nets Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 (endret) Hei, dette blir første gangen jeg prøver meg i bilde kritikk seksjonen her på forumet. Dette bildet er da tatt under TG07 ved en av sceneshowene til Flipside(?). EDIT: Har ikke brukt noe photoshop eller noe på det, dette er ubehandlet. Kamera: OLYMPUS IMAGING CORP. - u-miniD,Stylus V Blenderåpning: f/3.5 Eksponeringstid: 0.500 s (10/20) (1/2) Brennvidde: 5.95 (595/100) Endret 1. juli 2007 av Nets Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Det er litt vanskelig å se noe i alt lyset. Regner med at det er han på monitorene som er inni alt lyset? Ellers sier bildet lite, iallefall når man ikke vet hva TG07 er for noe. Lenke til kommentar
nets Skrevet 1. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2007 TG07 = The Gathering 2007 http://www.gathering.org/tg07/ Tja, er et digert lærett bak der ja og noen lyskastere. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Det ville vært naturlig å sammeligne dette med Jurgis bilde fra en cruisebåt, og da er det lett å se hvorfor det faller gjennom. Skal et slikt bilde fungere, så må det være teknisk mye bedre. Her er det utbrente partier som stjeler mye oppmerksomhet, samt noe som ser ut til å være flare. De forskellige tekniske problemene skyldes nok delvis at kamera ikke holder mål, så man kan si det var feil valgt motiv til formatet. Det er også noen klare bildemessige mangler. Det er ikke en klar komposisjon, den virker tilfeldig. Man kan selvfølgelig finne spor av Rule of Thirds, men det tror jeg er tilfeldig. Det er også for mye dansegulv, og de metallsperrene mellom de to avdelingene er ikke særlig estetiske. Det får være nok kritikk, fordi jeg ønsker ikke at dette skal bli trådstarters siste innlegg på bildekritikken. Neste gang bør du poste noe som passer formatet og teknikken bedre. Man skyter ikke spurv med kanon, men det er enda mer feil å skyte elefant med luftpistol. Jeg tar aldri totalt grandiose landskapsbilder, rett og slett fordi selv jeg ikke har noe format som er stort nok. Har nok studert for mange bilder av Ansel Adams til å prøve meg på et slik hopp. Lenke til kommentar
nets Skrevet 1. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2007 De forskellige tekniske problemene skyldes nok delvis at kamera ikke holder mål, så man kan si det var feil valgt motiv til formatet. Det er ikke noe bra kamera desverre nei. Det er ikke en klar komposisjon, den virker tilfeldig. Det ble tatt ganske tilfeldig ja. Man kan selvfølgelig finne spor av Rule of Thirds, men det tror jeg er tilfeldig. Forklar nærmere hva "Rule of Thirds" er, hørtes interesangt ut Mvh nets Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Her kan du lese om tredelingsregelen på side 29. På side 28 kan du lese om det gyldne snitt, som er en lignende regel. http://snotpope.com/po/fotokompendie.pdf Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Liker konsert/reportasje bilder, men jeg synes nok desverre dette ble litt kjedelig. Wiken. Lenke til kommentar
nets Skrevet 4. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2007 (endret) Takk for kritkk, skal huske på de tipsene jeg har fåt til nå EDIT: Her ligger resten av bildene som ble tatt under The Gathering 07 - for den som er intersiert http://www.fearedclimax.net/e107_plugins/c...ils.php?album=4 Endret 4. juli 2007 av Nets Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå