Gå til innhold

Oppgradering av PC

Anbefalte innlegg

Hei

Først må jeg si at jeg ikke har så mye kunnskap om hardware til PC, jeg er spesielt usikker når det kommer til RAM. Jeg har tenkt på å oppgradere PCen i men jeg har problemer med å finne ut hva jeg skal satse på. Jeg har gått i sirkel rundt oppgradering/pris/ny Pc det siste halv året nå:)

Budsjettet mitt er på 2000kr. Hovedsakelig vill jeg ha ny RAM(2g totalt) og et nytt grafikk kort. Problemet er at jeg sannsynlig trenger en ny strømforsyning også.

CPU: Intel Pentium 4 640. x86 Familiy 15 Model 4 stepping 3 GenuineIntel 3212Mhz.

Dual core

PSU: Tagan 330W.

Vet ikke om det er riktig tall, menn jeg har sett at; +12V Max output current 18a, har betydning for hvilket skjermkort jeg kan bruke.

GPU:Geforce 6500. PCI-E

Ram: Micro Memory

Pi84060

MMDDR 333/512

AIDA32 sier jeg har DDR-SDRAM, PC2700 (166Mhz)

Jeg har 1g totalt, og kun to spor tilgjengelig.

Kan jeg bruke DDR-DIMM brikker?

Håper noen kan hjelpe meg med dette:)

Endret av Kvaliss
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan dette funke for meg? Eller blir PSUen for svak?

XFX GeForce 8600GT 540M 256MB GDDR3, PCI-Express, 2xDVI, 540/1400Mhz

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=334591

Crucial PC2700 DDR-DIMM 1024MB CL2.5 6ns Unbuffered, Non-parity, 2.5V, 128Meg x 6

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=306537

Eventuelt, kan jeg bruke et 7600GT Kort?

8986416[/snapback]

Psu'en din skal holde til de skjermkortene. Tror ikke du trenger å kjøpe et 8600gt kort, ville heller gått for et x1950pro, mye mer skjermkort for pengene. Dx10 trenger du Vista for å kjøre.. Minnet du linker til ser greit ut det.

Lenke til kommentar

Jeg har sittet å lest om grafikkort og strømforsyninger en stund nå, noen er pessimistiske andre er optimistiske. Jeg er i alle fall forvirret:)

Jeg er veldig usikker med 1950pro kortet. Er det ikke anbefalt 450w, 20a for å kjøre det? Hvis jeg da har 330w, 18a kan jeg ikke da risikere å skade/redusere levetiden til både GPUen og PSUen?

Anbefalingene jeg fant for 7600GT er 400w, 18a. Kan jeg risikere de samme skadene på det kortet med min PSU?

Lenke til kommentar

Alle psu testene er bestilt, kjøpt og betalt av psu fabrikantene, som driver kartellvirksomhet og har en konspirasjon for å overta verden :ph34r:

Litt mer seriøst: Hvis du er usikker/ikke føler deg komfortabel med den psu'en du har i dag, så kjøper du deg en ny en (gjorde det selv...), men jeg kjørte selv mitt 7900GTO på maks overklokk på en 18 amps 350 watter fra chieftec helt uten problemer i lang tid. Mener de "kravene" som stilles til strømforsyningstestene er noe overdrevet.

Lenke til kommentar
Jeg har sittet å lest om grafikkort og strømforsyninger en stund nå, noen er pessimistiske andre er optimistiske. Jeg er i alle fall forvirret:)

Jeg er veldig usikker med 1950pro kortet. Er det ikke anbefalt 450w, 20a for å kjøre det? Hvis jeg da har 330w, 18a kan jeg ikke da risikere å skade/redusere levetiden til både GPUen og PSUen?

Anbefalingene jeg fant for 7600GT er 400w, 18a. Kan jeg risikere de samme skadene på det kortet med min PSU?

8990405[/snapback]

Kjører et 1950pro kort selv med en 350w... uten problemer. Så lenge du ikke har en vifte på størelse med en vindmølle installert bør dt gå greit :thumbup:

Lenke til kommentar
Med tanke på kjøling, hvilket kort er best Asus eller sapphire? Størrelsen på kortet har ikke noe å si for meg.

9015976[/snapback]

Som sagt har jeg sapphire kortet. Har aldri hatt noen store varmeproblemer. Rundt 60 i skrivebord og i overkant av 70 under hard spillng.

Det meste jeg har kommet opp i er 76 grader i Silent Hunter 4.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...