Korpmettaren Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Jeg er visst også innkalt til GSV i Jan. 2010. Vet ikke helt om jeg skal smile eller gråte.. Jeg også, og jeg smiler som bare pokker i hvertfall Lenke til kommentar
Melhus19 Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 skal også inn i juli! blir kanon lurer på en ting, de 40% av rekruttene som ikke er gode nok til å komme på grensen, blir de omplassert etter 6 mnd utdannings-perioden eller underveis? Lenke til kommentar
kanonkent Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 (endret) Jeg er visst også innkalt til GSV i Jan. 2010. Vet ikke helt om jeg skal smile eller gråte.. Jeg også, og jeg smiler som bare pokker i hvertfall Tror jeg gleder meg egentlig Endret 23. mars 2009 av kanonkent Lenke til kommentar
henky Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 skal også inn i juli! blir kanonlurer på en ting, de 40% av rekruttene som ikke er gode nok til å komme på grensen, blir de omplassert etter 6 mnd utdannings-perioden eller underveis? Begge deler, noen faller av underveis, og noen blir plukket ut etter opplæringsperioden. De som faller av blir sendt til andre avdelinger/dimmiteres/blir plassert i Garnisonskompaniet. Lenke til kommentar
fedtcreme Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 skal også inn i juli! blir kanonlurer på en ting, de 40% av rekruttene som ikke er gode nok til å komme på grensen, blir de omplassert etter 6 mnd utdannings-perioden eller underveis? De aller fleste faller fra etter rekrutten. Det er da den store overføringen skjer. For å bli tatt ut etter rekrutten, men før grenseoverføring, så skyldes det kanskje at man har vist seg svært lite skikket eller at man har fått akutt mannskapsmangel et annet sted i leir. Men det skal litt til før dette skjer. Når det nærmer seg slutten tas det ut folk til grense-stab, proviantkjøring og div. Dette siste uttaket føles ofte litt bittert og ufortjent for mange, og her tas og mange av de som ikke får sikkerhetsklarering av ymse årsaker. Lenke til kommentar
Slacks Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 (endret) Hei folkens! Jeg er ikke satt opp til førstegangstjeneste dette året, men ringte og snakket med en fyr fra forsvaret og de sa at jeg fint kunne komme inn, de kunne dog ikke love meg at jeg fikk plass akkurat på GSV. Uansett, han sa at jeg skulle ringe de uke 17, dvs. 20. april, men jeg lurer på om det ville vært smart å ringe dem allerede på førstkommende mandag? Noen som er i samme situasjon som meg? Har hørt at noen folk som allerede er blitt innkalt, har hatt mulighet til å endre tjenestested. Uansett blir mye usikkerhet så er litt forbanna nå! Vet ikke hva jeg burde gjøre.. Endret 11. april 2009 av Vielleicht Lenke til kommentar
Bjarten90 Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Har noen spørsmål angående ferie og permisjon: Har forstått det slik at en samler seg opp 20 permisjonsdager i løpet av et år. Men må man bruke disse til f.eks. juleferie? Eller kommer det utenom? Hender det at vi får "fri" i militæret? Lenke til kommentar
Melhus19 Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Er det noen som har fått den faktiske innkallingen til GSV ennå, og ikke bare varselet? Lenke til kommentar
Gjest medlem-75284 Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Jepp, med info om avdeling, fremmøtetid og fremmøtested. Lenke til kommentar
Zimmerh Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Hei folkens! Jeg er ikke satt opp til førstegangstjeneste dette året, men ringte og snakket med en fyr fra forsvaret og de sa at jeg fint kunne komme inn, de kunne dog ikke love meg at jeg fikk plass akkurat på GSV. Uansett, han sa at jeg skulle ringe de uke 17, dvs. 20. april, men jeg lurer på om det ville vært smart å ringe dem allerede på førstkommende mandag? Noen som er i samme situasjon som meg? Har hørt at noen folk som allerede er blitt innkalt, har hatt mulighet til å endre tjenestested. Uansett blir mye usikkerhet så er litt forbanna nå! Vet ikke hva jeg burde gjøre.. Ring mandag uke 17 også hverdag etter det vis du ikke får. Lenke til kommentar
Gjest medlem-75284 Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Noen fra trondheim som har blitt innkalt? Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Har ikke fått varsel og ikke hørt om noen andre i Trondheim som har fått det heller. Ringte vernepliktsverket i dag og de sa at alle varslene var sendt, så det er ganske rart. Han på sesjon sa at jeg 100% sikkert kom til å komme inn på førstevalget mitt, så hvis jeg ikke kommer inn blir jeg forbanna. Skal ihvertfall ringe og mase mer. Lenke til kommentar
haarod Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Det høres rart ut ja. Det er ikke mange som har fått innkalling eller varsel om her heller. Det høres rart ut ja. Det er ikke mange som har fått innkalling eller varsel om her heller, og av de som har fått er neste alle kalt inn til GSV. Lenke til kommentar
kanonkent Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Det er mulig jeg er fryktelig dårlig til å leite, men jeg finner virkelig ikke ut hvor mye perm man får i løpet av førstegangstjenesten. Jeg har lest noen steder at du får 7 permer, noen sier 8, noen sier 20 dager, noen sier 12 dager ekstra for GSV. Er det noen med erfaring fra GSV som kan si noe om dette, evt noen som kan linke meg til noe info. Google er selvsagt prøvd ut, så derfor spør jeg her Lenke til kommentar
Star Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 (endret) 7 permisjonsreiser. Dersom du bor i en annen landsdel enn den du tjenestegjør i, får du 8. Siste er imidlertid bare flyreise, ikke permisjonsdager - så dette må koordineres individuelt. I GRKP/U ( Grensekompaniet Utdanning ) er det 4-5 permisjonsreiser i løpet av 1/2 år. Den første mest sannsynlig rett etter rekrutten. Varigheten per gang pleier være typisk 5-10 dager. Mesteparten av permisjonsreisene avvikles med militær charter, da det er begrenset hvor mye sivile flights som kommer og drar fra KKN flyplass. Erfarer at permisjonene på grensa er noe mer sporadiske og de bestilles som oftest opp av stasjonsbefal i tider der det er mulig å klare seg med mindre personell. Med andre ord ikke like fastsatte tidspunkter som man vil ha under utdanning i leir edit: det forsøkes som oftest kompensert for beliggenheten med noe lengre permisjoner, siden mesteparten av personellet kommer sør fra Endret 14. april 2009 av Star Lenke til kommentar
kanonkent Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Tusen takk for svar. Det var veldig nyttig å få vite Litt kjekt for madammen å vite at jeg kommer hjem en 7-8 ganger, i +/- en uke. Sett bort ifra at det blir mye tid borte fra min kjære, så gleder jeg meg egentlig veldig. Lenke til kommentar
mac_gyver Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Hvor mange av de som setter GSV på 1.valg på sesjon er det som kommer dit egentlig? Lenke til kommentar
c-c-cloud Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Det er ganske random. De fleste som ringer VPV kommer inn der de vil. Lenke til kommentar
mac_gyver Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Det er ganske random. De fleste som ringer VPV kommer inn der de vil. når kan man ringe da? var på sesjon forrige uke så det er vel litt drøyt å ringe nå.... Lenke til kommentar
haarod Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 (endret) Ring etter du har fått varsel om innkallelse eller innkallelse, eventuelt når alle vennene dine (som er like gamle) får og du ikke mottar. Endret 14. mai 2009 av haarod Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg