Mcness Skrevet 1. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2007 (endret) er ikke sikker på om jeg skjønner hva du mener, når jeg går inn på oppgavebehandlingen og under tab`en ytelse ser jeg bare at all ram`en blir brukt og jeg aner ikke til hva, bare ser at allt er i bruk selv om jeg ikke gjør noe med pc`en. Og jeg hører ram`en jobbe hele tiden Endret 1. juli 2007 av Mcness Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Nøyaktig hva heter feltet du ser minnet på? Og om du hører minnet jobbe så har du ekstremt god hørsel. Lenke til kommentar
[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Hvis det er noe som lager en slik "takka-takka-takka" lyd så kan det være harddisken som jobber mye, dette kan være fordi den bruker swapfila mye eller ander årsaker.. Minne lager ikke lyd iallfall ikke lyd man kan høre med mindre man kaster brikkene i veggen da, da bråker de litt Lenke til kommentar
Mcness Skrevet 1. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2007 ops trodde det var ram`en. mm, jeg ser det på oppgavebehandlingen. på grafen nederst Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Jeg påstår at maskina di er infisert. Til deg står det "Explorer.EXE", noe som ikke er det originale navnet til fila (store og små bokstaver). Noen typer spyware og virus gjør dette. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Se på "Physical memory" og "Avaiable" så ser du hvor mye du har tilgjengelig. Under "Commit Charge" så kan du se hvor mye du maksimalt HAR brukt (Peak) og dette kan gi en indikasjon på hvor mye minne du faktisk trenger. Lenke til kommentar
fAke_ Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Vært fint om du kan ta noen screenshots av de ulike tab-ene i Oppgavebehandling og lime inn her. Lenke til kommentar
Shaper^ Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Det er ikke RART at pcen hans bruker 100% RAM når han kjører WoW. Min pc, har en AMD X2 4600+ CPU, 1 gigg ram og 8800GTS skjermkort, og når jeg kjører WoW på min pc så bruker jeg nesten 90% minne...! Hvis ikke mer, og jeg har standard UI (User-Interface) og hvis trådstarter har masse mods så skal det ikke mye til før ALLT minnet hans er brukt.. Bruker pcen 100% RAM når du ikke kjører WoW? Lenke til kommentar
Noaidi Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 er ikke sikker på om jeg skjønner hva du mener, når jeg går inn på oppgavebehandlingen og under tab`en ytelse ser jeg bare at all ram`en blir brukt og jeg aner ikke til hva, bare ser at allt er i bruk selv om jeg ikke gjør noe med pc`en.Og jeg hører ram`en jobbe hele tiden 8984363[/snapback] Skulle ønske jeg hadde så bra hørsel at jeg klarte å høre ram'en jobbe Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Hvilket program er det som bruker all RAM? Kanskje lurt å lukke det? Lenke til kommentar
Mcness Skrevet 2. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2007 (endret) ja, det virker som det er exploreren som er treg. siden spill som wow fungerer like greit. og ram`en er på 100% uten wow Endret 2. juli 2007 av Mcness Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 ja, det virker som det er exploreren som er treg. siden spill som wow fungerer like greit.og ram`en er på 100% uten wow 8985213[/snapback] uhhhh... HELT sikker paa at det ikke er cpu (prosessor) da? Som tidligere nevnt, ta en screenshoot av oppgavebehandleren og post ut her. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Øk virtuelt minne og se om det hjelper på =) Lenke til kommentar
madammim Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Hei. Trykk "ctrl, alt, del". Da får du opp bildet som er vist lengre oppe i posten (under "ytelse/performance). Den første grafen er CPU belastning. Den/de ved siden av er en historisk graf som viser belastning over tid. Under disse er graf for bruk av virituellt minne, samt historisk graf. Så er det fire "bokser", der boks nummer 1 refererer til hvor mange prosesser som kjøres. Boks 2 (ved siden av den første) forteller hvor mye installert RAM du har totalt, og hvor mye som er tilgjengelig nå (linje 2) Boks 3 forteller hvor mye virituellt minne(bruk av harddisk som minne) som er i bruk, og hvor mye som er tilgjengelig. Jeg vil anta at du ved "normal" vindows-bruk skal ha rundt 200000-600000 tilgjengelig i boks 2 (andre linja). Dersom denne går mot 0, har du brukt opp all tilgjengelig fysisk RAM. Antar også at du "normalt" skal ha brukt mellom 200MB og 600MB av virituellt minne (andre rekke med grafer). Forbruket varierer mye etter hvor mye du har installert og hvor mange prosesser som kjører. Jeg ville som nevnt over ha forandret på størrelsen på virituellt minne hvis fysisk RAM blir oppbrukt. Hvis maskinen "knaker" mye kan det lønne seg å rydde opp på HD. Frigjør plass på systemdisken dersom den begynner å bli full. Defragmenter flere ganger. Dersom du har flere fysiske disker som yter greit ville jeg opprettet en egen partisjon på en av disse på feks. 4GB og flyttet virituellt minne dit. Du kan uansett prøve å flytte virituellt minne til en annen fysisk disk for å se om det hjelper/maskinen slutter å "knake". Lykke til! Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 (endret) Står det ikke på taskmanageren at du har 2GiB RAM ? og at ca 500 er i bruk. Skal litt til, selv med wow og bruke alt det på en normal-ikke-infisert maskin. Jeg har 2GiB ram og har slått av pagefile, funker helt fint. Ellers kan jeg anbefale Memmaker, det løser alt. Endret 3. juli 2007 av Killer_DT Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Windows Update kan også hjelpe noen ganger Lenke til kommentar
Kiwi-Kun Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Spørsmål. Dere nevner noe om at maskinen kan knake når den jobber eller noe. Er dette normalt? Jeg har nemlig vært inne på tanken å få byttet inn min 750 Gb hdd pga sånne knakelyder fordi det skremmer meg litt med tanke på at jeg har filer der jeg ikke vil miste. Sånne lyder forbinder jeg helst med kræsj så. Til trådstarter. på oppgavebehandling. Hvor mange prosesser kjører du egentlig? og til dere som lurer på om hvorfor han beregner sin ram i %.. det er fordi det står en prosentandel på G15 tastaturet sitt lille LCD display. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Knatring/knitring/burring er helt normalt. Er jo faktisk en mekanisk arm som beveger seg fram og tilbake inni der, og det noe jæ¤#! fort! Lenke til kommentar
Kiwi-Kun Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Problemet er at den lager spesiellt høye lyder som jeg egentlig ikke har hørt før.. Godt mulig det ikke er noe å bekymre seg over tho.. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Hvis harddisken gir fra seg et enkeltstående, tydelig *KE-LIKK* så er det et faresignal. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå