Gå til innhold

Tips til hvilke AntiSpyware prog jeg bør ha?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg sitter her å leter etter nye AntiSpyware program å installere. Har for øyeblikket Spybot And Destroy Også har jeg Spyware Doctor. Begge to kjører Realtime Protect. Jeg sitter å spekullerer på om jeg i stede skal kjøre SpywareTerminator og bytte ut et av de jeg har nå. SpywareTerminator prøvde jeg nemmelig på en PC her i sta og det fungerte ganske så bra. Uannsett. Er det noen som har tips om hvilke AntiSpyware program jeg bør ha? Har selvfølgelig PC-Cillin Internet Security 2007 som da også har AntiSpyware i seg.

Håper på svar.

Hilsen. wil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105082

Men hva vil du har, gratis eller betalte program?

Jeg kan iallefall anbefale AVG AS og Superantispyware. De er begge gratis men kan også skaffes i betalte versjoner.

Hvis du vil ha et program fra de aller største fimaene så er jo Spy Sweeper og Counterspy gode alternativer. Forøvrig så fungerer jo Spyware Doctor som du har veldig bra.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Ok. Da blir det enten SpySweeper og SpywareTerminator, CounterSpy og Spyware Terminator eller Ad-aware 2007 og SpywareTerminator.

Eller veldig usikker. Både CounterSpy og SpySweeper ser ganske så bra ut.

Både CounterSpy og Spyware Terminator har AntiVirus også i seg.

Om de er gratis eller ikke har ikke så mye å si.

Endret av wil
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Det har ikke noe å si om et koster eller ikke, for du skal laste ned ?

Ut av de tre alternativene du listet opp så kan du bare ta bort det siste: Ad-aware 2007 og SpywareTerminator.

For Ad-Aware måler seg ikke med de to første alternativene.

Men du får se selv hva du velger mellom SpySweeper og Counterspy. De ligger på lik linje og begge to er veldig store, så tror ikke du blir skuffet uansett.

CounterSpy har ikke antivirus i seg. Hvor får du det ifra?

SpySweeper får du med og uten antivirus.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Jeg mener at Ad-Aware ikke er et godt antispyware program i forhold til de andre du får på markedet idag. Ad-Aware var gode før, men nå er de bare utdatert og mindre god. Så jeg mener du ikke burde bruke Ad-Aware 2007 når du har sjangsen til å bruke andre bedre programmer.

Så hva du velger av Counterspy og SpySweeper er så og si akkorat det samme. Du vil nok bli fornøyd uansett :)

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Da har jeg kommet fram til at det må bli enten SpywareTerminator og CounterSpy eller SpywareTerminator og SpySweeper på meg. Siden at du ikke skrev noe spesielt om hva som var galt med SpywareTerminator så velger jeg å ha den samtidig som CounterSpy. Ser ut som at SpywareTerminator har noe som CounterSpy ikke har så derfor blir SpywareTerminator med. Dessuten installerte jeg SpywareTerminator på en PC som står rett bak meg her og den fungerte fint. Fant Trojansk hest gjorde den også. Så det blir nok sånn. Avinstallasjon av 2 AntiSpyware program i morra og 2 nye AntiSpyware går inn.

Men det jeg spekullerte litt på var om jeg skulle prøve dem på den PC`en bak meg her før jeg setter i gang på hovedboksen min.

Endret av wil
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Det er ikke noe galt med SpywareTerminator. Jeg sa bare at det siste alternativet med Ad-Aware ikke var noe å anbefale. Og da rettet jeg bare mot Ad-Aware, ikke SpywareTerminator. Selv om det kanskje virket slik :)

SpywareTerminator er et flott program, som du bare skal bruke!

Tror du vil bli fornøyd med ST og Counterspy.

Lenke til kommentar

Det ble som jeg hadde tenkt. Jeg avinstallerte SpywareDoctor og Spybot And Destroy og Installert CounterSpy og SpywareTerminator. Fungerer kjempe fint sammen. Pluss at ja, var vel faktisk CounterSpy fant en Trojansk hest på maskina mi som hverken Spyware Doctor, Spybot And Destroy eller PC-Cillin hadde funnet. CounterSpy er tingen :D.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Counterspy er et godt program, ja :) Dog så kan jo forskjellige Anti-spyware finne forskjellige infeksjoner.

Bra du er fornøyd.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Spyware terminator har vel en historie med en crawler toolbar som riktignok skal være borte nå. Har lest at det fortsatt legges inn oppføringer i registeret for toolbaren.

Andre antispyware programmer registrerer også spyware terminator som spyware, så jeg er ihvertfall skeptisk til den.

Spybot search and destroy skanner vel kun aktiv bruker, og hopper derfor over deler av harddisken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...