Gå til innhold

Noen som vet hvordan partisjon magic 8.0 virker?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøv og "resize" C først - kikk i defragmentering på C først, slik at innholdet på C "henger i sammen" før resizing.

Når C er blitt mindre kan plassen som er ledig på disken brukes til en ny partisjon.

"Fiksa" C på laptoppen eg sitter med nå med PM8. Har delt disken i 3 for 2 år siden, resiza C med og ta plass fra den siste delen og flytta den i midten "bakover" med størrelsen C "voks" - alt i en operasjon i PM8, PM delte arbeidet med først og resize delen som skulle "krympe" og flytte innholdet "bakover" på disken, så flytte "midten" og så gjøre C større.

Lenke til kommentar
Prøv og "resize" C først - kikk i defragmentering på C først, slik at innholdet på C "henger i sammen" før resizing.

Når C er blitt mindre kan plassen som er ledig på disken brukes til en ny partisjon.

"Fiksa" C på laptoppen eg sitter med nå med PM8. Har delt disken i 3 for 2 år siden, resiza C med og ta plass fra den siste delen og flytta den i midten "bakover" med størrelsen C "voks" - alt i en operasjon i PM8, PM delte arbeidet med først og resize delen som skulle "krympe" og flytte innholdet "bakover" på disken, så flytte "midten" og så gjøre C større.

8986035[/snapback]

problemet er at partision magic ikke ser at det er 273gb ledig plass :(

skal innstalere xp på H: og prove partision derfra :) håper det går :hmm:

Lenke til kommentar

Hvor mye ledig plass på c:\ har ikke noe å si, så lenge hele disken er blitt brukt til en partisjon:

Du er nødt til å resice c:\ først, altså velge at den skal bli mindre, slik at det blir ledig plass til en ny partisjon.

Virker som du bør være forsiktig med hva du gjør, har visst ikke helt kontrollen (enda).

Lenke til kommentar

Får opp "dagens size" på 20000MB med minimum på 15.350 og maks på 40.400 og ei luke der eg kan skrive inn min nye størrelse på C (verdi mellom maks og minimum).

PM forteller ingenting (untatt min. størrelse for det som er der nå) om ledig plass på C hos meg.

Hvis ikke PM kommer opp med forslag om minimum størrelse på C, spørs det om C er "låst" fra leverandør av PC om det er ei "ferdigmaskin".

På min HP NC6120 fikk eg endra C og lage to nye partisjoner...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...