Cycl0ps Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Ja, jeg skal kjøpe meg et nytt skjermkort (4600.. 128mb). Og så vidt jeg vet så bruker rammen opp en del mine i spill osv, og jeg tenkte hvor mye ram er nødvendig til en del spilling? Jeg har 256 ddr, er det nok? Jeg fatter ikke helt med ddr? Noen som kan forklare? Double Driver Reactor eller noe right prøver og forklare selv først. Da sende de ut dobbelt så mye info som de vanlige så det kan sammenlignes med at man har 502 ram eller no? Er 256 ddr nok til spilling? Eller hva er det beste? Lenke til kommentar
balrog Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 512 er vel det som det går mest av i dag. Noe mer er ikke strengt tatt nødvendig. Når det gjelder ddr, vil det si at data blir sendt både på stigende og synkende klokkepuls, i motsettning til sdram som kun "jobber" med en side av pulsen.. :wink: Lenke til kommentar
felzius Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Det skal nok ikke bli noe problem med rammen, jeg har problemer selv med 512MB DDR, men det har -mange- grunner :-) Med dine specs, burde 256 være nok, skulle du noensinne trenge mer, kan det jo oppgraderes lett senere. Selv tjente jeg ingenting på å oppgradere med mere ram, mener det ble mindre stabilt, vurderer nytt hovedkort jeg :-) Lenke til kommentar
thoering Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Småhakking ved eksplosjoner osv. -> for lav fps, går mest på 3dkortet. Større hakk f.eks når du snur deg raskt mot nye landskaper -> kan være rammen. Lenke til kommentar
Cycl0ps Skrevet 8. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2003 Så mine 256 er helt greit for spilling.. Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 ...Double Data Rate (DDR) Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Det avhenger også av spillet. Spill som CS som ikke er så værst krevende vil klare seg flott (men det blir faktisk bedre med 512) du vil kun merke litt smålagg i ekstreme situasjoner (mye kuler, folk eksplosjoner) og at noe loading kan ta lenger tid (alle spill) Nyere, mer krevende spill vil nok stamme litt med 256MB, feks når Doom3 kommer vil nok recommended RAM v're på minimum 512 Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 DDR betyr som sagt før, at den sender dobbelt så mye info per Mhz(klokkesvingning). Det betyr ikke att den kan sammenlignes med 512Mb Sd ram. Det er forskjell på mengden(MB) ram og hastigheten(Mhz). For å prøve å gi en grei forklaring; tenkk deg 2 lagre, som kan lagre ting(MB). Begge er på 256 MB. SD ram har en lagerarbeider, mens DDR ram har 2 arbeidere. Det betyr at DDR lageret(rammen) kan flytte ting inn å ut av lageret dobbelt så fort som SD lageret. Men de får ikke større plass. Så hvis man F.eks skal lagre 256 MB på rammen, vil begge bli fulle. Hvis du derimot skal flytte 256MB gjennom rammen så vil DDR lageret klare det dobbelt så fort, og dermed vere klar for å ta i mot mer data raskere. Håper ikke forklaringen min ble for søkt. Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Synes den var helt super. Bra forklart Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Ja, jeg skal kjøpe meg et nytt skjermkort (4600.. 128mb).Og så vidt jeg vet så bruker rammen opp en del mine i spill osv, og jeg tenkte hvor mye ram er nødvendig til en del spilling? Jeg har 256 ddr, er det nok? Jeg fatter ikke helt med ddr? Noen som kan forklare? Double Driver Reactor eller noe right prøver og forklare selv først. Da sende de ut dobbelt så mye info som de vanlige så det kan sammenlignes med at man har 502 ram eller no? Er 256 ddr nok til spilling? Eller hva er det beste? En venn av meg hadde tenkt å kjøre XP med 128mb DDR fordi DDR er dobbelt så rask, DDR er dobbelt så rask men det tilsvarer ikke 256SDram.... Bare det er sagt!!!!! Lenke til kommentar
Cycl0ps Skrevet 8. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2003 ok. Så nok en gang 256 ddr er bare helt flott for spilling. Pleier det og være noe problem som ble nevn ovenfor meg å oppgradere så det blir mer ram? Hvor mye koster som sagt nye 256 ddr? Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 [echo post]En venn av meg hadde tenkt å kjøre XP med 128mb DDR fordi DDR er dobbelt så rask, DDR er dobbelt så rask men det tilsvarer ikke 256SDram.... Bare det er sagt!!!!! [echo post] Den billigste brikken 256MB Ram jeg fant var denne NoName PC2100 256MB DDR Ram Komplett kom bare en tier etter med sin billigste 256MB DDR Ram priser hos Komplett.no Det er ikke sikkert det er så dumt å vente littegrannn (leve med 256 litt til, noe som er helt greit) og spare til en 512MB brikke. Dette gir mye bedre utnytting av plassene. Jeg har 2x256 Brikker nå og det gir meg kun en plass til. Dette kan fort bli litt snaut og regner med at det blir et helvete å få solgt de to brikkene når plutselig 1024MB er minimum (mulig jeg også har kassert denne maskinen da, men ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå