Gå til innhold

Grensejeger i Finnmark

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Styrketrening og boksing er positivt det, klart. Men på GSV blir det mye marsjing med sekk, så prøv å få begynt med det også. Skal du inn i januar?

Faren min er jeger, så har blitt mye turgåing med han med tung sekk, men jeg skal selvfølgelig gå mere med tung sekk før innrykk!

Jepp, skal inn i januar, fikk vite det i dag, etter, beklager uttrykket, et helvete med militæret.

Laaaaang historie kort; skulle først inn i panser i 2011 august, fikk aldri innkallingsbrev, så jeg ringte og var plutselig satt opp i august 2012. Dette ødela jo alt med tanke på at jeg skulle søke politihøgskolen RETT etter militæret. Og da jeg fant ut dette, var den kun ledig i Ingeniørbataljonen, så måtte takke ja til det. Ringte inn i dag med en rolig stemme, men var klar for å heve den hvis ikke de ga meg noen andre muligheter. Så jeg fikk plass på GSV, selv om 2. Bataljon var første ønske, men etter å ha lest dette så er jeg ikke lenger i tvil ;)

Skal du også inn i januar?

Lenke til kommentar

Sikkert til "vanlig" - etter rekrutten vel og merke. Men de skal godkjennes av befal, og hvis det er skyte tjænest så må du sikkert ha godkjente vernebriller som du får fra forsvaret. Det er ihvertfall lurt hvis du skulle være uheldig og få noe innpå øyet (lite sannsynlig, men dog). Bruker du egne briller her kan du risikere nedsatt \ ingen erstatning i ytterste konsevens.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Sikkert til "vanlig" - etter rekrutten vel og merke. Men de skal godkjennes av befal, og hvis det er skyte tjænest så må du sikkert ha godkjente vernebriller som du får fra forsvaret. Det er ihvertfall lurt hvis du skulle være uheldig og få noe innpå øyet (lite sannsynlig, men dog). Bruker du egne briller her kan du risikere nedsatt \ ingen erstatning i ytterste konsevens.

Takker igjen! :)

Jeg har et par Oakley briller som den amerikanske hæren bruker. Men jeg ser bare, takk ;)

Lenke til kommentar

Seks år på forumet og ikke før i dag fant jeg ut at det var en egen kategori for forsvaret, og attpåtil fantes det en fin tråd som denne :) Var der oppe i 05-06, vognfører på IHR, time of my life. Har publisert en del bilder fra den tida (ugradert, så klart ;) ), de ligger her.

Grense Jakobselv kl 10 om morgenen 17. januar 2006

867771057_DgGiG-500x500.jpg

• Liker 3
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...