EB_Veyron Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Har brukt huggtabellen en del i de siste åra når jeg skal på fisketur. Jeg har dog ikke funnet ut at det er noen sammenheng mellom huggtabellen og realiteten. Den bestemmes vel ut ifra månen. Jeg fisker for det meste i innlandet. Abbor, ørret og noe gjedde. Andre som har erfaringer med huggtabellen? http://www.isfiskern.no/huggtabell_2007.htm Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 (endret) Denne tabellen stemmer ca med regelen om bra bitt 3-8 dager etter full- og nymåne. Dette har vært tatt opp i rene sportsfiskefora og jeg kan ikke huske noen som har konkludert med at tabellen stemmer. Tvertimot, har jeg opplevd mitt beste røyebitt (isfiske) i perioden dårlig-middels på tabellen. En bekjent av meg fikk knallbitt på isfiske i desember ifjor 9 dager etter fullmåne, så det stemmer heller ikke med tabellen. Da har jeg mere tro på at væromslag påvirker aktiviteten. Endret 1. juli 2007 av geirm Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 1. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2007 Jeg er enig i det. Været har mye mer å si for bittet enn tabellen. Har ofte fått bra med fisk selv om det skal være dårlig iflg. tabellen. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Tror ikke på det i det hele tatt. Har hatt KANON fiske når det liksom skulle ha vært dårligt. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Har liten tro på huggtabellen. Vær og vind er mye viktigere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå