Talker Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Sitter med en bærbar pc her, som brukes endel til spilling. det er jo greitnok, helt til det plutselig går markant tregere, og spil begynner å hakke pga dette. Det virker som det er cpu, som plutselig er flaskehalsen, siden det ikke bare hopper over frames, men går tregere også. Vet dere hva jeg burde gjøre? Jeg kunne tenkt meg et program som klarte å loggføre cpu bruken av alle prosessene som kjører på en graf. Så kunne jeg fort sett om det var en sammenheng der. Om jeg samkjørte en evt. fps logg. Ellers så bør jeg vel kanskje se å få oppdatert driverne? Er det noe flere drivere enn til grafikken som bør oppdateres? Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 om det skjer etter litt spilling, vil jeg tro det er samme feil som på maskinen min - at CPUen går for varm før viften skrur seg på fult, og CPUen senker automatisk hastigheten for å "redde seg selv". er det mye støv i maskinen rundt viften? samt har den god ventilasjon? Lenke til kommentar
Talker Skrevet 8. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2007 om det skjer etter litt spilling, vil jeg tro det er samme feil som på maskinen min - at CPUen går for varm før viften skrur seg på fult, og CPUen senker automatisk hastigheten for å "redde seg selv".er det mye støv i maskinen rundt viften? samt har den god ventilasjon? 8996340[/snapback] Jeg har tenkt på dette selv. Dette er en acer maskin. Trur du den har temp sensor som er mulig å lese? prøver det jeg. Men at den skal ha dette problemet allerede? Den er jo ikke ett år gammel enda. Har fått en del artifacts i spill i det siste også, men jeg trudde det var noe tull med driverne. Men er vel varmen der og da? Integrert kort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå