Bjonski Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Hei, tok noen bilder i dag som jeg vil ha litt kommentarer til. Syriner (skriveleif?). Er ikke helt sikker på utsnittet, prøvde å få det best mulig. Litt usikker på denne, ble utbrent på venstre side. Kom en måse over meg mens jeg var ute. Kameraet mitt er ikke noe spessielt zoom kamera, så bildet er et utsnitt av et større bilde. (ble litt kornete) Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 2. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2007 79 visninger og ingen kommentarer? Lenke til kommentar
christofferv Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Bra bilder Synest kanskje det blomebildet blei litt kjedelig ettersom det er så "mykje" blomar i stadenfor eit tett utstnitt av EIN av "utstikkerne" på blomen. Det bildet med golfballen vart min favoritt ettersom eg driver med golf sjølv Ein ting som kanskje er felles for alle bildene er skarpheten, synest det manglet pittelitt skarphet. Ellers kjempeflotte bilder Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 2. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2007 (endret) Bra bilder Synest kanskje det blomebildet blei litt kjedelig ettersom det er så "mykje" blomar i stadenfor eit tett utstnitt av EIN av "utstikkerne" på blomen. Det bildet med golfballen vart min favoritt ettersom eg driver med golf sjølv Ein ting som kanskje er felles for alle bildene er skarpheten, synest det manglet pittelitt skarphet. Ellers kjempeflotte bilder 8990144[/snapback] Takk takk. Skarpheten kan forklares Skjermen på kameraet mitt er dårlig i sterk sollys, og når jeg da skulle stille inn fokusen på markofunksjonen hadde jeg vanskeligheter for å treffe riktig pga sola. Endret 2. juli 2007 av Bjohansen Lenke til kommentar
Nora90 Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Jeg har ikke så veldig peiling på bilder og sånn, men det bildet med golfballen var ekstremt fancy Lenke til kommentar
JohnMerrick Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 79 visninger og ingen kommentarer? 8989946[/snapback] Mange visninger og ingen kommentarer er vel også en form for kritikk... For min del blir problemet at bildene ikke klarer å engasjere meg. Blomst- og måkebilder har vi mange av her på forumet, og dermed må bildene være veldig gode for å gjøre noe inntrykk. Dine bilder er desverre ikke noe ekstraordinært... Både syrinene og golfballen er overeksponerte med en smule utbrenning som resultat, mens måkebildet er greit eksponert, men dette har vi sett mange ganger før. Både golfballen og måken er dessuten midtstilte, noe som får meg til å tenke at du godt kunne lese litt om komposisjon. På bildet av golfballen har du valgt å gå lavt, og det er bra. Å velge en annen synsvinkel enn den vi normalt har er et fint virkemiddel for å gjøre dagligdagse subjekter mer interessante. I dette tilfellet er det desverre ikke nok til å gjøre bildet bra, men det viser ihvertfall at du har tendenser til å tenke riktig. Sum sumarum, blir altså mitt råd å lære å fokusere litt mer på komposisjon. Se på dine egne og andres bilder som du liker, og forsøk å sette fingeren på hvorfor du liker dem og prøv å ta nytte av dette i fremtiden. Beklager om jeg er veldig negativ og at rådene blir veldig banale, men det er desverre alt jeg klarer å få ut av disse bildene. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 3. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2007 Takk for tips og kritikk Kjekt å få vite hva man gjør feil og hvordan man kan rette på det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå