Gå til innhold

Bildekritikk: Truende himmel

Anbefalte innlegg

Den siste uken har jeg vandret alene rundt i Brüssel om kveldene, og da får en Papparazzi anledning til å prøve seg på noe annet enn rabiate 5-åringer. Her en utsikt mot Tour du Midi fra Palais de Justice. Himmelen var nok for en gangs skyld mer interessant enn selve skylinen. Litt disig så sent på kvelden (ca. 21:20) så skarpheten er litt så-som-så.

168482650-L.jpg

D200 + Tokina 12-24 @ 24/4.5, iso 125, lukkertid 1/60

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Allright, som jeg bare må åpne med: Jeg er ikke noe ekspert på disse feltene, sier bare det jeg synes. Dette likte jeg utrolig godt, ser det for meg som et DVD cover, eller en plakat eller noe. Tittelen passer veldig godt også, måten det er så mye, og kraftige skyer over den tilsynelatende lille byen, gir en følelse av at den skal sluke mursteinshaugene der nede. Skikkelig kult, eneste som trekker ned er lit blasse(?) farger.

Lenke til kommentar
Allright, som jeg bare må åpne med: Jeg er ikke noe ekspert på disse feltene, sier bare det jeg synes. Dette likte jeg utrolig godt, ser det for meg som et DVD cover, eller en plakat eller noe. Tittelen passer veldig godt også, måten det er så mye, og kraftige skyer over den tilsynelatende lille byen, gir en følelse av at den skal sluke mursteinshaugene der nede. Skikkelig kult, eneste som trekker ned er lit blasse(?) farger.

8984399[/snapback]

Enig.

Filmtittel: Death of the Nazi

Alså Nazistene dør i tyskland.. Ellr? Aarg. Jada. Tenkte først at brussel var i Tyskland. Blir bare en annen manus (forklaring til tittelen).

At Nazistene dreper en masse folk i Brussel med en maskin som kan skape stormer... Hmm. Høres ut som en spennede film. Men der WW3 ikke er i fokus.

Lenke til kommentar

Jeg er i hvertfall ikke redd for litt tomme områder, hvis det er en effekt. Dette bildet er et av de beste du har presentert på lenge, anew. Jeg ble litt misunnelig her jeg sitter. Har aldri fått forlate Brüssel Airport en gang, siden jeg bare har vært der i transit.

Midtstillingen av høyhuset er vågalt og frekt, og noen kommer kanskje til å reagere på det, selv om jeg tviler på det. Det bør være klart for alle at det er slik det må være. En litt beskjeden skyline med et enslig spir i midten. Det virker litt snodig at denne åpenbart gammelmodige byen er Europas midtpunkt, på en måte. Den ekstra høye himmelen understreker på en måte at husene er uvanlig lave, til å være en så viktig by.

I det hele tatt et bilde med flere fasetter å ta fatt i. Et bilde som for meg forteller en historie. En del bedre enn døren, fordi det lider ikke under noe som jeg tror er litt kompromiss, selv om jeg ikke var helt sikker på det i min kommentar til dørbildet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Synes dette ble bra. Jeg liker at noen kan la være å gjøre ting etter "boken" og samtidig få det så bra til. Bildet heller kanskje litt mot venstre, men det er vel den eneste kritikken jeg har å komme med..:)

Wiken.

Lenke til kommentar

Takk for kritikk. :thumbup: Morsomt å se at bildet satte litt fart i fantasien til enkelte, og at de fleste syns det fungerte. Personlig liker jeg det veldig godt. Tankene mine gikk til en vitsetegning jeg en gang så i et blad fra 1974 (altså før jeg ble født), hvor skyene har påskriften "GO HOME!" Akkurat det sier kanksje mer om vitsetegningenes tilstand i 1974? :)

Jeg har faktisk dratt (til meg å være) hardt i spakene for nettopp å jazze opp fargemetningen - utgangspunktet var betydelig blassere. Det var som nevnt ganske sent og i selskap med min FT hadde jeg nettopp inntatt en meget god middag med noen glass vin, og en grappa til slutt (ikke at det siste påvirker lyset nevneverdig)... Brüssel er forøvrig en usedvanlig flott og koselig by - i det minste det lille jeg fikk sett av den.

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Jeg synest dette så absolutt var et severdig bilde. Super plassering av skraperen.

Når det er sagt mangler det litt trykk i bildet. Jeg ser du ikke har noe å gå på mht til bildevinkel, men jeg tillater meg å legge ved et lite utsnitt av bildet som viser hva som etter min mening ville gjort bildet enda mer dramatisk, da med utelukkendefokus på høyblokka og de truende skyene (som for anledningen er gjort enda ørlite mer regntunge).

Ikke nødvendigvis et dump av bildet du viser, men snarere et bilde nr 2 fra samme sted. Vet ikke hva du sier, Anew?

Endret av ragamuffin
Lenke til kommentar
Vet ikke hva du sier, Anew?

8990140[/snapback]

:thumbup: Jeg setter alltid pris på kritikken din Ragamuffin, og jeg ser jo at jeg med fordel kunne ha dratt enda hardere i spakene. Man kan vel si det sånn at akkurat der og da var jeg ikke så fornøyd med at jeg bare tok med meg 12-24'en ut den kvelden, og jeg hadde helt klart gått for noe á la det utsnittet du viser om jeg hadde hatt noe tele på lager. Ref. kommentarene dine til "Endless Summer"-serien min i våres, så var jeg imidlertid ganske fornøyd med at jeg klarte å være litt ukonvensjonell i vertikalen denne gangen. :blush: Jeg gikk tilbake et par dager senere med 70-300, men da var ikke himmelen i samme humør og jeg fikk ikke noe ut av motivet (det er jo i seg selv temmelig lite spennende).

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...