Gå til innhold

Nintendo veldig kresne på pengene dine?

Nimrad

Anbefalte innlegg

Jeg kom til å tenke på et par ting og ville bare høre meningene deres. Er nintendo veldig kresne på å få mest mulig penger ut av forbrukerne?

Mye av grunnen til at jeg er en smule skuffet over Wii som konsoll kommer av små bagateller. Jeg skal nevne det jeg kommer på i farten. GameCube spill kan ikke saves på wii-ens innebygde minne. Kontrollene har ikke innebygde batterier. Man må kjøpe classic controller for å spille VC-spill. Jeg savner følelsen av at jeg har kjøpt noe eksklusivt. Og hvorfor utelate rumble i nunchucken? Nunchucken mener jeg er ganske overpriset.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det med minnet er tragiskt ja. Innebygde batterier er ikke et must, men et + er det jo. Classic controllen er kjip fordi den må bli koblet opp mot Wiimoten.

Men det som er verst er jo kontrollen, jeg måtte ut med 800kr for komplett kontroll til og kunne :mad: spille med venner og familien.

Lenke til kommentar

Hele kontrolloppsette til Wii er jeg enig i er litt "rart". Det er enda rarere med tanke på at du faktisk trenger en ekstra Wiimote bare for å bruke den andre classic controlleren, er og megasynd.

Så kontrollmessig kunne Nintendo tatt noen lurere vendinger, som f.eks had en egen bort til classic controllen.

Rumble i Nunchuken har jeg faktisk ikke tenkt på, eller savnet, men når du sier det hadde det kanskje vært noe det. Jeg vet at Nintendo jobber med trådløs Nunchuck så kanskje de inlemmer det når det kommer, hvem vet.

At du ikke kan save NGC spill save på Wii minnet gjør meg egentlig ingen ting, men ser problemstillingen din for det hadde ikke gjort noe om de hadde latt deg save på Wii minnet. Vet ikke om det kanskje skapte noen konflikter med saveingen siden både Wii og NGC bruker samme kanal i Wii menyen for spilling.

Men som sagt, kontrollmessig kan man begynne å lure litt på Nintendos valg. Det at man trenger hele 4 kontrollere for å nyte Wiiens spillbibliotek fult ut (VC, Wii og NGC) er kanskje litt rart.

Har faktisk ikke tenkt over de problemstillingene før du nevner det.

Lenke til kommentar

Det koster så det svir om man vil ha full pakke hos Wii ja, og det med egen trådløs Classic kontroller hadde vert ypperlig slik at man slipper å punge ut for svindyre wiimotes. Spørs jo likevel om Nintendo hadde satt blodpris på denne trådløse Classic kontrollen da :p

Men tilbehør her som vanlig litt dyrt da.

Bear^ nevner det meste ja så da slipper eg å skrive noe sørlig ^^

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Egentlig høl i huet at ikke classic-controller er trådløs i seg selv, hva ville det kostet å sette inn en bluetooth enhet? 20 kr ekstra? Å måtte koble til en Wiimote er krunglete. Rumble er også savnet.

8983858[/snapback]

Problemet er at du kan bruke Wiimoten til å spille NES og enkelte andre spill på VC. Om du da skulle had 2 bluetooth enheter trengte du og et samarbeid mellom de 2 enhetene og dermed skapt mye ekstra tull og muligheten for at de kunne blitt konflikt mellom de 2 enhetene hadde vært megastor. Slik sett er det bare lurt at Nintendo ikke har 2 bluetooth enheter.

Det som dog hadde vært lurt er muligheten til å koble Classic controlleren til i front panelet med en egen kabel, eller koble den til den andre Wiimoten om du hadde en. Slik det er nå trenger du 2 Wiimoter for å spille 2 player på VC spillene, og det tipper jeg er enormt irriterende for de som ikke har råd til å kjøpe en ekstra Wiimote kun for å spille 2 player på VC.

Finnes jo småe mini USB kontakter, som f.eks PS3 kontrollen har bak. Hvorfor ikke legge 4 slike i frontpanelet der du stikker SD kortet inn? Og en tilsvarende tilkoblingsmulighet på VC kontrollen , slik at du kan velge om du vil koble direkte til Wiien eller koble til Wiimoten via de enorme pluggene der.

Jeg for min del får mer nostalgi av å kjenne kald kontroll kabel oppetter leggen, bringer minner tilbake til noen somrer hvor tiden har blir brukt på Mario og Sonic fremfor uteaktivitet :love:

Lenke til kommentar

Det går jo ann å bruke GC kontroll på noen VC spill :) Mye billigere enn å kjøpe en mote og en classic. En GC kontroll koster rundt 200 kr. En remote og classic koster 800 :)

Men en bedre pris på kontrollene hadde vært: 150 kr for nunchuck, 150 kr for classic og 300 kr for remote :D

Også burde det vært et sett der du fikk kjøpt nunchuck + remote for 400 kr og et sett med remote + classic for 400 kr. :D Hadde vært mye bedre priser :dribble:

Lenke til kommentar
Problemet er at du kan bruke Wiimoten til å spille NES og enkelte andre spill på VC. Om du da skulle had 2 bluetooth enheter trengte du og et samarbeid mellom de 2 enhetene og dermed skapt mye ekstra tull og muligheten for at de kunne blitt konflikt mellom de 2 enhetene hadde vært megastor. Slik sett er det bare lurt at Nintendo ikke har 2 bluetooth enheter.

8986420[/snapback]

Jeg skjønner ikke helt hva du mener, men om jeg skjønner så ser jeg ikke problemet? Hvorfor skulle det blitt konflikter mellom 2 bluetooth-enheter? Jeg har kobla til mus, tastatur, blu-ray remote og 2 sixaxiser på PS3-en uten problem.

Lenke til kommentar

Til de som klager over at du må ha en wiimote per classic kontroll... skaff dere bare GameCube kontrolleren istedenfor, den er litt dyrere enn Wii Classic sant, men er billigere enn wiimote+classic. Du får også trådløs gamecube kontroller, men den er dyrere igjen...

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke helt hva du mener, men om jeg skjønner så ser jeg ikke problemet? Hvorfor skulle det blitt konflikter mellom 2 bluetooth-enheter? Jeg har kobla til mus, tastatur, blu-ray remote og 2 sixaxiser på PS3-en uten problem.

8991432[/snapback]

Tror ikke jeg selv skjønte problemstillingen, det ble bare rot av forklaringen min uansett.

Selvfølgelig kan du ha flere enheter på samme bluetooth, vet ikke helt hva det var jeg tenkte heller, skjønner faktisk ikke problemet selv når jeg leser innlegget mitt på nytt. Og det er skrevet mitt på blanke formiddagen. Rart.

Beklager eventuelle hodebry innlegget mitt måtte skape :p

Lenke til kommentar
Til de som klager over at du må ha en wiimote per classic kontroll... skaff dere bare GameCube kontrolleren istedenfor, den er litt dyrere enn Wii Classic sant, men er billigere enn wiimote+classic. Du får også trådløs gamecube kontroller, men den er dyrere igjen...

8992139[/snapback]

Du får en bra GC kontroll til 200 kr :D Den er uoffisiel, men funker bra. Kameraten min har en og den funker på VC spill. Du får kjøpt de på EB Games ;)

801496b.jpg

Lenke til kommentar
Hva mener du med kresne? Griske?

8990815[/snapback]

At dei krever mykje penger. Synest ikkje du det er dyrt for ein Wii-mote, nunchuck og Classic kontroll?

Det synest eg ...

8991291[/snapback]

Altså griske. Jo, jeg syns det er dyrt, men det var vitterlig ikke det jeg kommenterte heller; det er første gang jeg ser kresen bli brukt synonymt med grisk, hvilket må være riv ruskende galt.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i mye av det som blir sagt her, men hvor er det dere kjøper Wiimote + nunchuck til 800,-? Jeg ser Elkjøp priser begge til 499,- pr stk, men jeg ser at elkjøp har en tendens til å overprise en del ting (PS3 kontroll til 599 og 399 for BR remote f.eks). Selv kjøper jeg heller kontroller hos lekebutikken ved siden av til 399,- for Wiimote og 249,- for Nunchuck.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

8992139[/snapback]

Du får en bra GC kontroll til 200 kr :D Den er uoffisiel, men funker bra. Kameraten min har en og den funker på VC spill. Du får kjøpt de på EB Games ;)

8993308[/snapback]

Det er desverre ikke så enkelt. GC-kontroll kan brukes påVC-spill, men kontrolloppsettet på de fleste Snes/Genesis-spill passer ikke til GC-kontrolleren, og dermed blir den et herk å bruke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...