Vain Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Mitt nåværende prosjekt går ut på å redigere en ganske stor .txt fil(215kb). Etter en god del jobbing oppdaget jeg at tekstboksen bare får plass til en liten del av dokumentet Jeg vil gjerne ha hele teksten fra .txt fila til tekstboksen... Noen som har en genial løsning på problemet?? Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 I Delphi er det ein memo-kontroll som tar opp til 64K med tekst, men om ein nyttar RichEdit istaden, kan du laste inn så mykje tekst ein berre vil. Kanskje det er noko liknande i VB? Lenke til kommentar
Vain Skrevet 8. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2003 vel. jeg prøvde å finne det ut i hele går:-? og det er ingenting som heter richedit der i alle fall... Lenke til kommentar
MortenH Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 RichTextBox er en komponent som følger med VB Pro og Enterprise, skulle ikke være vanskelig å få tak i for å si det sånn. Søk bare litt på google. Lenke til kommentar
Vain Skrevet 10. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2003 hvor ligger richtextbox hen da? jeg har 2 cder med vb 6.0 enterprise, ligger den på noen av de cdene? søkte forresten på google VELDIG lenge, og der er det bare info om hvordan man bruker richtextbox, ikke hvordan man lager en... Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Rich TextBox er standard i MS VB6 Ent. Du finner den i komponent Brovseren din under navnet "Microsoft Rich Textbox Control 6.0". Og siden dette er objektbasert, så trenger du bare å klikke for å lage en Lenke til kommentar
exchange Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 i vb 6.0 har kan textboxen håndtere opp til 32 k . en av de største forbedrelsene md textboxen i vb.net, er at du kan lagre opp til 2 milliarder k med karakterer. Med multiline enablet, samt docking og vertical scroll bar, vil texten automatisk wrappe seg etter boxen når du endrer størrelse.. Du kan også aksessere individuelle linjer med text ved å bruke lines egenskapen. SelStart, SelLength og SelText har endret navn til SelectionStart, SelectionLength og SelectedText. Allignment kalles nå TextAlignment og den "nye" AppendText er mye raskere enn å burke TextBox1.text=TextBox1.text & newLine. Lenke til kommentar
Vain Skrevet 13. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2003 Ok. Synd at jeg ikke har vb.net... :-? Takk for svaret Cerwell, jeg fikk det til nå. Lenke til kommentar
andersdb Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Lån vb 6.0 i teori og praksis på biblioteket, der lærer du alt om det der, i boka lager de et tekstbehandlingsprogram, det er så lett at enhver idiot kan klare det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå