Keiseren av Grønland Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Jeg har Canon 30D og fikk nettopp en blitz til bursdag. Det er denne her det er snakk om https://prisguiden.no/product.php?productId=21946 Men da jeg begynte å lese i brosjyren står det at den er spesialdesignet for Nikon. Da virker det jo som jeg har fått feil blitz eller hva? Det står ikke noe på pakken. Det står bare "EF-500 DG SUPER" Når jeg prøver de forskjellige modusene så ser det ikke ut til å fungere, og det lyser et "model" merke i displayet. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 (endret) Om du har fått for Nikon, så skal du finne "NA i-TTL" ett eller annet sted på boksen. "NA" står inne i en firkant. Edit: Jeg visste jeg hadde et bilde av boksen for Nikon ett eller annet sted... 100% crop og hardt komprimert. Legg merke til "NA i-TTL" under typebetegnelsen på boksen.... Endret 1. juli 2007 av Anew Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 1. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2007 Ja det står det ! Ante ikke hva det var i det hele tatt, men dette betyr Nikon altså? Forresten nå som jeg ser nærmere på boksen så står det Nikon på strekkkoden i bitteliten tekst. Vel vel, sånt skjer. Får gå å bytte i morgen. Jeg hadde egentlig trengt litt tips til hvordan man brukte blitz siden jeg ikke forsto en dritt til å begynne med, men kanskje det at det var feil type var grunnen Lenke til kommentar
Anew Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 men dette betyr Nikon altså? 8982846[/snapback] Jepp. i-TTL er Nikons blitzstyringssystem. Du skal ha for E-TTL II, som er Canons system. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 1. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2007 Begynte å lure på hvorfor de andre modusene oppførte seg rart:P Da har jeg hvertfall prøvd en nikon blitz på et canon kamera! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå