Gå til innhold

Crucial BallistiX vs. Corsair Dominator?

moscito

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg vurderte også disse to settene, men endte på Ballistix etter å lest diverse tester og ballistix-tråden her på forumet. De overklokker noe sinnsykt. En kar oppga 1200 mhz 4-4-4-12  :cool:

8985419[/snapback]

Dominatorene håndplukkes, dvs at du får garantert gode D9GMH chips.

Lenke til kommentar
Jeg vurderte også disse to settene, men endte på Ballistix etter å lest diverse tester og ballistix-tråden her på forumet. De overklokker noe sinnsykt. En kar oppga 1200 mhz 4-4-4-12  :cool:

8985419[/snapback]

Dominatorene håndplukkes, dvs at du får garantert gode D9GMH chips.

8986712[/snapback]

Det er ikke garantert at du får D9GMH chip ved kjøp av Corsair Dominator TWIN2X6400C4D.

Oversikt over ship som brukes på Corsair Dominator TWIN2X6400C4D.

v1.1 Micron D9GMH/D9GCT

v1.2 Micron D9GMH/D9GCT

v1.3 Micron D9GMH/D9GCT

v2.1 Promos

v2.2 Promos

v3.1 Elpida

v4.1 Qimonda

Du vil nå sansynlig få Qimonda ship ved kjøp av Corsair Dominator TWIN2X6400C4D.

Endret av LAEN
Lenke til kommentar

Folkens! Corsair-brikkene som trådstarter snakker om er et 2x2GB sett! ;)

Jeg anbefaler Ballistix. Har åtte D9GMH-brikker selv - PC5300 Value og Ballistix PC8000. Veldig bra minne, kort og godt!

Edit: Ok, jeg finner ikke noen 2GB Dominator i prisguiden (virker sannsynlig). Regner med at det er disse han mener.

Endret av Quintero
Lenke til kommentar
Hva er best av 4x1gb Crucial BallistiX PC2-6400 CL4 (2 pakker med 2x1gb) og Corsair Dominator 2x2gb CL5 (i samme hastighet)?

Hvilken Ram er best, til overklokking også?

8980674[/snapback]

Velg 4x1gb Crucial BallistiX PC2-6400 CL4 da de bruker Micron D9GMH.

Har ikke sett noen 2x2Gb verson av Corsair Dominator, men den kan umulig bruke

noen av Microns bedere ships som D9GMH eller D9GKX da de har 512Mb på hver side (max 1Gb).

Endret av LAEN
Lenke til kommentar
Hei

Dette er litt OT men hva er best av Ballistix PC6400 eller PC8500 ?? sistnevnte har 5-5-5-15 og 1000mhz

9018208[/snapback]

De er like gode, begge bruker Micron D9GMH som ikke er håndplukket.

Lenke til kommentar
Vil tru det er disse Corsair brikkene det er snakk om. Sidan du skal klokke ville eg utan tvil gått for Ballistix brikkene.

9009459[/snapback]

Tror jeg må si meg enig i din konklusjon. Jeg har tilfeldigvis disse Corsair brikkene innstallert og jeg er ikke imponert. Jeg får ikke klokket 1 MHz med disse brikkene. Hvis jeg øker fsb fra 200 til 201 så nekter maskinen å boote. Hvis jeg setter ned hastigheten på minnet fra 800 til 667 så kan jeg øke fsb til 218, men jeg får da en dårligere maskin på grunn av lavere hastighet på minnet. Tidligere hadde jeg Kingston Value 667 brikker. Disse kunne jeg sette som 800MHz minnebrikker og øke fsb til 215. Hastigheten på minnet ble da 860MHz og alt var stabilt. Jeg måtte øke volten på minnet til 1.85. Er det noen som har erfaring med Corsair brikkene som er nevt her? Hos meg kjører de kun stabilt på standard hastighet.

Edit: Det var disse brikkene: https://prisguiden.no/product.php?productId=76071

Endret av vidaremil
Lenke til kommentar

Hai

Har et 2x1 gb Ballistix pc5300 sett, og de har jeg ikke annet en god ord å si om.. [email protected] 5-5-5-15. Så skal du ha klokkevillig ram er Ballistix tingen :thumbup:

Får ikke pushet de noe mer pga. HK gir ikke mer en 2.1V og cpuen må ha Massaa volt for å greie mer en 3.2ghz... men jeg klager ikke! masse moro for kronene dette oppsette her :love:

Endret av Stoneheart
Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Nå ligger dominator pc8500 1066 på 519kr, det er vel et ikke et dårlig kjøp? Planen var å kjøpe et par til med 2gb med ballistix som jeg har fra før, men nå har jeg fått 2 defekte på rad og er lei av å bytte helle tiden. Det siste jeg fikk var ikke helt likt "design messig" som de gammle, så har på følelsen at det de har igjen er bare noe dritt.

2001078431024724415_th.jpg

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...