Gå til innhold

Trenger litt hjelp angående xbox 360

Straw

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt på å skaffe meg en ny spill konsol siden det har vært en stund siden den forrige (Game cube). Jeg har en ganske liten tv på rommet er ca 19" tenker jeg. Det er ikke en veldig ny tv. Så jeg lurer på om Xbox 360 kommer til å fungere på den? Jeg har ikke noe info om tv'en desverre. Hvis ikke har jeg en 19" LCD dataskjerm hvis det virker. Også et annet spørsmål er om det fortsatt er bra med 360.

All hjelp er tatt godt imot! :D

Endret av Straw
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det burde funke greit. 360en kommer med kompositt-kabler. (Hvit, rød, gul)

Dersom TV-en din ikke støtter det, støtter den garantert SCART. Adapter fra kompositt til SCART får du hos Elkjøp og liknende. :)

Btw, modene på forumet foretrekker tråder med beskrivende emnetittel. ;)

Lenke til kommentar

Det følger jo selvsagt med Scart-adapter med i pakken. Bildet blir ikke bra i forhold til med en HDTV, men i forhold til Gamecube blir det mye, mye bedre. Likevel vil jeg anbefale deg å kjøpe VGA-kabelen, slik at du får bildet på pc-skjermen :)

Lenke til kommentar

Så dere mener at jeg ikke kommer til å få noen dårligere spill opplevelse pga en dårlig tv? (skjønner at det er bedre på HD LCD TV osv). Var litt engstelig at xboxen skulle få skjermen til å hakke osv (lag).

Hvis det er noen som er litt gode på det med skjerm så please legg meg til på [email protected] (Msn).

Lenke til kommentar

For all del, en CTR-skjerm får ikke Xboxen til å hakke/lagge! Alle spill er laget for å kunne kjøre i 480p (vanlig) og 720p/1080i. Noen har også støtte for 1080p :)

Xbox-spillene ser veldig bra ut på vanlige TV-er også, synes jeg. Kjøp en "Advanced Scart" kabel. (koster 200-300,- eller noe) Da får du optimal bildekvalitet på TV-en din, de medfølgende kablene er ikke spesielt gode!

Skal du bruke PC-skjermen må du kjøpe en VGA-kabel, og ha en forsterker/reciever til å ta i mot lyden. Bruker du PC-skjermen får du også HD-kvalitet ;)

Lenke til kommentar

Som de andre sier, så følger det med nødvendige kabler / adaptere for å spille på de aller fleste TV'er. Sjøl hadde jeg en 21" CRT TV når jeg fikk xboxen. Har aldri eid noen stor TV, så dette syntes jeg var greit, men av å til var teksten på noen spill så liten på skjermen at det nesten var uleselig.

I dag har jeg en 42" LCD som jeg kjører 720P på - dette er selvfølgelig en sinnsyk forbedring! :)

Kjeksmestern: Kjøp en "Advanced Scart" kabel. (koster 200-300,- eller noe) Da får du optimal bildekvalitet på TV-en din, de medfølgende kablene er ikke spesielt gode!

- Vet ikke om du kanskje er spesiellt inne på slik, fordi det er ikke jeg - men når jeg bruker de originale kablene på en 42"LCD og kjører i 720P så er bildet helt krystallklart - så dårlige er kablene ihvertfall ikke :)

Endret av kenzuke
Lenke til kommentar
- Vet ikke om du kanskje er spesiellt inne på slik, fordi det er ikke jeg - men når jeg bruker de originale kablene på en 42"LCD og kjører i 720P så er bildet helt krystallklart - så dårlige er kablene ihvertfall ikke  :)

8985305[/snapback]

Du kjører sikkert ikke 720p med de medfølgende komposittkablene. Komponentkablene som følger med er av bra kvalitet, og trenger ikke byttes, men det er sikkert smått med komponent innganger på en gammel tv, og da er vel en adv. scart greit.

Lenke til kommentar
- Vet ikke om du kanskje er spesiellt inne på slik, fordi det er ikke jeg - men når jeg bruker de originale kablene på en 42"LCD og kjører i 720P så er bildet helt krystallklart - så dårlige er kablene ihvertfall ikke  :)

8985305[/snapback]

Du kjører sikkert ikke 720p med de medfølgende komposittkablene. Komponentkablene som følger med er av bra kvalitet, og trenger ikke byttes, men det er sikkert smått med komponent innganger på en gammel tv, og da er vel en adv. scart greit.

8986151[/snapback]

Ahh.. du sier noe der :) Ja, jeg bruker de komponentkablene :)

Lenke til kommentar

Men hvor lenge er det til de lanserer en ny konsol? (Hvis de gjør det sefølgelig.) Siden jeg ser ikke noe poeng i å kjøpe den hvis de lanserer en til jul. :p

Kanskje litt dumt spørsmål da. :blush:

Lenke til kommentar

Når det gjelder bråket, ja den bråker en del, så mye at du ikke har lyst å ha den stående på når du ikke bruker den. Men det er ikke noen man legger spesielt merke til under spilling sålenge man har lyd på tv'en.

Kjøp den på Elkjøp så kan du bare levere den tilbake innen 30 dager viss du er missfornøyd.

Om den blir ødelagt lett er vanskelig å si, men det er mye som tyder på det ja. Min ripet opp disken etter 24 timer, fikk ny fra elkjøp og nå har den fungert fint i noen uker.

Ny konsoll kommer sikkert ikke før 3-4 år.

Lenke til kommentar

Veldig takknemlig for all info siden jeg vurderer å putte litt penger I en LCD HD TV i tilleg. (akkurat konfirmert for noen månter sia ^^)

Men burde jeg kjøpe bare xbox eller den store pakken? Jeg kommer nok ikke til å være veldig Live aktiv.

Endret av Straw
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...