Wollan Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 (endret) Ja, har vært ute i hagen å leket litt blomsterfinn for første gang. Tok noen bilder, og dette var vel det jeg ble mest fornøyd med. Hva synes dere om det? ikke slakt meg helt da^^ Endret 1. juli 2007 av Wollan Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Tror du hadde vunnet mye på å hatt blomsten til høyre i fokus... midten av den altså,,, Lenke til kommentar
Wollan Skrevet 1. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2007 (endret) Tror du hadde vunnet mye på å hatt blomsten til høyre i fokus... midten av den altså,,, 8983309[/snapback] Enig i det. Endret 1. juli 2007 av Wollan Lenke til kommentar
Wollan Skrevet 1. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2007 Noen andre som har noe kritikk å komme med? Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Spanske magritter er fine magritter! Fine farger på dem - som ikke kom til sin rett. For lyset var feil. I direkte solskinn sliter mange kameraer med å eksponere riktig på nærbilder. Her er det iallefall altfor lyst eksponert, du kunne satt eksponeringskompensasjonen til -1 eller -1 1/3 uten å undereksponere. Men da ville de elementene i skyggen ha blitt altfor mørke. Så bildet går egentlig ikke an å eksponere riktig, for du har for stort dynamisk omfang i bildet ditt. Kameraer er ikke like flinke til å gå fra sort til hvitt i et bilde som menneskeøyet. Et tips som gjør deg til en mer fornøyd fotograf med oddsene på sin side: Ta macrobilder i skyggen, i overskyet vær - eller med blitz om nødvendig. Dessuten er fokus noe jævla pirk. Den må sitte riktig for at macrobildet skal bli noe å skryte av. Bruk derfor enten manuell fokus - eller autofokus satt i ett-punkt-modus. Sorry, dette ble nok litt mere brutalt enn du spurte om.. Husk at det er bra å ha det gøy med kamera - og bruk mere tid på dete. Jeg har tatt mange sånne bilder før jeg skjønte det jeg skjønner nå. Har over 5 000 bilder på denne maskinen, og i tillegg har jeg sikkert sletta 10 000 eller 15 000 fordi de var fullstendig verdiløse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå