Gå til innhold

Forskjell på DivX/Xvid?

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan fortelle meg forskjellen på divx/xvid? Skal kjøpe dvd-spiller som må åxxå må ta xvid.

Har sett på denne dvd-spilleren:http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=71391

På forhånd stor takk for all tips og råd :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
XviD er gratis og åpen kilde. I tillegg har XviD bedre kvalitet/størrelse (IMHO). Pluss at den aller, aller vanligste enkodingstandarden i dag er XviD ;)

8982164[/snapback]

Men hva menes .avi?? Takkler en divx spiller xvid?

Lenke til kommentar

.avi er en kontainer. Innholdet i en avi-kontainer kan være både XviD og DivX.

En divx-maskinen tar ikke nødvendigvis xvid nei. Bare fordi de deler samme bokstavene i navnet, så er det to forskjellige codecs. (Skråsikkert!) :)

Lenke til kommentar
.avi er en kontainer. Innholdet i en avi-kontainer kan være både XviD og DivX.

En divx-maskinen tar ikke nødvendigvis xvid nei. Bare fordi de deler samme bokstavene i navnet, så er det to forskjellige codecs. (Skråsikkert!) :)

8982199[/snapback]

ik lett nei :cry: For man trodde nå at xvid var såpass utbrett at når en spiller har divx så burde no xvid vært automatisk inkludert. Noen gode forslag til spiller med hdmi?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
XviD er gratis og åpen kilde. I tillegg har XviD bedre kvalitet/størrelse (IMHO). Pluss at den aller, aller vanligste enkodingstandarden i dag er XviD ;)

8982164[/snapback]

Men hva menes .avi?? Takkler en divx spiller xvid?

8982188[/snapback]

Navnet Div-X er mer kjent for "folk flest" enn XviD, så det er nok derfor de markedsføres med at de støtter Div-X (selv om det meste av "divx-filmer" idag er XviD). De DVD-spillerne jeg har vært borti med DivX-støtte har også støttet XviD, så det tror jeg nesten du kan ta for gitt dersom det er en ny spiller. Det kan være lurt å sjekke muligheten for å flashe spilleren med nyere firmware.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...