eugynon Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Heisann! Jeg hadde tenkt å kanskje starte ett prosjekt, med å legge vannkjøling inn i PC'en min, og kunne trengt litt info; det er alltid så mye spørsmål og svar en ikke finner. Jeg hadde tenkt å kjøle ned GFX kort og CPU. Jeg har AMD Athlon 2400XP+ cpu, og ett GeForce 4 TI4600 128MB skjermkort. Hvor kan jeg finne en liste på hva jeg VIRKELIG trenger, jeg så på 3dfxcool.no, men det gir meg ikke så mye svar igrunnen. Jeg la fra meg i handlekurven: - Eheim 1048 - Black Ice Pro Sort { Sort lakkert radiator i kobber for 120mm vifte. Trykk på produktet for mer info. } - Magnum GPU { Ekstremt god kjøleblokk til GPU e.l. Kjøleren kommer med 10mm nipler, og måler : 40 x 44 x 30 mm, 135 g. } - Alu-Vannblokk { Aliminium vannblokk, for Socket A/370, med Hi-Flow 10mm messing fittings. Anodisert blå. } - ProFix3 { Alu / Fe Socket Hold Down, for Socket AMD/Intel, Anodisert Rød } - PVC 10mm slange - Vanntank for Eheim stor { Her har vi den ultimate vanntanken for Eheim pumpene. Denne måler 80x100x100. } Men etter å ha sett hvor avansert dette var, og i frykt forå IKKE ha med alt, så parkerte jeg handle-vognen inntil en hylle, og gikk inn her GPU = for skjermkort, riite? Og ville dette passet til meg? og for all del, ville jeg klare å presse dette inn i mitt midi-tower? Og kanskje dere kan paste en link til andre webshopper som selger slikt? Jeg håper at noen der ute kan hjelpe meg, på forhånd takk! Lenke til kommentar
Gammal Sokk Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Du trenger følgende: Kjøleblokk til CPU og GPU, Slanger(pass på att du får nokk/lange nokk vil vel normalt holde med enn 4-5 meter, og da skal du ha plenty til overs.) Radiator, Pumpe, Vifte,(normalt en 120mm eller to hvis du har en stor radiator, finnes riktig nokk noen tilpasset 80mm viftestørrelse, men de har dog lavere kjøleevne pga den er mye mindre/mindre overflate.) Slangeklemmer(Hvertfall nødvendig hvis du bruker PCV slanger og tror ikke 3dfxcool.no/Globalcool har annet enn PVC slanger.) Nokk Vann(helst destilert/batterivann som du får kjøpt billig på bensinstasjoner). Vanntank er ofte lurt. Waterwetter og/elle frostveske(for bil?) for å forhindre galvanisk tæring og allgevekst er også meget lurt! Dette er hvertfall det jeg har forstått og erfart att er det viktigste i ett kjølesystem. På 3dfxcool.no kan du jo siden du ikke har gjort dette før ser det ut for kjøpe pakken AMD Magnum 390 WaterKit og en radiator, GPU vannblokk og vifter(1 eller 2 avhengig av valg av radiator). AMD Magnum 390 WaterKit inneholder det meste du trenger for å komme i gang med vannkjøling bortsett fra vann, radiator og vifte. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Alt ettersom hvor mye penger du vil gi ut, sjekk vannkjølings-pakkene hos www.netconnection.no ! Det beste settet for knappt 3000 er virkelig mye bedre enn det du satt opp der i hvertfall, bare et tips. Lenke til kommentar
LL Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Slangklemmer og PVC slanger kan kjøpes his Biltema...for endel mindre penger. Lenke til kommentar
Gammal Sokk Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Slangklemmer og PVC slanger kan kjøpes his Biltema...for endel mindre penger. Bare passe på att slangeklemmene er mye nokk, enkelte klemmer er for stive for PVC slangene så de skjærer sund slangene i stedet for å stramme seg tett og fint rundt dem. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Går kanskje å bruke strips i riktig størrelse som en strammer godt? Er slangene mye tror jeg det vil fungere, men med harde slanger må nok vanlige slangeklemmer benyttes. for at slangen ikke skal bli ødelagt så kanskje noe elektroteip der en skal sette på klemma? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå