HøttenTøtt Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Hei, har kjøpt partisjon magic 8,0, men jeg får ikke til å splitte den store hardisken!! noen som vet hvordan jeg gjør det?(sån at jeg får en halvpaten så stor harddisk) tusen takk for hjelpen Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Forminsk den store partisjonen, og lag en ny med den døde plassen. Lenke til kommentar
kvase Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 (endret) du kan lese om det her http://www.bitbenderforums.com/howto/case/Dual_pp_01.htm + http://www.google.no/custom?domains=ITpro....-8CBG1sy9&hl=no Endret 1. juli 2007 av kvase Lenke til kommentar
Entim Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_...manuals/PM8.PDF Lenke til kommentar
HøttenTøtt Skrevet 2. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2007 Det som er problemet mitt er at det står at jeg har brukt all plassen på disk C: det er denne jeg ømsker å partisere. Den eneste disken jeg kan partisere er H: som bare er 8gig på. Kan det være at Windows er på C:? Lenke til kommentar
HøttenTøtt Skrevet 2. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2007 Windows er på C:\. 8985910[/snapback] Kan det være at pga windows er på den store så kan jeg ikke partisjonere den? Lenke til kommentar
HAG Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Prøv og "resize" C først - kikk i defragmentering på C først, slik at innholdet på C "henger i sammen" før resizing. Når C er blitt mindre kan plassen som er ledig på disken brukes til en ny partisjon. "Fiksa" C på laptoppen eg sitter med nå med PM8. Har delt disken i 3 for 2 år siden, resiza C med og ta plass fra den siste delen og flytta den i midten "bakover" med størrelsen C "voks" - alt i en operasjon i PM8, PM delte arbeidet med først og resize delen som skulle "krympe" og flytte innholdet "bakover" på disken, så flytte "midten" og så gjøre C større. Lenke til kommentar
HøttenTøtt Skrevet 2. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2007 Prøv og "resize" C først - kikk i defragmentering på C først, slik at innholdet på C "henger i sammen" før resizing.Når C er blitt mindre kan plassen som er ledig på disken brukes til en ny partisjon. "Fiksa" C på laptoppen eg sitter med nå med PM8. Har delt disken i 3 for 2 år siden, resiza C med og ta plass fra den siste delen og flytta den i midten "bakover" med størrelsen C "voks" - alt i en operasjon i PM8, PM delte arbeidet med først og resize delen som skulle "krympe" og flytte innholdet "bakover" på disken, så flytte "midten" og så gjøre C større. 8986035[/snapback] problemet er at partision magic ikke ser at det er 273gb ledig plass skal innstalere xp på H: og prove partision derfra håper det går Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Hvor mye ledig plass på c:\ har ikke noe å si, så lenge hele disken er blitt brukt til en partisjon: Du er nødt til å resice c:\ først, altså velge at den skal bli mindre, slik at det blir ledig plass til en ny partisjon. Virker som du bør være forsiktig med hva du gjør, har visst ikke helt kontrollen (enda). Lenke til kommentar
HAG Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Får opp "dagens size" på 20000MB med minimum på 15.350 og maks på 40.400 og ei luke der eg kan skrive inn min nye størrelse på C (verdi mellom maks og minimum). PM forteller ingenting (untatt min. størrelse for det som er der nå) om ledig plass på C hos meg. Hvis ikke PM kommer opp med forslag om minimum størrelse på C, spørs det om C er "låst" fra leverandør av PC om det er ei "ferdigmaskin". På min HP NC6120 fikk eg endra C og lage to nye partisjoner... Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Post et skjermbilde av partisjon magic Da er det lettere å hjelpe deg. Lenke til kommentar
HøttenTøtt Skrevet 2. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2007 (endret) Får ikke til å legge inn bilde men problemet er at jeg ikke får til å resice C:\ takk for all hjelpen hitil Endret 2. juli 2007 av Amadelius Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå