Micro80 Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Heisann! Jeg lurte på om noen der ute har tips på et program jeg kan kjøre som lar meg kontrollere disk overflaten som CHKDSK gjør. Jeg er avhengig av det siden jeg har flere pc'er som har 6 eller flere harddisker i pc'ene. jeg har. I windows tar det LANG tid. Grunnen til at jeg skal gjøre det er å sjekke om det er feil på harddiskene jeg har og få rettet opp dette. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 ok? jeg forstår ikke helt hvorfor du ikke kan bruke checkdisk for dette? Alle slike type programmer tar nødvendigvis lang tid, da det er mye arbeid å sjekke en hel disk grundig. -Stigma Lenke til kommentar
Micro80 Skrevet 1. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2007 Stigma: Jeg må uansett gjøre det selv om det tar lang tid. Jeg må få sjekket disk overflaten samt defraget dem. Noen tips eller? Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Og hvofor kan du ikke bruke verktøyene som allerede er i Windows? Det går ikke noe hurtigere med andre verktøy... Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Og hvofor kan du ikke bruke verktøyene som allerede er i Windows? Det går ikke noe hurtigere med andre verktøy... 8982645[/snapback] Jeg har lært å aldri bruke det som er i windows.... Dette har sjedd meg: CHDISK ødla 160gb som ikke kunne hentes tilbake med getdataback samt at den flytta på filer og filnavn. Den ødla softwareraidet mitt på 1tb.... Så sjønner veldig godt at trådstarter vill bruke annet program, så jeg lytter også.... Lenke til kommentar
Micro80 Skrevet 1. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2007 Man bruker ikke Windows programmene når man skal kjøre over for flere hard disker- Særlig med tanke på OS disken. Bra noen der inne skjønner hva jeg mener. Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Spinrite vil kunne teste diskene dine, grundig. Alternativt er diskverktøy fra HD produsenten(e) som regel tilgjengelig gratis. For defrag: Diskeeper. Lenke til kommentar
SirJoppe Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Det er en del vektøy for slikt på denne siden: http://hddguru.com/ det er både for win. og dos. HDScan er et bra win. prog. har brukt det selv. På http://www.ultimatebootcd.com/ er det en iso du kan brenne for å kjøre mange diagnos porg. i dos. Veldig kjekk å ha. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå