branick Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Nå har jeg fått et lite problem på hånden som jeg ikke kan få bort. Som dere kan se av bildet så stemmer ikke det resultatet veldig godt syns jeg... Startet med at jeg nå nettopp har klokket opp CPU til en hastighet som passer bedre for spillet DIRT, da jeg merket litt lagg i de løpene med mange motstandere. Det problemet løste seg riktignok når jeg klokket opp da CPU var en liten flaskehals her. Den lå ikke stock tidligere, men på mer behagelige 2,6 GHZ ca. Men nå etter at jeg har klokket opp prosessoren så skulle jeg ta en ny oppdatering på opplevelsesindeksen i vista (fin ting forresten), og da ble jeg rimelig overrasket når jeg så at jeg har tidenes dårligste skjermkort Før jeg klokket lå scoren på 5,5 i snitt. Rart det bare ble borte. Nå har jeg prøvd å avinstallere driver til GPU, legge inn nyeste forceware på ny måte og har gjort det korrekt under fjerning av driverrester i registeret mener jeg. Med ny driver på plass var det ingen forbedring. Har også prøvd originaldriveren som fulgte med kortet ved innkjøp, men opplever samme dårlige score med denne også. Lastet derfor ned ny driver til skjermen, la den inn men opplevde ingen endring. Er det noen her ute (inne) som har noen formening om hvor mitt problem ligger, og hvilken løsning det evt har? Kan for ordens skyld nevne et par ting: 1: Skjermkortdriveren slutter å svare under spilling innimellom (1 gang i uka) 2: Har ikke ekte vista. (Programvare er for dyrt) 3: Har ikke klokket GPU. Har et lite annet problem også, men poster det her selv om det ligger under en annen kategori.. Etter å ha kjørt orthos, uansett hvor lenge jeg har kjørt det. Spiller ingen rolle om det er bare 5 minutter eller 10 timer, så ser jeg at minneforbruket i vista (det minnet som da ligger "klargjort" til diverse programmer) synker til lave 20+% hver gang. Når jeg da skal starte et program eller bare åpne min datamaskin virker det som jeg sitter på en eldre 386 og alt bare hakker. selv om jeg starter mange ting, lar de starte ordentlig og så lukker dem, blir de ikke automatisk "klargjort" med minne slik de burde. For å få maskinen tilbake til normal stand så er jeg nødt til å boote boksen min. Er dette normalt med orthos eller er det en bug som er kjent i vista generellt? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 (endret) 2: Har ikke ekte vista. (Programvare er for dyrt) Da er gode råd enda dyrere, tråden stenges siden support for uorginal programvare støttes ikke av våre medlemmer. Endret 1. juli 2007 av Jarmo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg