Gå til innhold

"Pinnacle PCTV To Go Wireless" og bærbar i stua?


Anbefalte innlegg

Er det noen her som har erfaring med Pinnacle PCTV To Go Wireless, i bruk sammen med laptop?

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=79568

(evt HAVA Wireless HD som er mye det samme)

 

Jeg planlegger å løse mitt (svært begrensede) behov for TV titting hjemme i stua med følgende kombinasjon:

- Pinnacle PCTV To Go Wireless, koblet mot standard kabel TV

- Acer Aspire 5920G laptop, som har innebygget gode høyttalere og skjerm

 

For de uinnvidde; denne kombinasjonen vil streame kabel-TV sendinger over WLAN, slik at man kan se på TV på laptopen uten noen ledninger/dingser koplet i laptopen.

 

Funker dette bra nok til å droppe TV i stua, og satse fullt og helt på laptop som underholdningssentral? Den typiske bruken vil være to personer som vil se nyheter eller en og annen serie/dokumentar...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Dette er mulig, men du må ha en parabol tuner, video el en form for tuner koblet til PCTV To Go boksen. Da denne ikke har innebygget tuner, men kun scart inn/ut.

 

Kenneth

 

Er det noen her som har erfaring med Pinnacle PCTV To Go Wireless, i bruk sammen med laptop?

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=79568

(evt HAVA Wireless HD som er mye det samme)

 

Jeg planlegger å løse mitt (svært begrensede) behov for TV titting hjemme i stua med følgende kombinasjon:

- Pinnacle PCTV To Go Wireless, koblet mot standard kabel TV

- Acer Aspire 5920G laptop, som har innebygget gode høyttalere og skjerm

 

For de uinnvidde; denne kombinasjonen vil streame kabel-TV sendinger over WLAN, slik at man kan se på TV på laptopen uten noen ledninger/dingser koplet i laptopen.

 

Funker dette bra nok til å droppe TV i stua, og satse fullt og helt på laptop som underholdningssentral? Den typiske bruken vil være to personer som vil se nyheter eller en og annen serie/dokumentar...

8983237[/snapback]

Lenke til kommentar

Bra poeng Kenneth,

jeg sjekket bare den amerikanske siden til Pinnacle, som selger "PCTV To Go HD Wireless" med antenne-inngang. Ser ut til at den europeiske versjonen heter "PCTV To Go Wireless", og er stort sett samme boksen, men med SCART inngang istedenfor antenne-inngang...

 

Det store spørsmålet er vel hva jeg bør gjøre da; Finne noen som selger den amerikanske versjonen, eller hacke ihop en løsning med en gammel videospiller og euro-versjonen. Antar at kanalvelging via PC-interfacet kan bli et problem på euro-versjonen. Noen som har prøvd?

Lenke til kommentar

Hei igjen.

 

Den amerikanske versjonen vil ikke fungerer i norge da den støtter kun NTSC.

Om det kommer en versjon for europa med ANT inn vet jeg ikke enda, venter på svar fra vår produkt utviklings avd ang dette.

Jeg ville da brukt en video spiller med en bra kanal velger, el feks en dvd opptaker el lignende med TV tuner.

Håper dette hjalp noe.

 

Mvh

 

Kenneth

Pinnacle Systems

 

 

Bra poeng Kenneth,

jeg sjekket bare den amerikanske siden til Pinnacle, som selger "PCTV To Go HD Wireless" med antenne-inngang. Ser ut til at den europeiske versjonen heter "PCTV To Go Wireless", og er stort sett samme boksen, men med SCART inngang istedenfor antenne-inngang...

 

Det store spørsmålet er vel hva jeg bør gjøre da; Finne noen som selger den amerikanske versjonen, eller hacke ihop en løsning med en gammel videospiller og euro-versjonen. Antar at kanalvelging via PC-interfacet kan bli et problem på euro-versjonen. Noen som har prøvd?

8986975[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...