Gå til innhold

Oppgradering av BIOS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet dere hvilke filer på en oppstartsdiskett som ikke trenger å være der? Har lagt inn AWDFLASH på disketten, men mangler BIOSen. Den tar 200 KB, men det er bare 32 KB ledig på disketten. Noen filer jeg kan slette?

Lenke til kommentar

Jeg har alltid brukt diskett da..

Du må ha en diskett formatert med /s. Hvis man har Win98 kan man bare høyreklikke på diskettstasjonen. Velg formater, kopier systemfiler. Hvis man bare har WinXP blir det mer problematisk, men ikke umulig..

Så hiver man innpå biosprogrammet og biosfila. Det skal være plass til begge disse. Ellers har du gjort noe galt..

Hvilket hovedkort har du, Tyrael? Det er så mye lettere å hjelpe da..

Lenke til kommentar
Biosflashing fra floppy er vistnok ikke til å anbefale!! Lette at ting går til helve*e..bruk evt en cd, enklest er jo helt klart(som nevnt ovenfor) å kjøre rett fra hd..

Serlig med den kvaliteten det har vert å fd'er i dei siste åra. Har vert utefor å måtte reformatere halvparten av diskene i ein pakke, og alikevell var det nåken med feil. :evil:

On topic: Dei fleste hk-produsentane har program som gjør at du kan flashe rett fra windows. Har aldri hat problemer med å flashe mitt kort. (MSI K7T Turbo-R Limited Ed.)

Lenke til kommentar

Vel, alt står vel egentlig her..; What you need to know before Flashing BIOS?

awdflash.exe tar bare 40 kB

biosfila tar 200 kB

Hvordan klarer du å fylle en hel diskett opp med dette? Du skal ikke bruke en vanlig oppstartsdiskett.

Prepare a DOS 6.2x bootable disk (or windows 95/98 bootable disk) and don't include any AUTOEXEC.BAT and CONFIG.SYS file, then save the above files (AWDFLASH.EXE and xxxxx.BIN) to this diskette.

Jeg nevnte vel tidligere hvordan du kunne lage en slik diskett i Win98..

Anyways, bare pass på to ting;

1. At du bruker en diskett som er i orden!

2. At du laster ned rett bios til rett hovedkort. Ellers blir alt bare trist..

Lykke til i alle fall! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...