Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

toyota corolla 1,3 1993, noe å være obs på?

Anbefalte innlegg

Toyota Corolla 1.3 type XLI, denne er 5dørs

Noe særlig jeg må være obs på ved kjøp av denne? Tenker at jeg skal bruke den som 2. bil i husholdningen.

Vet det kan være noe problemer med rust i kanalen på så gamle biler. Men det får en no bare leve med.

Kan man skifte reimen på en slik motor selv eller?

Endret av skromt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja, det er jeg forsåvidt klar over, virker som den er lett å skru på også. Men hva bør jeg se etter ved bruktbilkjøp. Den jeg skal på visning på har nettopp tatt service på bremser, og div i hjulbuen. Sånn går det uten skvettelapp.

Noen som vet om noen showcase hvor denne typen bil er gjort litt stilig med tanke på dagens standard. Er jo mye å ta tak i med tanke på lykter og lignende. Vil jo ikke kjøre rundt i skranglekasse heller.

Har hvertfall tenkt å skifte alt av filtre, og ta en liten oljeskift etter overtakelse.

Endret av skromt
Lenke til kommentar

Du tar vel et overblikk før du går grundigere til verks - mange Corollaer har gått for lut og kaldt vann i lang tid - styr unna dem (men det ser du jo med en gang).

Det er vel rust som er det største problemet, i kanalene, i skjermene først og fremst der de møter plaststøtfangerne - det virker som om venstre siden har mer rustproblem enn høyresiden. Også framskjermene synes å være utsatt for rust i hjulbuen.

Du bør sjekke eksosanlegg, rust i bakhjulsoppheng, bremser og drivknuter og om bilen har takluke - om denne lekker.

Corolla er jo nesten alltid et sikkert kjøp, - få biler har vel gått så langt med så lite reparasjoner?

Jeg vet ikke hvor flink du er å skru, men jeg har litt respekt for å skifte regreim selv...

Lenke til kommentar

forresten ikke kjøp scorpio mmed v6'er faren til en kamerat av meg hadde en sånn en og han så at den var god og kjøre og var stor inni og slikt men den lakk olje som en sil og hadde daglig små problemer. i det tilfellet= FORD= Fiks Og Reparer Daglig

Lenke til kommentar

mange Corollaer har gått for lut og kaldt vann

------------------

Tenker du på her? at de ikke har skiftet olje på de, og filtrene er jævlige?

Eller at folk er så dumme at de bruker lut for å vaske bilene?:p

Endret av skromt
Lenke til kommentar

Kjenner en som har en Corolla fra 92 (1,6 literen...morsom liten sak egentlig). Han har ikke hatt noen problemer med den annet enn at låsene ofte henger seg opp (aka du greier ikke å låse opp døren og må stresse som faen med å få av panelet og fikse det med mindre du er så heldig at dette skjer mens du har åpne dører...er bare en liten tapp som løsner inni der, har ikke forbedret seg etter han fikk nye deler heller).

Endret av Arbakadarba
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...