Big Tone Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Leste serien i 2004, venta på slutten. Den har enda ikke kommet, tviler på at jeg engang husker hva boka handler om når den kommer. Men står på venteliste på bibloteket. Lenke til kommentar
Mr. Fiskum Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Har lest boka, en av de morsomste bøkene jeg har lest. Er ikke ferdig med "Fortsettelsen" da.. Lenke til kommentar
FedoraHelper Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 (endret) LESTE DEN FØRSTE BOKA! men det er lenge siden, fant aldri bok 2 og 3 Endret 8. november 2007 av Red_Sun Lenke til kommentar
cFc Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 (endret) ENDELIG! Endelig har eg funne nokon andre som har høyrt om boka Eg sit faktisk her på senga og les gjennom Begynnelsen for andre gong. Har lagt dei to første bøkene opp som særemne i norsk faktisk. Grov fin humor på sitt beste, vanvittige skildringar av situasjonar, og ein fantasi utan like, Hans Frederik er eit geni! Gledar meg berre så sjukt til Slutten. Eg håpar faktisk ikkje bøkene blir filmatisert. Det resulterer ofte i at mykje bra stoff forsvinn, og vi sit igjen med ein middelmådig film Februar kan berre ikkje kome raskt nok..... Hva er problemstillingen din? Norsklæreren min lot meg ikke velge disse to bøkene, stygt som faen. Jeg hadde jævli lyst til å ha om de i særemne. Endret 8. november 2007 av cFc Lenke til kommentar
Spöka Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 LESTE DEN FØRSTE BOKA!men det er lenge siden, fant aldri bok 2 og 3 Hadde du lest resten av diskusjonen hadde du fort sett at alle venter på bok 3 hehe men den første boke RULER! Lenke til kommentar
hallodewuf8u28uf3298uf9832 Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Bestiller alle når de kommer ut jeg Oo Hørtes spennede ut:) Lenke til kommentar
cFc Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Jeh har den første boka i hylla mi og har bestillt den andre på et av gavekortene fra bokklubben nå Lenke til kommentar
aspic Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Hva er problemstillingen din? Norsklæreren min lot meg ikke velge disse to bøkene, stygt som faen. Jeg hadde jævli lyst til å ha om de i særemne. Kvifor fekk du ikkje lov? Anyway, har ikkje funne problemstilling enno.. Forslag? Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Hva med å ta noe om karakterutvikling på en av de fire? Lenke til kommentar
aspic Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Hva med å ta noe om karakterutvikling på en av de fire? Jo.. Er i dei banar eg tenker. Men då bør eg kanskje ta for alle 4? Og kanskje få med Jesper Schtadig i samme slengen Lenke til kommentar
cFc Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Hva er problemstillingen din? Norsklæreren min lot meg ikke velge disse to bøkene, stygt som faen. Jeg hadde jævli lyst til å ha om de i særemne. Kvifor fekk du ikkje lov? Anyway, har ikkje funne problemstilling enno.. Forslag? Læreren mente at boken ikke var relevant til pensum og at forfatteren ikke var sentral nok i norsk litteratur. Så jeg må nå lese en bok av Karin Fossum eller hva hun nå het, hvis jeg ikke finner en annen kvinnelig krimbok. Plus to mannlige spennings/krimbøker. Først ville jeg ha to bøker av Jan Guilå (aner ikke hvordan det staves), men det var heller ikke godt nok. Jeg tok det opp med elevinspektøren og hun var enig med læreren. Dritt ass. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 For det første, dei treng ikkje vere relevante til pensum. I munneleg eksamen treng ikkje bøkene vere "kjende" fordi du uansett skal snakke om dei. Er fleire i min klasse/parallellklasse som har om Jan Guillou. Merkelig opplegg på din skule altså Lenke til kommentar
cFc Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Jeg kommer til å bli forbanna hvis jeg finner ut at læreren min tar feil. Jeg leste på læreplanen og der sto det ingen krav om kjente forfattere på særemne så det kan nok hende at du tar rett. Læreplanen står på UDIR.no, og der fant ikke jeg noe at mine bøker ikke var gode onk så det kan nok hende at du har rett. Lenke til kommentar
curly4ever Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Har lest begge bøkene selv og har ventet en god stund på at den siste skal komme ut, er så spent på hva som kommer til å skje videre og om Kit faktisk dør eller om det skjer noe annet Lenke til kommentar
jakka Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Jeg kommer til å bli forbanna hvis jeg finner ut at læreren min tar feil. Jeg leste på læreplanen og der sto det ingen krav om kjente forfattere på særemne så det kan nok hende at du tar rett. Læreplanen står på UDIR.no, og der fant ikke jeg noe at mine bøker ikke var gode onk så det kan nok hende at du har rett. Jeg skal også legge opp De fire og han som gjør galt verre som særemne. Læreren min synes det var kjempe spennende! Man burde jo kunne velge det samme på alle skoler. Siden 3ern ble utsatt igjen, måtte jeg velge en annen bok som nr3, og da valgte jeg Harry Potter og Fangen fra Azkaban. Men sliter med valg av problemstilling! noen forslag? Lenke til kommentar
aspic Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Jeg kommer til å bli forbanna hvis jeg finner ut at læreren min tar feil. Jeg leste på læreplanen og der sto det ingen krav om kjente forfattere på særemne så det kan nok hende at du tar rett. Læreplanen står på UDIR.no, og der fant ikke jeg noe at mine bøker ikke var gode onk så det kan nok hende at du har rett. Jeg skal også legge opp De fire og han som gjør galt verre som særemne. Læreren min synes det var kjempe spennende! Man burde jo kunne velge det samme på alle skoler. Siden 3ern ble utsatt igjen, måtte jeg velge en annen bok som nr3, og da valgte jeg Harry Potter og Fangen fra Azkaban. Men sliter med valg av problemstilling! noen forslag? Eg slepp å lese 3 bøker, læraren min sa det holdt med dei to (kanskje litt "mildare" halding på vår skule). Men vi kan samarbeide om felles problemstilling? Lenke til kommentar
jakka Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Jeg kommer til å bli forbanna hvis jeg finner ut at læreren min tar feil. Jeg leste på læreplanen og der sto det ingen krav om kjente forfattere på særemne så det kan nok hende at du tar rett. Læreplanen står på UDIR.no, og der fant ikke jeg noe at mine bøker ikke var gode onk så det kan nok hende at du har rett. Jeg skal også legge opp De fire og han som gjør galt verre som særemne. Læreren min synes det var kjempe spennende! Man burde jo kunne velge det samme på alle skoler. Siden 3ern ble utsatt igjen, måtte jeg velge en annen bok som nr3, og da valgte jeg Harry Potter og Fangen fra Azkaban. Men sliter med valg av problemstilling! noen forslag? Eg slepp å lese 3 bøker, læraren min sa det holdt med dei to (kanskje litt "mildare" halding på vår skule). Men vi kan samarbeide om felles problemstilling? så deilig! jeg måtte ha en til, men på en annen side gir jo det større mulighet for sammelikning. Jeg er åpen for litt sammarbeid ja:) Lenke til kommentar
aspic Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 så deilig! jeg måtte ha en til, men på en annen side gir jo det større mulighet for sammelikning. Jeg er åpen for litt sammarbeid ja:) Ja.. Men eg slit likevel med problemstilling Eg sender deg msn på melding Lenke til kommentar
cFc Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Blir sykt missunelig nå.. To stykker som får ha boken, men ikke meg :@ Lenke til kommentar
modin Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Først ville jeg ha to bøker av Jan Guilå (aner ikke hvordan det staves), men det var heller ikke godt nok. Jeg tok det opp med elevinspektøren og hun var enig med læreren. Dritt ass. Har vel litt med at du bare skal bruke utenlandska forfattere som rerferanselitteratur for de norske, Jan Guliou er svens vet du. Men det at du må lese Karin Fossum er tull, det finnes jo mer enn nok av gode norske forfattere som er mer interesante, som også helt sikkert vil bli godkjent. Men jeg forstår at du ikke kan lese en ukjent fantasy forfatter som ikke har gjort noe impact på norsk litteratur, hva norsklærere angår mener nok de fleste av dem at fantasy ikke er litteratur. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå