Gå til innhold

Diskuter Nintendos Pressekonferanse!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gleder meg sinnsykt til Mario Kart, me det blei som fryktet med elendig konferanse for Nintendo, og eg plasserer den i bunn av alle de tro store.

EDIT: Galaxy ser som vanlig sinnsykt bra ut, syns de har fått til grafikken i det spill på ein utrolig deilig måte.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Skuffende. Veldig skuffende.

Wii Fit? Herregud... De vil visst spytte hardcore-gamerne i ansiktet :(

9061484[/snapback]

Konferansen er der for å få nyheter ut til media, ikke å tilfredstille hardcore gamere. Til den sak gjorde Nintendo en god jobb og Wii Fit har allerede fått stor oppmerksomhet. Nok en gang er det etter konferansen Nintendo viser fram stoff til fansen. Hvorfor, fordi fansen klarer å finne denne informasjonen selv og spre den.

I motsettning til konferansen i fjor var det kanskje en skuffelse med tanke på annonseringer. Men Nintendo trenger ikke bevise noe som helst pga. de har trykket og oppmerksomheten. MS og Sony måtte bevise noe, spesielt Sony. Og det gjorde begge. Selv om kanskje konsentrasjonen av FPS-spill var oppe i 90%.

Virker som veldig mange hardcore gamere tror at Nintendo har gitt opp fansen. Bare fordi de viste fram Wii Fit. Skjønner ikke helt reaksjonene som har går rundt omkring på forumer. Fansen har en hel haug med titler å se fram til som Mario Galaxy, Metroid Prime 3, Super Smash Bros. Brawl, Medal of Honor, Mario Kart Wii, Battalion Wars 2, Trauma Center, Super Paper Mario, Resident Evil The Umbrella Chronicles og mye mer.

Lenke til kommentar
Mulig neste Medal of Honor leverer varene. Skal visstnok være for 32 spillere. Usikker på online eller ikke, men vil tro det.

9062182[/snapback]

Eg har faktisk ikkje fått med meg så mye om noe nytt MOH spill til Wii, før konferansen. Men vil nesten tro det er snakk om 32 spillere online. Får håpe dette blir veldig bra online så tilfelle. :)

Lenke til kommentar

Hm, kanskje det er svaret på mine drømmer selv om jeg hadde håpet på noe mer originalt enn en WW2 shooter...

Wikipedia:

At Nintendo's E3 Conference it was Uncovered that it would support up to 32 players Playing online through the Nintendo Wi-Fi Connection Service. it will also feature 10 Motion based moves with Nintendo's Wii Zapper Gun Shell.

Virker spennende ettersom det er eksklusivt og ingen PS2-konvertering som tidligere Wii FPS-er har vært utsatt for.

Skal ha blitt vist på messen i dag. Skal se om jeg finner videoer...

EDIT: Spillet er visstnok en oppfølger til PSP-spillet Medal of Honor Heroes. Det lover ikke bra.

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Konferansen er der for å få nyheter ut til media, ikke å tilfredstille hardcore gamere. Til den sak gjorde Nintendo en god jobb og Wii Fit har allerede fått stor oppmerksomhet. Nok en gang er det etter konferansen Nintendo viser fram stoff til fansen. Hvorfor, fordi fansen klarer å finne denne informasjonen selv og spre den.

Jeg kjøper ikke denne. Nintendo kan gi ut pressemeldinger om f.eks. Wii Fit, og media vil svelge dem med hud og hår. Var det 1up som også diskuterte dette i en video om E3? Alle var skuffet over Nintendo. I år fremsto Nintendo dessuten nesten som Sony under E3 2006 - selvopptatte og pompøse. Massevis av uinteressant svada og statistikk på hvor flinke de er som banker alle andre, og altfor lite konkret spillinformasjon.

I motsettning til konferansen i fjor var det kanskje en skuffelse med tanke på annonseringer. Men Nintendo trenger ikke bevise noe som helst pga. de har trykket og oppmerksomheten.

Som Sony under E3 2006 kanskje? Sikre på sin egen suksess. De trenger bare å fortelle verden hvor fantastiske de er.

Lenke til kommentar
Jeg kjøper ikke denne. Nintendo kan gi ut pressemeldinger om f.eks. Wii Fit, og media vil svelge dem med hud og hår. Var det 1up som også diskuterte dette i en video om E3? Alle var skuffet over Nintendo. I år fremsto Nintendo dessuten nesten som Sony under E3 2006 - selvopptatte og pompøse. Massevis av uinteressant svada og statistikk på hvor flinke de er som banker alle andre, og altfor lite konkret spillinformasjon.

9064328[/snapback]

Spillsider ja kanskje, men ikke massemedia. Pressemeldinger får ikke oppmerksomhet blant annet enn gamere. Nintendo var langt i fra selvopptatt i årets konferanse. De bare slo på trådene som Wii allerede har vært på det siste halvåret, introdusere spill og info for casual gamers. Forståelig at dette er skuffende hos hardcore gamere. Men reaksjoner som om at Nintendo har sluttet med å lage spill for hardcore gamere er egentlig morsom og så feil du kan få det.
Som Sony under E3 2006 kanskje? Sikre på sin egen suksess. De trenger bare å fortelle verden hvor fantastiske de er.

9064328[/snapback]

Langt i fra. Nintendo har et driv nå som ikke vil stoppe med det første. Media selv sier hvor fantastisk Nintendo er. Sony var arrogante under E3 2006 og viste lite innhold annet enn CG-filmer og var sikre på at PS2 ville reflektere over på PS3. Det Nintendo gjorde nå var nok en gang å få frem det at de ønsker å inkludere ikke-gamere. Lite annonseringer ja, men det kom via pressemeldinger etterpå.
Lenke til kommentar

Ok, nå har jeg faktisk sett mesteparten av pressekonferansen selv. Skjønner at spillmediene ikke har vært helt objektive i sin fremstilling.

Klart forestillingen var litt stiv og forutsigbar. Det var ikke noe nytt og fantastisk. Mye skryt og litt for lite substans.

Men de fikk ufortjent mye kjeft for at Reggie snakket om online-tjenester. Kommentarer om hvordan det var tåpelig å nevne Internet Channel og slikt når det er online-spilling "folk" vil høre om blir litt tåpelige når denne delen av showet kun var for å se tilbake på hva Nintendo hadde gjort online så langt.

Så kom FIFA, Mario Kart, osv., og da viste de jo faktisk at det vil bli online-spilling i fremtiden.

Jeg har kun fått sett litt på det Iwata sier, men Reggie sier jo klart ifra før han kommer at fokusen nå flyttes over til massemarkedet. Så da er det jo ikke så rart at Wii Fit er det "store" i den delen av Nintendos strategi. Mitt inntrykk før dette var at Wii Fit bare dukket opp uten videre, men det var jo dette de la opp til, at den delen skulle handle om nettopp denne type "spill".

Oh well.

Dårlig pressekonferanse generelt, med for lite overraskelser/store ting for "kjernemarkedet", men det var ikke så ille som man skulle tro. Mye feilrettet kritikk.

Lenke til kommentar

Wii Balance Board er egentlig en større annonsering enn noen av spillene de viste. Den er nok bygd for langt mer ambisiøse ting enn Wii Fit. Den kan sikkert kunne bli brukt til mange typer gameplay. Miyamoto hintet om et snowboardspill... Brettet sammen med Wiimoten og nunchuken kan by på en rimelig "immersive" spillopplevelse.

Men skal det bli en suksess må den bli billig. Bør i alle fall ikke koste mer enn en vanlig Wii-kontroll når den selges separat.

EDIT: Ah, snakker om sola.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Som sagt tidligere i tråden, rett etter annonseringen, WiiBoxing2 med balance-board hadde vært helt genialt. Det var det første som slo meg da jeg hørte om det.

Utenom det så kan jo brettet brukes sammen med Wiimoten til ekstremt mange typer spill, bare så lenge de greier å designe gameplay som blander de aktive delene med mer passive deler hvor man kan sitte og slappe av. Og hvis brettet er billig nok og selger nok(Noe jeg tipper at WiiFit kommer til å ordne fint), så kan man jo håpe at tredje-parts utgiverne hopper på hypen og eksperimenterer med typer spill som Nintendo aldri vil prøve på.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...