koronag Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Boken er ferdig og på vei til trykkeriet, den kommer visstnok i september. Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Iiiiiik!! Da er det bare å glede seg! Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 (endret) Nå er det september Forfatteren selv har vel uttalt "senest 1. september", men klarer ikke å finne noe sted som har den i hyllene enda... Gleder meg virkelig nå Hans Frederik Follestads trilogi:De Fire og Han Som Gjør Galt Verre BEGYNNELSEN - FORTSETTELSEN - SLUTTEN er nå komplett. Slutten kommer til lager 5. september og er i bokhandelen 8-10. september alt avhengig av hvor i landet du bor. Endret 4. september 2008 av Melfacion Lenke til kommentar
Pjaltwar Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Endelig! gleder meg som en unge;P Lenke til kommentar
aspic Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Gleder meg sjukt eg òg. Eg håpar verkeleg at boka svarar til forventningane! Det blir uansett deilig å kunne setje heile trilogien på plass i bokhylla Lenke til kommentar
Morgaine Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 (endret) http://www.haugenbok.no/visverk.cfm?at=1&cid=162802 "Forventes i salg 5. september 2008" Hos Capris står det at tittelen enda ikke har utkommet. http://capris.no/product.aspx?isbn=8279170227 Det ser forresten ut som at "han" ikke lengre gjør galt verre? Endret 7. september 2008 av Morgaine Lenke til kommentar
aspic Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Joda, boka er ute den: Den kan bli bestilt frå Kolibri sin netthandel (http://www.mamut.net/kolibrif/shop/) (trykk på romaner), og kjem ut i bokhandlane frå rundt 8.-10. sept. alt etter kor du bur i landet. Ooooog: litt generell info, http://www.kolibriforlag.no/ Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 fikk boka i går. overtid og tidsmangel er eneste grunnen til at jeg ikke er ferdig enda Har lest ca 300 sider nå, og det er like herlig som forrige gang Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Samboeren min kjøpte den i går, etter å ha mast sikkert 200ganger i bokhandelen det siste året. Håper hun har lest den ferdig til i morgen, så jeg også kan begynne å den. Lenke til kommentar
Pjaltwar Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Nå har jeg lest "slutten" og den var opp til mine forventninger hvertfall. Litt synd at det er ferdig da.. Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Du heter vel ikke tilfeldigvis Hans Fredrik i fornavn, Koronag? (Man kan jo begynne å lure.) Lenke til kommentar
Talkie_Walkie Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Jeg var innom Ark på egertorget i dag, men de hadde den ikke. Ser fram til å lese den. Har ventet lenge. Lenke til kommentar
sakkosekken Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Leste den ferdig for en tid siden, de bøkene er rent elsk! Lenke til kommentar
Sopps Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 er ferdig med slutten. var ikke helt opp til det jeg hadde forventet. men forfatteren har hatt tidspress med at fansen maser på han om å få den ferdig. fant en del skrivefeil og diverse sånt da. krigen som endr alle kriger var skuffende. forventet at det varte over flere kapittel med mange mange sider. bare noen få. kort krig. nå kan han skrive en bok om hvordan livet var etter krigen. han skrev bare 5 sider om det. Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 (endret) Kan jo ta det i spoiler da ikke alle har lest ferdig boka For meg var "krigen som skal ende alle kriger" på samme nivå med den "episke" kampen mellom Harry og Voldemort i iste HP-boka; Det var ikke selve kampen som var det avgjørende, men alt som førte frem til det. Uansett, så mener jeg at kampen ble avsluttet helt i seriens ånd; Koronag som ble drept av en defekt hydrogenbombe som ble sluppet ut av et fly mange tusen fot over, at Hutte var bevisstløs gjennom hele, og at det var Jesper som redda dagen. Det jeg likte mest, var faktisk bonusmaterialet, veldig morsomt, også ga det et "håp" om at det kanskje vil komme mer om fortiden til De Fire Tror uansett at evt. skuffelse kommer av at man faktisk er ferdig med serien. For meg er det slik at når jeg har lest en bokserie som jeg liker, så har jeg egentlig ikke lyst til å lese sisteboka, for da er jo det slutt, ferdig, finito, mest trolig ikke noe mer fra den kanten. Den følelsen hadde jeg også med feks "Atter en Konge" og "HP and the Deathly Hallows". Men selvfølgelig må jeg lese den, og jeg har jo fryktelig lyst til å se hvordan alt ender, så det ender jo opp med å lese sisteboka. Endret 15. oktober 2008 av SobrietyMisfit Lenke til kommentar
Talkie_Walkie Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 er ferdig med slutten. var ikke helt opp til det jeg hadde forventet. men forfatteren har hatt tidspress med at fansen maser på han om å få den ferdig. fant en del skrivefeil og diverse sånt da. krigen som endr alle kriger var skuffende. forventet at det varte over flere kapittel med mange mange sider. bare noen få. kort krig. nå kan han skrive en bok om hvordan livet var etter krigen. han skrev bare 5 sider om det. Med tanke på hvor lang tid forfatteren har brukt på boken kan man strengt tatt ikke skylde på tidspress Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 En annen ting jeg lurer på er forsiden/coveret. Den jeg har har det grønne coveret som det er bilde av tidligere i denne tråden, men jeg ser at den er plassert over en annen forside, som man også kan se øverst på ryggen, hvor vi ser Pepper, Salt og Hutte, i en stil tilsvarende de to andre bøkene. Vet noen hvorfor dette? Vis de skulle lage nytt design, kunne de jo ha gjort mer "gjennomført"! Lenke til kommentar
IdaCh Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Har begynnelsen som særemne, og jeg lurer på hva som er budskapet og temaet i boka? Finner ikke helt utav det Lenke til kommentar
aspic Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Berre byrjinga? Eg hadde byrjinga, fortsetjinga og Ringenes Herre som særemne, så samanlikna eg de to. Kva er problemstillinga di då? Eg kan godt sende deg foilene mine, samt notatene, om du treng inspirasjon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå