Espp Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 (endret) Skal prøve å gjøre en historie kort. Mamma kjøpte en pc på elkjøp i julen. Den ble sendt inn til elkjøp igjen pga ingen av oss fant ut hvordan vi skulle få lagt inn lyd driveren. (Manglet BUS driver for windows elns) Fikk pcen tilbake, fikk vite at alt var i orden. Lillesøsteren min som bruker pcen tenkte hun ikke skulle klage, så fikk først vite for 3 uker siden at lyden ikke var tilbake. Vi kjørte den da tilbake til elkjøp, å klaget på dette. Lyden er nå lagt inn - de skulle ha 200 kroner for dette, noe vi krangla oss til å slippe å betale. Nå til problemet på dags dato, følte bare at det at pcen har hatt noe trøbbel før kansje hjelper meg litt. Etter vi nå fikk den tilbake fra elkjøp er det faen ikke skjerm. Den pluggen skjermen kobles inn i er løs/ødelagt. Sier ikke at den er ødelagt fordi jeg er såpass noob at jeg ikke klarer å feste den, men fordi det er store kontaktfeil inni. Har gått vg1 elektro, så tenkte jeg kansje klarte å bare feste den/finne feilen. Da kom det fram at det er noe feil inne pluggen. Skjermen ble enten helt svart/gul/rød, ettersom jeg beveger på den. Når jeg da skal kjøre til elkjøp igjen (Sukk), hva er mine rettigheter? Har jeg krav på en pc som tilsvarer min i perioden vår er til reperasjon?, hva kan jeg kreve? Takker for alle svar, hjertelig hilsen Eivind =) Endret 1. juli 2007 av julelys Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Det å få låne pc er ikke et krav. Du kan spørre, men butikken må ikke gi deg en. Tror reglene er sånn.. Jeg koser med med lefdal jeg.. Har hatt laptopen min inne siden 13.10.2006 .. De sier hele tiden at den er høyt prioritert.. Så ikke vent at den er ferdig på 2 uker Lenke til kommentar
Espp Skrevet 1. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2007 Det å få låne pc er ikke et krav. Du kan spørre, men butikken må ikke gi deg en. Tror reglene er sånn.. Jeg koser med med lefdal jeg.. Har hatt laptopen min inne siden 13.10.2006 .. De sier hele tiden at den er høyt prioritert.. Så ikke vent at den er ferdig på 2 uker 8982834[/snapback] hehe, de gangene den har vært inne har det tatt ca 1 uke Du e nok bare utrolig heldig Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 (endret) hehe.. Da er du heldig.. Vi har en pc inne hos elkjøp må, søstern min sin. De sa det skulle ta ca en uke å reparere den.. Den har snart hvert inne i 1 mnd.. Synes alt som har med Elkjøp, lefdal og expert er useriøst.. De fra lefdal svarer ofte ikke på mail, og dem de svarer på skriver de bare: Denne skal bli vår høyeste prioritet. Vi jobber med saken. osv osv Endret 1. juli 2007 av NeXz Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 (endret) Alle som har vært innom et par klagetråder her på forumet kan dette utenat: Hvis reparasjonen kommer til å ta mer enn en uke kan kunden kreve et låneprodukt som dekker basisbehovene ved det som utbedres - men kun hvis dette ikke medfører urimelige kostnader for selger (hva dette er blir en skjønnsmessig vurdering). Dette betyr at du hvis du leverer inn alle PCers mor til reparasjon, får du kun en helt standard billigmaskin til lån i mellomtiden. Nå er kanskje ikke en lillesøsterpc hvor det ikke er helt krise om lyden ikke fungerer den heftigste maskinen i verden, så problemet er muligens ikke så stort? Endret 1. juli 2007 av Isbilen Lenke til kommentar
Espp Skrevet 1. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2007 "Dersom du velger at selgeren skal reparere, eller at selgeren har krav på å få reparere, har du som hovedregel krav på en lånegjenstand, dersom det tar mer enn en uke å få rettet mangelen. Merk deg også at selgeren etter forbrukerkjøpsloven kun har to sjanser til å rette samme feilen. Mislykkes dette, kan du kreve prisavslag eller heving av kjøpet." Fant ut av det selv =) Flotte greier, stakkars elkjøp imorgen =D Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 (endret) Lydproblemet er etter alt å dømme en softwarefeil, og da kan du ikke påberope deg den 2-forsøks-regelen da det ikke er en reklamasjonssak men egentlig en betalbar service (det var derfor dere ble avkrevd 200 spenn tidligere). Videre er det 2 ganger samme feil, dvs, det som for kunden oppleves som samme feil. EDIT: En tredje ting som er verdt å merke seg er at selv om du er inne for tredje gang med samme feilen, har butikken rett til å sende produktet til verksted for å konstatere at det er en feil med produktet, selv om de ikke skal prøve å fikse det mer. Endret 1. juli 2007 av Isbilen Lenke til kommentar
glosi Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Jeg koser med med lefdal jeg.. Har hatt laptopen min inne siden 13.10.2006 .. 8982834[/snapback] Du har rett til å få omlevert laptopen dersom verkstedet bruker lengre tid enn en måned hvertfall. Det er ikke noe problem for deg og bare stikke ned å si at du vil ha en ny laptop. Dersom de ikke godtar det har du rett til å heve kjøpet. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Foreslår at du sender en PM til avastor siden han jobber hos Elkjøp. Kanskje han har noen gode råd. Forøvrig synes jeg det er utidig å si at Elkjøp er useriøse da det er mange mennesker som jobber i denne bedriftet. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Foreslår at du sender en PM til avastor siden han jobber hos Elkjøp. Kanskje han har noen gode råd. Forøvrig synes jeg det er utidig å si at Elkjøp er useriøse da det er mange mennesker som jobber i denne bedriftet. 8997275[/snapback] Alastor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå