Gå til innhold

Hjelp til A3/A4 fotoskriver...

Anbefalte innlegg

Hei! Prøvd og orienterie meg litt i jungelen av fotoskrivere, men er ikke lett. Kunne tenkt meg en skriver som har mulighet for A3 evt kun A4. Mulig man får bedre utsrifttskvalitet for pengene ved og velge en som tar max A4? Trenger ikke skjerm, trådløst nettverk og annet dill. Helst til en pris under 2500 og en som ikke drikker opp alt blekket til frokost. Hvordan er kvaliteten på en skriver i denne prisklassen kontra og få det "fremkalt" i en foto-butikk? Håper noen kan hjelpe meg på vei her og komme med noen innspill da jeg er ganske grønn på skrivere, kansje noen har linker til sider med info eller tester. Takker på forhånd for hjelp! :) Mvh Gert A

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fremkaller du bilder hos en seriøs fotobutikk som har manuell justering og som vet hva de driver med, vil du nok fortsatt få hakket bedre kvalitet. For ikke å snakke om hvor mye du sparer. Kostnadene pr. 10x13/15 bilde på en blekkskriver blir 5-10 kroner om man ønsker maks kvalitet, mens man i en vanlig fotobutikk stort sett betaler under 2 kroner.

Nettjenestene til diverse større kjeder har jo vunnet tester, men det har samtidig blitt påpekt i disse testene at prosessen er helt automatisk, og at man kan tjene på å levere et sted der man tilbyr manuell korrigering. Dette er spesielt viktig hvis du ikke har en skjerm som du vet er helt riktig kalibrert. I tillegg kontrolleres sluttresultatet, holdbarheten er bedre og farger, kontrast og skarphet er gjerne også mye bedre da bildene ikke komprimeres som de gjør når du sender de over nettet. I tillegg vil jo en fotobutikk med eget laboratorie gjerne stå for resultatet de leverer, og det blir lagt mer omtanke i bildene enn hos et sentrallaboratorie som server flere butikker rundt om i hele verden.

Seriøse fotobutikker med eget laboratorie tilbyr altså bilder til en kvalitet som stort sett er bedre enn dagens blekkskrivere til 2-3000 kroner, og du sparer en god del penger på det. Eneste ulempen er at du må vente 2-3 dager. Skal du ha det raskere, koster det litt mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...