Debauchery Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 I høst skal nVidia slippe GeForce 8800-serien til bærbare maskiner, og jeg lurer på om det er noe vits i å vente på disse. Jeg lukter i dag på en Inspiron 1520 med GeForce 8600M GT. Når 8800 lanseres regner jeg med at det kommer i flere utgaver. Den råeste utgaven vil koste mer enn jeg har tenkt å legge ut for bærbar grafikk, men kortet i mellomklassen kan vise seg å bli interessant. Hva tror dere prisen på dette kortet kommer til å bli? Ytelsen bør jo bli en del høyere, så jeg lurer på om jeg skal vente. Om mellomklasse-kortet havner på omtrent samme prisnivå som 8600M GT ligger på i dag, tror jeg jeg vil vente. Noen synspunkter? Lenke til kommentar
roy_nor Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Siden 8800 Go mest sansynligvis vil utvikle en del varme og bruke en del strøm så regner de fleste med at pc'er med 8800 Go vil være 17" laptops. Akkurat slik Geforce 7950 go er nå. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 (endret) Nvidia 8800M vil sannsynligvis bare komme til 17"-ere slik som Nvidia GO 7900-kortene. Om du skal kjøpe deg en 15.4"-er eller mindre er det liten vits i å vente på disse. Om du skal ha 17"-er derimot ville jeg helt klart ventet til disse kortene kommer. Et Nvidia 8800M GS som en etterfølger til GO 7900GS ville jo være kjempe. For ikke å snakke om et 8800M GT(X)-kort som en etterfølger til GO 7950. Endret 1. juli 2007 av Snorre Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Det lønner alltid å vente når man skal kjøpe nytt hardware til maskinen, siden det alltid kommer bedre komponenter konstant, men hvis man bestandig venter så får man aldri kjøpt noe. Lenke til kommentar
SgtPepper Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Det lønner alltid å vente når man skal kjøpe nytt hardware til maskinen, siden det alltid kommer bedre komponenter konstant, men hvis man bestandig venter så får man aldri kjøpt noe. 8984005[/snapback] Helt enig... men det dukker opp gunstige tidsvinduer av og til :-). Akkurat nå er det veldig gunstig å kjøpe 15.4" bærbar med 8600M grafikk og 802.11n WLAN (santa-rosa). Denne konfigurasjonen kommer til å være top moderne ganske lenge, vel og merke i PC-sammenheng. 17" bærbar er nok fortsatt i kategorien for mer venting... Lenke til kommentar
Looper87 Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Det lønner alltid å vente når man skal kjøpe nytt hardware til maskinen, siden det alltid kommer bedre komponenter konstant, men hvis man bestandig venter så får man aldri kjøpt noe. 8984005[/snapback] Alle har hørt de "visdomsordene" før, men du tar feil i å formulere at bedre komponenter kommer konstant. Bedre komponenter kommer i bølger, det gjelder ihvertfall for skjermkort. Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 1. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2007 Takker for svar Jeg hadde helt glemt at 8800-serien kun vil bli tilgjengelig på maskiner med 17" skjerm. Jeg er som sagt ikke ute etter et råskinn da jeg har stasjonær PC i tillegg. Det er jeg ute etter er et kompromiss mellom størrelse/ytelse. 8600M GT vil i grunn dekke behovene mine helt greit. Lenke til kommentar
mbergseth Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 noen som vet kor tid i høst Geforce 8800 for laptop skal lanserest? Prøvde å leit på nvidia sine heimesider uten å finne no om 8800 for laptop i det heile tatt. Lenke til kommentar
- Fear - Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 noen som vet kor tid i høst Geforce 8800 for laptop skal lanserest? Prøvde å leit på nvidia sine heimesider uten å finne no om 8800 for laptop i det heile tatt. 9027635[/snapback] Jeg synes i høst høres litt pessimistisk ut jeg da ut fra mine observasjoner. Er nok en god sjanse for at det lanseres før. Jeg tror ikke NVIDIA legger ut info om 8800 kortene sine før noen selger de enkelt og greit. Dessuten avhenger nok selve kortlanseringen av drivere fra NVIDIA som kan passere microsofts tester for stabilitet, evt. også kortet selv. Det fysiske kortet er sikkert ferdig for en stund siden allerede får nok ingen større forandringer på et så sent tidspunkt. Det sammer er sikkert xps laptopens design. Det er mye som skal skje både før og etter ferdigstilling av selve produktet og dette tar noe tid. Planlegging av produksjon, markedsføring, opplæring av ansatte som driver support/salg etc. Jeg forventer at en "lekasje" med bilder kan skje hvilken dag som helst. Ut fra e-post kontakt med dell og de ryktene som ligger ute virker det like sannsynlig for meg at laptopen lanseres i juli eller august, som høst hvis vi sier det er fra september og utover. (august er fortsatt sommer for meg ) Nå mener sikkert mange august når de sier høst da Jeg håper i hvertfall på juli, og tror nettlanseringen kommer til å skje i underkant av en måned før første kunden får sin maskin levert slik som med inspiron serien. Juli altså! Det kan jo kanskje gå troll i ord?? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Ut fra e-post kontakt med dell og de ryktene som ligger ute virker det like sannsynlig for meg at laptopen lanseres i juli eller august, som høst hvis vi sier det er fra september og utover. (august er fortsatt sommer for meg ) Nå mener sikkert mange august når de sier høst da Jeg håper i hvertfall på juli, og tror nettlanseringen kommer til å skje i underkant av en måned før første kunden får sin maskin levert slik som med inspiron serien. Juli altså! Det kan jo kanskje gå troll i ord?? 9028025[/snapback] Litt uklart for meg her! Mener du å si at du tror det kommer i Juli? Lenke til kommentar
- Fear - Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 (endret) Jepp, eller tidlig i august (Skulle flettet inn noen quote greier lenger opp i tråden, men det gidder jeg ikke :!: ) Endret 8. juli 2007 av Sly82 Lenke til kommentar
magneman Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Snakker vi om etterkommeren til M1710 her, altså en Dell med 8800-kort? Ut ifra Dell chat med mange folk sier de at d ikke har tenkt på det enda, eller at de ikke vet noe. En fyr sa at det kanskje kunne vente noen godsaker i høst og sa at det var best å vente til høst. Men han mente vel kanskje høst som i august og utover han og. (Håper jeg) Men, høres ikke ut som om Dell egentlig lanserer en ny XPS på en stund. Lenke til kommentar
- Fear - Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Snakker vi om etterkommeren til M1710 her, altså en Dell med 8800-kort?Ut ifra Dell chat med mange folk sier de at d ikke har tenkt på det enda, eller at de ikke vet noe. En fyr sa at det kanskje kunne vente noen godsaker i høst og sa at det var best å vente til høst. Men han mente vel kanskje høst som i august og utover han og. (Håper jeg) Men, høres ikke ut som om Dell egentlig lanserer en ny XPS på en stund. 9036107[/snapback] Ja. De selgerne bør tas med en klype salt, de er jo ikke samkjørt (oppgir forskjellig informasjon) og sier de gjetter om alt mulig. Dette tror jeg desverre ikke på. Flere i organisasjonen sitter nok med kunnskap som er bundet av kontrakter som det skal ties om. Dette av hensyn til forandringer som dell må kunne gjøre frem til lansering og markedsstrategier. Jeg tror i hvertfall senest i løpet av august. Lenke til kommentar
magneman Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Snakker vi om etterkommeren til M1710 her, altså en Dell med 8800-kort?Ut ifra Dell chat med mange folk sier de at d ikke har tenkt på det enda, eller at de ikke vet noe. En fyr sa at det kanskje kunne vente noen godsaker i høst og sa at det var best å vente til høst. Men han mente vel kanskje høst som i august og utover han og. (Håper jeg) Men, høres ikke ut som om Dell egentlig lanserer en ny XPS på en stund. 9036107[/snapback] Ja. De selgerne bør tas med en klype salt, de er jo ikke samkjørt (oppgir forskjellig informasjon) og sier de gjetter om alt mulig. Dette tror jeg desverre ikke på. Flere i organisasjonen sitter nok med kunnskap som er bundet av kontrakter som det skal ties om. Dette av hensyn til forandringer som dell må kunne gjøre frem til lansering og markedsstrategier. Jeg tror i hvertfall senest i løpet av august. 9039520[/snapback] Jeg lever i håpet Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Det lønner alltid å vente når man skal kjøpe nytt hardware til maskinen, siden det alltid kommer bedre komponenter konstant, men hvis man bestandig venter så får man aldri kjøpt noe. 8984005[/snapback] Word! Så sinnsykt riktig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå