19andr1 Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 På hovedkortet mitt har jeg fire SATA uttak, to master og to salve! Skal jeg koble både harddisken og DVD-Rommen på master, eller en på master og en på slave? MVH Andreas Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 (endret) Du har ikke Master og slave på SATA. Du har en dedikert kanal pr enhet i motsetningen til PATA (vanlig IDE) hvor 2 enheter deler en kanal. Det er kun når man deler kanal at man trenger å oppgi Master og Slave for kanalen. EDIT: og svar på spørsmålet. Det har ingenting å si hva som sitter hvor, men det er gjerne greit å ha OS-disk på den første kanalen. Endret 1. juli 2007 av CrZy_T Lenke til kommentar
19andr1 Skrevet 1. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2007 Du har ikke Master og slave på SATA. Du har en dedikert kanal pr enhet i motsetningen til PATA (vanlig IDE) hvor 2 enheter deler en kanal. Det er kun når man deler kanal at man trenger å oppgi Master og Slave for kanalen. 8982278[/snapback] I manualen står det at de to røde uttakene er master(boot disk) og de to svarte er slave(data disk). EDIT: og svar på spørsmålet. Det har ingenting å si hva som sitter hvor, men det er gjerne greit å ha OS-disk på den første kanalen. 8982278[/snapback] Hvis det stemmer det du sier så kan jeg vel bare sette begge i de røde uttakene da! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå