Gå til innhold

Ødelagt nforce 680i? Hjelp!

Kwante

Anbefalte innlegg

Hei, jeg kjøpte alle deler til en pc på onsdag, og alt fungerer fint bortsett fra SLI'en. Problemet mitt er som følger:

Når jeg har i en gpu, fungerer det fint, men når jeg setter i begge og har sli bridge, og prøver å spille med sli enabled, lagger jeg temlig mye. Ergo, SLI'en har omvendt effekt >.<

Jeg har prøvd å finne ut om det er GPU'ene eller hovedkortet det er noe galt med, men tror det er hovedkortet... jeg har satt gpu 1 i hovedkort slot PCIe x16 1, og 2, med strøm ledning sett 1 og 2 osv. ALLE mulige kombinasjoner.. Og den eneste jeg merker noe rart med en Slot 2, og GPU 2. noen ganger når jeg har gpu 2 i slot 2 begynner jeg å lagge veldig på spill, og har også fått beskjed om at kortet ikke får nok strøm et par ganger. Dette problemet går vanelighvis bort hvis jeg tar ut og inn kortet. Ikke noe av dette skjer hvis jeg setter gpu 1 i slot 2.. så det er veldig rart.. det er akkurat som om hovedkortet nekter meg å bruke GPU 2 noen ganger..

Det at jeg ikke har nok strøm til kortet vil jeg anse som en umulighet.. jeg har 1000W strømforsyning, og begge ledningene fungerer helt fint, ettersom jeg har testet begge settene med ledninger på begge kortene. (Når jeg sier sett, mener jeg 1 ledning med 2 8PCIE koblinger som kommer fra strømforsyningen)

Det bør merkes at GPU 2 fungerer helt fint i slot 1. Så jeg blir veldig forvirret over hva som faktisk er galt, spesielt når GPU 1 fungerer helt fint i slot 2!

Her er system spesifikasjonene:

HDD: Seagate Barracuda 7200.10 320GB SATA2 16MB 7200RPM

CPU: Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket LGA775, 4MB

RAM: Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's

GPU1: XFX GeForce 8800GTX 600M 768MB XT GDDR3 ,PCI-Express,2xDVI/HDTV/HDCP,600/1900Mhz

GPU2: XFX GeForce 8800GTX 600M 768MB XT GDDR3 ,PCI-Express,2xDVI/HDTV/HDCP,600/1900Mhz

MOBO: XFX nForce 680i SLI, nForce-680i SLI, Socket-775, 2xGbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16

MONI: Videoseven 19" LCD R19W11 TCO-03 Silver 1440x900,5ms,700:1,VGA

PSU: NorthQ NQ-4775-1000 Giant Reactor, 1000W 8xSATA, ATX/EPS, 4xPCI-E, 20/24pin

Har så klart alle de nyeste driverene, og alle settings er som de skal være.

Er det noen som vet hva jeg burde gjøre? Jeg skal ringe komplett.no i morgen hvis jeg ikke får svaret i dag så klart. Jeg er temlig frustrert og trenger hjelp! waargh!

Takk. :cry:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Send en melding til XFX og hør. De er gode på å svare.

Kanskje det er noe med BIOS på hovedkortet, eller firmware på grafikkortene.

Du har hovedkortet jeg ønsker meg så jeg er litt interressert i å høre svaret. Har hørt om at XFX visste om Firmware forskjeller på grafikkort som gjorde at SLI var vanskelig. Noe ala dine problemer. Da sendte de ut nye firmware til kunden og problemene blei løst.

Det er ihvertfall en mulighet.

Det går jo rykter om at minnebrikkerover 2.3V sliter på dette hovedkortet,men da ville du fått litt andre problemer.

Uansett lykke til

Lenke til kommentar
XFX har knallgod service og support! Rått oppsett du har!

9106888[/snapback]

Der er jeg enig. Har fått hjelp der selv medgod respons og riktig respons. Har bekjente som også har anbefalt XFX.

Men problemet kommer med en gang man har et oppsett som dette som egentlig skal rocke noe inn i gamperævva... og så virker det ikke som det skal. Er det da kompabilitet eller er det konfigurasjon eller defekt maskinvare.

Så det hadde vært kjekt med et svar på dette.

- NoBrainer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...