Gå til innhold

Spørsmål om Logitech MX3200

Anbefalte innlegg

Jeg sitter pr. i dag med en MX5000, men den har begynt å svikte. Den har hele tiden vært litt tullete pga. ustabil Bluetooth og musen sluker batteri. Nå har forbindelsen til tastaturet blitt helt borte, og musen stopper opp i 10-20 sekunder i perioder. Ser derfor etter noe nytt.

Ettersom det mest sannsynlig er bluetooth-funksjonen som er dårlig, så har jeg sett på MX3200 som jeg forstår er mye av det samme, men med tradisjonell RF overføring. Noen spørsmål om dette:

1. Datamaskinen står på gulvet, og USB donglen må settes i bak. Vil tastaturet og musen på toppen av skrivebordet, få kontakt med datamaskinen da? Er det god nok rekkevidde for det?

2. Noen som har erfaringer med dette settet? Har fått to gode og en halvgod erfaring på Produktguiden, men det er litt lite grunnlag synes jeg.

3. Home og End tasten er visst tullete plassert i følge enkelte. Jeg bruker disse en del. Er det en stor ulempe? Hvor på tastaturet er de plassert?

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen som vil svare nei... men jeg tror jeg bestiller jeg, så får jeg den før ferien er slutt (vanskelig å hente varer på Postkontoret når jeg jobber, ettersom jeg slutter samtidig som de stenger). Hvis noen vil protestere vilt, så kan det hende jeg rekker å avbestille eller benytte angreretten. Så svar er fortsatt velkomne :)

Lenke til kommentar
Ingen som vil svare nei... men jeg tror jeg bestiller jeg, så får jeg den før ferien er slutt (vanskelig å hente varer på Postkontoret når jeg jobber, ettersom jeg slutter samtidig som de stenger). Hvis noen vil protestere vilt, så kan det hende jeg rekker å avbestille eller benytte angreretten. Så svar er fortsatt velkomne :)

8983694[/snapback]

Hva syntes du om det? regner med at du har fått det nå? ;)

Lenke til kommentar

8983694[/snapback]

Hva syntes du om det? regner med at du har fått det nå? ;)

9025375[/snapback]

Veldig fornøyd. Kan oppsummere litt.

Signal: USB mottakeren sitter bak datamaskinen som står på gulvet, men allikevel har jeg ikke merket noe problem med signalet selv om jeg setter meg to meter vekk fra datamaskinen. Bluetooth-løsningen jeg hadde før (MX5000) irriterte meg med at når jeg slo på datamaskinen, tok det gjerne 5-10 sekunder før musen og tastaturet reagerte første gang jeg tok i de etter jeg var kommet inn i Windows. I tillegg koblet tastaturet ut hvis datamaskinen sto på i et par timer uten å bli brukt og måtte kobles på med en spesiell tilkoblingsprosedyre. Det er heldigvis ikke tilfellet på dette settet. Mus og tastatur fungerer umiddelbart etter maskinen er slått på, og kobler seg ikke av på noen måte.

Tastatur: Myke gode knapper med akkurat riktig mengde motstand. De lager også minimalt med lyd (ingen ekle klikkelyder hver gang du trykker ned en tast). Home og End-tasten sitter noe uvanlig plassert, men har begynt å få de inn i fingrene nå også. Noen klager over at zoom-funksjonen på venstre side er lett å komme borti, men har vent meg til at den er der så jeg ikke er borti den hele tiden lenger. Den lager bare en svak "knitrelyd" og fungerer litt som scroll-knappen på musen. Aldri sett dette som et problem uansett. Et lite LCD display, som forøvrig ikke har noen veldig nyttig funksjon, men som viser tiden og dato og er litt stilig. Kan brukes som alarm og nedtellingsfunksjon. Den logger også antall tastetrykk (til nå har jeg tastet 98.885 ganger på dette tastaturet :!: ). Hurtigknapper for avspilingsfunksjoner (Media Player o.l.), kalkulator, slå av og lignende.

Mus: God ergonomisk form, knappene er gode å klikke med, myk "lydløs" scrollfunksjon. Materialet på musen er "godt å ta på". Merker ingen merkbar forsinkelse i forhold til trådmus, og den er presis.

Batteri: Aner ikke, ettersom jeg ikke har hatt den så lenge. Men i forhold til min "gamle" Bluetooth-mus så varer et sett engangsbatterier lengre (på den gamle varte de oppladbare maks 3-4 dager med relativt lite bruk før de måtte lades. Det følger imidlertid ikke lader med på denne).

Jeg kan så absolutt anbefale dette settet... et av de beste kjøpene jeg har gjort på lenge. Så deilig å slippe ustabilt Bluetooth-tastatur, batterislukende mus, ekstra "krybbe" som tar opp plass, og hele tre kabler fra krybben/mottakeren (tastatur, mus og strøm). På MX3200 er det ikke én eneste kabel... bare en USB mottaker som går rett inn i en USB port. Det følger imidlertid med en forlengelseskabel om du skulle ønske, men her er ihvertfall signalene sterke nok uten den, til at jeg kan sitte et stykke unna uten å miste noen tastetrykk eller museklikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...