Beyma Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Hei... Da er kommet til at jeg skal kjøpe meg ny, pc og skal overklokke litte.. Det jeg får\har er.. Asus P5B, P965, Socket-775, ATX, GbLAN, 6xSATAII, PCI-Ex16 Intel Core 2 Duo E4400 2GHz Socket Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's Thermaltake BigTyp 120 VX CPU-Kjøler Geforce 6800 gt 400 mhz minne og 1000 mhz effektivt Planer først om å overklokke cpuen først.. Første spørsmål er: Må jeg oppdatere biosen på den p5b hovedkortet? Lest mye om det. Og når man overklokker. Må man gå rolig fram.? Ikke maxe alt jobbe seg nedover til det funker.. Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 har du det sjermkortet ifra får? hvis ike så kjøp et annet! tror du kan klokke den tvert du har montert den ja... men det skjermkortet "må" du bytte ja! Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 1. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2007 har du det sjermkortet ifra får? hvis ike så kjøp et annet!tror du kan klokke den tvert du har montert den ja... men det skjermkortet "må" du bytte ja! 8980824[/snapback] Skjermkortet drar css med alt på fullt og 100 fps stabilt med en athlon 3700+, men ja skal bytte, men oppgraderer litt og litt.. Har ikke så veldig mye penger Men skal jeg klokke litt opp. Kjøre en orthos. Sjekke at den er stabil, så kan jeg klokke litt til osv osv? Lenke til kommentar
nocturno_culto Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 har du det sjermkortet ifra får? hvis ike så kjøp et annet!tror du kan klokke den tvert du har montert den ja... men det skjermkortet "må" du bytte ja! 8980824[/snapback] Skjermkortet drar css med alt på fullt og 100 fps stabilt med en athlon 3700+, men ja skal bytte, men oppgraderer litt og litt.. Har ikke så veldig mye penger Men skal jeg klokke litt opp. Kjøre en orthos. Sjekke at den er stabil, så kan jeg klokke litt til osv osv? 8981344[/snapback] Så lenge orthos ikke stopper, og tempraturen er god. Så er det bare å forsette å klokke videre. Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 2. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2007 Ok.. Da får vl jeg alt imorgen.. Så legger jeg ut resultater her jeg.. Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 2. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2007 Når jeg skal flashe HK, trnger jeg bare å ta den siste? eller må jeg flashe meg oppover hvis dere skjønner Lenke til kommentar
severinM Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 (endret) Det skal det stå der du laster ned den siste versjonen. Altså hvilken versjon du må ha for å flashe til den du laster ned. Hvis det er den samme som du har, er det bare å flashe. Hvis det ikke er det, må du se etter en versjon "mellom" de to! Asus har også et program du kan kjøre i Windows, som sjekker etter oppdateringer, og flasher BIOS "automatisk". Edit: Innlegg nummer 100! Endret 2. juli 2007 av severin20 Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 5. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2007 (endret) Sånn.. Nå er alt oppe å går.. Tips..? Hvor mye mhz burde jeg klokke om gangen?? Og hvordan skrur man av at den underklokker seg? Den er på 2,3, men hopper fram og tilbake under idle til 1300 mhz Endret 5. juli 2007 av crimar Lenke til kommentar
Petaaar Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 du må skur av speedstep eller hva det heter , når du er inne i menyen på cpu i bios , disable alt der ! har kortet selv ligger og koser seg på 3GHz nå Lenke til kommentar
Lucifer89 Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 hvist ikke jeg tar feil så kan vel shaders åpnes på det skjermkortet Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 6. august 2007 Forfatter Del Skrevet 6. august 2007 hvist ikke jeg tar feil så kan vel shaders åpnes på det skjermkortet 9217880[/snapback] Hvordan da? Lenke til kommentar
Lucifer89 Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 med rivatuner og google Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 6. august 2007 Forfatter Del Skrevet 6. august 2007 med rivatuner og google 9219826[/snapback] Ok? Er ikke så flink med dette.. Finnes det en guide? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Rivatuner er et program som du kan laste ned fra http://downloads.guru3d.com/download.php?det=163 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå