Herr Brun Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Skal du inn til sommeren er det for sent. Skal du inn i januar 09, ring asap. Skal du inn senere, ring i mars 2010. Lenke til kommentar
mac_gyver Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Skal du inn til sommeren er det for sent. Skal du inn i januar 09, ring asap. Skal du inn senere, ring i mars 2010. du mener vel januar 2010, men skjønner poenget takk for info! Lenke til kommentar
Melhus19 Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Alright, innrykk nærnerer seg så smått og jeg gleder meg! Men, jeg er litt usikker på fysiske "krav". Er vel ingen tester sånn sett, men hvor god form bør jeg egentlig være i? Jeg er svært sugen på å komme på grensen. Treningen derimot går det treigt med, trener vel ingenting atm... Noen som har vært der som vet hva som kreves? Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Du kan jo bruke minimumskravene til befalsskolen som utgangspunkt. Krav BS For å være "sikker" på å havne på grensa bør du klare minimumskravene. Lenke til kommentar
dostuffz Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 (endret) Disse fysiske testene har ikke så mye å si har jeg merket. "Strøk" på 2 av testene og kommer fortsatt ut på grensa. Det vil bli mye trening i løpet av rekrutten, og du vil komme i mye bedre form uansett Hvil du bli grensejeger så er det bare å gjøre så godt du kan i rekrutt perioden, og ikke minst vise at du er interesert i å komme på grensa. Endret 20. mai 2009 av dostuffz Lenke til kommentar
tivers1 Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 20% fysikk, 80% holdning, 100% vilje. Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Åhh! Er så gira på GSV! Har alltid drømt om å blir trent hardt opp, og være ilag med folk som gir 100% og ikke bare slacker=) Søkte om det neste år, tror dere det er en fordel at jeg er 21 når jeg skal inn og er det større sjanse for at jeg kommer inn da? Scorte fullt på fysiske testene og er i meget god form. Lurte også på om dere som har vært i GSV tok dere noen turer til Russland? Hva slags annet utstyr er det vi får vært bort i? Hvor hardt er GSV i forhold til de andre Jegergruppene? Jegerkompaniet, Kystjeger, Marinejeger, Fallskjermjeger etc. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 (endret) Utstyret er vel ikke helt tillatt å legge ut på åpent nett. Men vil påstå at GSV er blant de "slappeste" av de du ramser opp. Marine og Fallskjermjeger er ivhertfall knallhardt i forhold. Endret 22. mai 2009 av Killswitch Lenke til kommentar
BUDS Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 (endret) Marine/Fallskjermjeger er i en klasse for seg selv, jeg vil si jegerkp og kjk er ganske like mtp hvor hardt det er. GSV ligger kanskje litt bak, men jeg skal love deg at du får en utfordrende tjeneste der og;) Endret 21. mai 2009 av BUDS Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 BUDS: Har du tjenestegjort både i KJK og GP siden du sier det er ganske likt? Lenke til kommentar
BUDS Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 (endret) BUDS: Har du tjenestegjort både i KJK og GP siden du sier det er ganske likt? Nei, men jeg har snakket med flere i KJK og utifra det trekker jeg den konklusjonen:p Endret 21. mai 2009 av BUDS Lenke til kommentar
Slacks Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Bør kanskje få littegrann grunntrening før jeg skal inn i juli. Nå er det to måneder igjen og burde kanskje fått opp kondisjonen en liten smule, men regner også med at jeg blir bedre trent etter som jeg har vært inne en periode. Er det virkelig veldig hardt å komme seg på grensen, ettersom frafallet er ganske så høyt eller er dette folk som ikke gidder som ikke havner på grensen? Lenke til kommentar
fedtcreme Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Bør kanskje få littegrann grunntrening før jeg skal inn i juli. Nå er det to måneder igjen og burde kanskje fått opp kondisjonen en liten smule, men regner også med at jeg blir bedre trent etter som jeg har vært inne en periode. Er det virkelig veldig hardt å komme seg på grensen, ettersom frafallet er ganske så høyt eller er dette folk som ikke gidder som ikke havner på grensen? Seleksjonen er ganske snill, så lenge du holder følge med gjennomsnittet fysisk og ikke bajser på leggen altfor ofte så går det bra. Men det kan være hardt nok. Vet at utdanningen har forandret seg mye de siste par årene, og ryktene sier at man har kuttet kraftig ned på antall øvelsesdøgn, og da forsvinner mye av hatgrunnlaget. Ta deg en joggetur annenhver dag evt tre ganger i uka, så stiller du godt til innrykket. Et par lengre turer med tung sekk(20-30kg, ikke overdriv) kan også være greit, da slipper du og gå downs på første øvelse pga at sekken "knekker" deg. Lenke til kommentar
Melhus19 Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 (endret) Endret 26. mai 2009 av Melhus19 Lenke til kommentar
haarod Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Du blir veldig sårbar for forsinkelser da. Lenke til kommentar
femftifem Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Var en kompis av meg som var i GSV, han gikk inn som kroppsbygger, og kom ut igjen som en mager person. Lite vits for meg å drive med trening da? Lenke til kommentar
Slacks Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Sikkert en god investering med litt kondisjonstrening. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg