Gå til innhold

Bilde av nybilen - kritikk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva har du gjort med himmelen? Den har merkelige farger og ser ut til å være utbrent over visse områder. I tillegg sees flere små prikker på himmelen som ikke er redigert - er det støv på sensor evt fugler?

Etter min mening gjør slike bilder seg dersom det er god kontrast, noe ditt bildet ikke har, bilen har en farge som ikke skiller seg mye fra asfalten og himmelen. Bilen synes i tillegg å være litt skitten (?).

Lenke til kommentar
Liker himmelen og kompisjonen og hvordan bilen er stilt opp.

Men det rotet i bakgrunnen synes jeg ødela endel (bygninger og stolper) . Og - ehem - kanskje polere bilen littegranne?

Et ganske bra bilde, altså :)

8983798[/snapback]

Takker. Enig med tanke på bygningene osv, var litt sånn på sparket. Bilen er sprayet med sprayboks så polering hjelper desverre ikke. Skal ta flere bilder når den er lakkert.

Hva har du gjort med himmelen? Den har merkelige farger og ser ut til å være utbrent over visse områder. I tillegg sees flere små prikker på himmelen som ikke er redigert - er det støv på sensor evt fugler?

Etter min mening gjør slike bilder seg dersom det er god kontrast, noe ditt bildet ikke har, bilen har en farge som ikke skiller seg mye fra asfalten og himmelen. Bilen synes i tillegg å være litt skitten (?).

8983829[/snapback]

Jeg har brukt shadow/highlight for å få frem himmelen ordentlig, så ble desverre litt utbrent. Støv på brikka gjør at det er masse små støv/støy på bildet, samt litt skitt på objektivet.

Lenke til kommentar

Den konstruktive kritikk må bli at du må jobbe mye mer med bildene dine før du poster dem. Er motivet stygt, vent. Er location stygg, velg en annen. Hvis ingen av disse nytter, ta et bilde av hun som jobber i pølseboden i steden.

Det ble litt hardt og brutalt, men når du svarer på kritikken med at objektet ikke er pent enda, og at location var tilfeldig, så har du nesten bare trykket på en knapp.

Det tar tid å ta gode bilder. Man burde kanskje levd med 6x6 en stund før man begynner med digital, gjerne et med automatikk. Årsaken er at da må man tenke, for det koster minimum 100kr for 12 bilder, film og fremkalling av negativer/dias. Da må man bare skjerpe seg.

Det må vi gjøre med digitale bilder også.

Må forøvrig se meg enig med kritikken av himmelen. Ser overbearbeidet og utbrent ut for meg.

Lenke til kommentar
Den konstruktive kritikk må bli at du må jobbe mye mer med bildene dine før du poster dem. Er motivet stygt, vent. Er location stygg, velg en annen. Hvis ingen av disse nytter, ta et bilde av hun som jobber i pølseboden i steden.

Det ble litt hardt og brutalt, men når du svarer på kritikken med at objektet ikke er pent enda, og at location var tilfeldig, så har du nesten bare trykket på en knapp.

Det tar tid å ta gode bilder. Man burde kanskje levd med 6x6  en stund før man begynner med digital, gjerne et med automatikk. Årsaken er at da må man tenke, for det koster minimum 100kr for 12 bilder, film og fremkalling av negativer/dias. Da må man bare skjerpe seg.

Det må vi gjøre med digitale bilder også.

Må forøvrig se meg enig med kritikken av himmelen. Ser overbearbeidet og utbrent ut for meg.

8984753[/snapback]

Hjertlig :)

Lenke til kommentar

Eneste jeg noterte meg var terninger i frontruta! Dette kombinert med spraya bil og bilskilt plasser i frontruta gjør at jeg tror vi her har med en ung liten harrytass :)

Skulle jeg tippe er trådstarter fra et utkantstrøk, snakker vi Kløfta?

Uansett skal du ha pluss for vinkelen, men dessverre holder ikke det for å lage et godt bilde .)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Beklager at jeg kommer med en slik kommentar til deg igjen, men jeg synes du ødelegger dine egne bilder. Jeg synes at himmelen her ser rett og slett J***** ut. Utbrennt til de grader flere plasser (himmel, venstre frontlykt). Ikke vær så har med redigeringen. Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Eneste jeg noterte meg var terninger i frontruta! Dette kombinert med spraya bil og bilskilt plasser i frontruta gjør at jeg tror vi her har med en ung liten harrytass :)

Skulle jeg tippe er trådstarter fra et utkantstrøk, snakker vi Kløfta?

Uansett skal du ha pluss for vinkelen, men dessverre holder ikke det for å lage et godt bilde .)

8985423[/snapback]

Hehe bilen ble kjøpt i den stand den er, og jeg er ikke fra Kløfta :p

Beklager at jeg kommer med en slik kommentar til deg igjen, men jeg synes du ødelegger dine egne bilder. Jeg synes at himmelen her ser rett og slett J***** ut. Utbrennt til de grader flere plasser (himmel, venstre frontlykt). Ikke vær så har med redigeringen. Lykke til videre.

Wiken.

8987673[/snapback]

takk for innspillet, skal prøve å begrense meg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...