Gå til innhold

Overføre ting til Nokia 6290

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg har da en Nokia 6290, og dette vil jo da si at jeg har samme type symbian som f.eks N73 (hvis jeg ikke tar helt feil, si i fra hvis det er feil:P). Men jeg har et lite problem. Jeg ville veldig gjerne overføre programmer og themes til mobilen. Men jeg finner dem ikke igjen på mobilen, som om de aldri ble overført. Først prøvde jeg ved å putte minnekortet i minnekortleseren, og overføre tingene til minnekortet. Siden det ikke gikk, prøvde jeg å koble til hele mobilen med USB og brukte Nokia Suite, heller ikke det virket.

Ossen er det man gjør det her? Mp3 og bilder klarte jeg helt fint å overføre, enkelt og greit. Men programmer og themes får jeg ikke til :S Jeg trenger hjelp umiddelbart.

Takker for alle svar

Mvh.

Casanova G

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du prøvd å bruke "installere programmer" saken i Nokia PC suite?

8985707[/snapback]

Ja, den har jeg prøvd. Men når jeg drar over programmet fra pc'en til mobilen i ''Installer program'' i Nokia PC suite så komr det at det ikke ble fullført. Husker ikke akkurat feilmeldingen som kom opp, men den ble i allefall ikke overført. Jeg prøvde mange forskjellige programmer og themes, men ingen ble vellykket overført :cry:

Lenke til kommentar

Er du sikker på at du har prøvd programmer og themes som støttes av telefonen? Har du også sjekket sertifikat-instillinger?

Prøv igjen, og legg ut feilmeldingen her. Det er ikke særlig lett å hjelpe deg uten denne. Det blir liksom et skudd i blinde. Legg ut feilmeldingen, så blir det kanskje litt mer hjelp å få.

Lenke til kommentar

8985707[/snapback]

Ja, den har jeg prøvd. Men når jeg drar over programmet fra pc'en til mobilen i ''Installer program'' i Nokia PC suite så komr det at det ikke ble fullført. Husker ikke akkurat feilmeldingen som kom opp, men den ble i allefall ikke overført. Jeg prøvde mange forskjellige programmer og themes, men ingen ble vellykket overført :cry:

8986398[/snapback]

Foreløpig finnes det temmelig få programmer og themes som er brukbare på 6290. "Series 60 3rd edition feature pack 2" finnes foreløpig bare på 6290 og N95. (Muligens også N76, jeg har ikke satt meg hundre prosent inn i hele katalogen til Nokia. (N73 har ikke feature pack 2, og det er ikke helt sikkert at programmer som funker på N73 også funker på 6290, selv om noen vil gjøre det)

Du må sjekke ut at programmet du ønsker å bruke er oppgradert til å virke med Series 60-versjonen på 6290.

Dersom programmet sies å virke med N95 er det veldig sannsynlig at det også vil virke på 6290.

Etterhvert vil antagelig mange av Nokia-modellene få denne nye Series 60-versjonen, og populære programmer vil bli oppgradert til å passe.

Jeg råder deg til å installere et utforskerprogram på 6290. Selv har jeg installert Y-browser. Med den installert kan du lese alt av filer som ligger på telefon og minnekort, også filer som ikke støttes av telefonen, og dermed ikke vil vises i telefonens egne menyer.

6290 er en veldig teknologirik telefon til en veldig god pris, men den har ikke blitt hardt markedsført, og selger antagelig ikke i veldig store opplag. Derfor er det antagelig ikke veldig mange der ute som er oppmerksomme på alle spesielle vrier som må til for akkurat denne modellen.

Så hvis du skal ha fullt utbytte av all teknologien og alle mulighetene på 6290, må du regne med å sitte en del timer og trykke og taste og prøve deg fram. Hvis du er rimelig god til å lese engelsk, bør du følge med på nettsider som allaboutsymbian.com.

Endret av bodwin
Lenke til kommentar

8985707[/snapback]

8986398[/snapback]

Foreløpig finnes det temmelig få programmer og themes som er brukbare på 6290. "Series 60 3rd edition feature pack 2" finnes foreløpig bare på 6290 og N95. (Muligens også N76, jeg har ikke satt meg hundre prosent inn i hele katalogen til Nokia. (N73 har ikke feature pack 2, og det er ikke helt sikkert at programmer som funker på N73 også funker på 6290, selv om noen vil gjøre det)

Du må sjekke ut at programmet du ønsker å bruke er oppgradert til å virke med Series 60-versjonen på 6290.

Dersom programmet sies å virke med N95 er det veldig sannsynlig at det også vil virke på 6290.

Etterhvert vil antagelig mange av Nokia-modellene få denne nye Series 60-versjonen, og populære programmer vil bli oppgradert til å passe.

Jeg råder deg til å installere et utforskerprogram på 6290. Selv har jeg installert Y-browser. Med den installert kan du lese alt av filer som ligger på telefon og minnekort, også filer som ikke støttes av telefonen, og dermed ikke vil vises i telefonens egne menyer.

6290 er en veldig teknologirik telefon til en veldig god pris, men den har ikke blitt hardt markedsført, og selger antagelig ikke i veldig store opplag. Derfor er det antagelig ikke veldig mange der ute som er oppmerksomme på alle spesielle vrier som må til for akkurat denne modellen.

Så hvis du skal ha fullt utbytte av all teknologien og alle mulighetene på 6290, må du regne med å sitte en del timer og trykke og taste og prøve deg fram. Hvis du er rimelig god til å lese engelsk, bør du følge med på nettsider som allaboutsymbian.com.

8999960[/snapback]

Tusen takk for hjelpen. Akkurat hva jeg ville vite. Jeg prøvde jo programmer som egentlig var til N73, fordi jeg trodde begge hadde samme type Symbian. Men jeg skal prøve med programmer som er for N95, kanskje det går.

Lenke til kommentar
bodwin, har du en link til hvor jeg kan laste ned Y-browser?

9001998[/snapback]

Bruk google. Søk etter "download y-browser". Pass på at du laster ned versjonen for Series 60 3rd edition. Last ned exe-fila, og klikk på den, så vil programmet installere seg på telefonen. Det vil legge seg en snarvei med navnet yucca på hovedmeny-rutefeltet, sannsynligvis aller nederst til venstre, altså må du scrolle ned et hakk for å finne den.

Det nyttige med y-browser er altså at hvis du mener å ha lasta ned programmer eller filer som du ikke finner i telefonmenyene, så vil du finne alle filer med y-browser.

Pass på å ikke føkke med systemfiler på telefonen .y-browser gir deg adgang til filer som er usynlige på telefonens menyer, og hvis du begynner å slette eller føkke med disse, vil telefonen bli ubrukelig. (De viktigste filene er skrivebeskytta uansett, men man skal aldri si aldri - shit happens.) For sikkerhets skyld passer du på å lagre sikkerhetskopier av dine egne innstillinger og adresselister på minnekortet. (Denne funksjonen finner du under meny/innstillinger/databehandling/minnekort/valg/kopier telefonminne).

Hvis du da kommer i en situasjon der du må reinstallere operativsystemet på telefonen, vil du ha dine personlige data beskyttet på minnekortet, og kan derfra gjenopprette disse.

Jeg kommer ikke til å ha mye tid til å svare på flere spørsmål framover, så bruk google og søk på "series 60 3rd edition fp2" hvis du trenger å lære mer om Symbian i 6290.

Når det gjelder selve telefonen, bruk manualene som ligger på nokias nettsider.

Lenke til kommentar

OBS - VIKTIG - OBS

Jeg har skrevet feil på et punkt i denne tråden (men det punktet kan være viktig):

6290 har Series 60 3rd edition feature pack 1

Det samme gjelder N95, N76, E90 communicator, 6120 classic, 6121 classic, 6110 navigator oog 5700 xpress music.

De stedene over der jeg har skrevet fp2, er det altså fp1 det skal stå.

Foreløpig har det ikke kommet noen telefoner med series 60 3rd edition fp2.

De øvrige noka-modellene med series 60 3rd edition har ingen fp i det hele tatt (f. eks. N73).

Det er altså programvare tilpasset series 60 3rd edition fp1 du skal søke etter når du vil ha noe som passer til 6290.

Lenke til kommentar

fp1 spiller egentlig ikke noen rolle når det gjelder programvare. (Jeg har enda ikke vært borti et program som funker på n80 og ikke n95 bortsett fra lommelykt programmet som av en eller annen grunn gir rødt lys på n95)

Operating system version. Unlike 3d Edition, running Symbian 9.1, Feature Pack 1 boasts OS version 9.2. But apart from the higher index, a common consumer has nothing to do with further peculiarities, since all applications are two-way compatible.

Forøvrig var svært mye av oppdatteringene som er en del av fp1 implementert på telefoner uten fp1 slik som n80, n91, etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...