Gå til innhold

Nokia E65 VS Nokia 6110


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ønsker meg en av disse 2 tlf. Hvilken anbefaler dere?

8980607[/snapback]

 

Er du nødt til å ha WiFi, kjøper du E65.

 

Er du ikke, gå for 6110. Jeg har 6110, og har hatt E65.

 

6110 er utrolig velutstyrt, inkludert GPS. Greit å ha på ferie, eller når man skulle trenge det. I alle fall dersom man ikke bruker GPS mye. Da ville jeg gått for en 'vanlig' GPS.

 

Dessuten er telefonen meget kjapp i menyene.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Design er jo en smaksak. De er jo i utgangspunktet ganske like, men 6110 er vel litt tykkere.

Smaken er som baken...

Jeg har selv en 6110, og er strålende fornøyd. Ingen barnesykdommer og ingen forsinkelse på menyen (noe som ofte er et problem på series 60 tlf). Er dessuten veldig artig i briefe med gps :D

 

6110 anbefales absolutt :thumbup:

Lenke til kommentar
Ok, har ikke behov for gps på mobilen. Men hvilken av disse 2 tlf har finest design? er begge tlf kjappe i menyene?

8982490[/snapback]

 

E65 har nok et mer eksklusivt design, når det kommer til materialvalg (plast og aluminium).

 

6110 er klart kjappest i menyene.

 

E65 har best tall-tastatur.

 

6110 har best mp3-spiller. Den har ikke den 'dømrade pop-porten. Den spiller meget høyt, noe E65 IKKE gjør. Den har radio. Den har dobbelt kamera. Den har vekkerklokke som kan ringe på utvalgte ukedager, pluss en ekstra korttidsalarm (alarm innen 24 timer).

Lenke til kommentar
Jeg har ikke testet 6110, men dummymodellen var veldig slarkete/dårlig byggkvalitet. Innebygget gps er jo et pluss, en bluetooth gps koster jo 1000kr ekstra (uorg.).

 

Ellers synest jeg e65 er veldig kjapp i menyene :-)

8985753[/snapback]

 

 

Dummymodeller er jo dummymodeller, som oftest er det bedre i virkeligheten (men det finnes unntak som Nokia 6280...).

 

Slidermekanismen i 6110 er meget bra den.

Lenke til kommentar
Noen som vil hjelpe meg? Har liten peiling på mobil.

8995041[/snapback]

 

 

etter min mening er det vanskelig å anbefale en av disse mobilene..fordi de egentlig ikke konkurrerer i samme målgruppe.

 

ønsker du gps som ekstrautstyr går du får 6110

ønsker du wlan som ekstrautstyr går du får e65

 

kamera på e65 er også betydelig dårligere enn 6110, og det betyr nødvendigvis ikke at 6110 har noe konkurransedyktig kamera.

 

synes du ikke størrelsen gjør noe går du for 6110

synes du at design og kvalitet skal ose av din mobil går du får e65.

 

nå sitter jeg i samme situasjon som deg...jeg har lyst på wlan men føler at med gps så får jeg dekket et større behov enn med wlan så jeg kommer nok til å gå for 6110 fordi for meg så har størrelse på mobilen lite å si.

 

ellers så hadde jeg anbefalt og gått til en forhandler og følt litt på den...ta den mobilen som taler til deg :)

 

hvis ingen av de tingene som jeg har skrevet har så mye betydning kan jeg si at hvis jeg skulle velge da hadde jeg gått for e65 fordi den synes jeg er kulest :D

Lenke til kommentar

Jeg har hatt min E65 i halvannen uke og er kjempefornøyd, det oser kvalitet fra den. Den er fin og fast i skyvemekanismen, menyene er kjappe, videotelefoni idag er noe jeg ser på som bortkastet, hadde det i halvannet år før jeg fikk denne og det var aldri i bruk. WLAN kan være veldig kjekt hvis man må sjekke mail, evnt bank og ikke har tilgang på PC.

 

~ Mortis360

Lenke til kommentar

Jeg vet at dette ikke gjør valget noe enklere, men jeg kan varmt anbefale begge telefonene. :)

 

Det viktigste har allerede blitt sagt: trenger du WLAN så velger du E65, trenger du GPS så velger du 6110. 6110 har et bedre kamera enn E65, men E65 er slankere og har en mer "eksklusiv" feeling.

 

I min mening er de omtrent tilsvarende raske i menyer osv, men 6110 kjører Symbian 9.2 og har da noen ekstra features (markering av kjørende programmer i menyen blant annet). 6110 har også HSDPA, så om du har dekning (eller regner med å få det) og bruker mye internett på telefonen så kan jo dette være en bra ting. E65 har et lite ess i ermet for oss som bruker mye mail og SMS, og det er at meldinger om slikt (og meldinger om ubesvarte anrop) legger seg som en ny linje på "Active Idle"-skjermen, istedet for en pop-up som du må åpne eller lukke. Det høres kanskje lite ut, men i daglig bruk blir det fort en fordel.

 

Beklager om du ikke ble noe klokere, men her er i alle fall en pluss/minus-tabell:

 

E65:

+ Har WLAN

+ Ser eksklusiv ut

+ Tynn

+ Active Idle-beskjeder

- Har ikke nyeste versjon av Symbian

- Ikke top-notch kamera

 

6110:

+ Har GPS

+ Symbian 9.2

+ Har HSDPA

+ Bedre kamera

- Tykkere

- Litt mer "plastikk"

 

Prisen på de to er forresten så og si helt lik (6110 er 100,- dyrere enn E65)

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Herregud.. Dette blir vanskelig.. Er litt i samme situasjonen, skal ha en av disse mobilene.. Men det er at par ting jeg lurer litt på..

 

Symbianversjonene: Er det funksjoner i v9.2 som man fint greier seg uten o v9.1?

 

Er menyene i E65 skikkelig sirup i menyene, eller hva er det dere mener med tregt?

 

Også har jeg sett at 6110 har MYE bedre skjermfarger - 65mill kontra 16mill. Er dette noe man skikkelige legger merke til? Eller er det bare flisespikkerier?

 

Den som stikker seg mest ut til meg nå er E65, siden jeg bor på en liten plass der HSDPA ikke kommer til å bli utbygd på fjorten år minst! 3G videotelefoni har jeg aldri brydd meg om, GPS er stasjonær i bilen, og speilrefleksen min vil ikke ha konkurranse.. Jeg er av den typen som er litt glad i at telefonen skal være av en ren / eksklusivt design..

Lenke til kommentar

6110 navigator har "bare" 16 mill farger på skjermen den også, så det vil ikke være et ankepunkt.

 

Dette føler jeg går mye på om dere vil ha WiFi eller GPS. Selv kjøpte jeg meg telefon med WiFi og så kjøpte jeg en Holux GPSlim 236 til 650 kr og liker egentlig den løsningen ganske godt. Telefoner i dag har ikke all verdens med batterikapasitet, så det var greit å gi GPS antennen et eget batteri å tappe. Av disse ville jeg derfor gått for E65. Dvs aller helst ville jeg gått for E61i siden jeg faktisk gjorde det :p , men kunne ikke kjøpt meg ny telefon nå uten WiFi, det blir man fort avhengig av.

 

EDIT: Leif..

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar
6110 er klart raskere i menyene enn E65. Alltid!

9045803[/snapback]

 

Det er jo åpenbart. 6110 har en ARM 11 369Mhz prossessor, mot E65s ARM 9 220 Mhz prossessor. Dessverre medfører dette også "langt" dårligere taletid - 3.5t mot 6.5t.

 

 

Feature Pack 1 som er på 6110 har også en duganes alarm som fungerer selvom telefonen er av, pluss at man kan vel flytte og lage undermapper til man ser mannen med jåen - som man heller ikke kan på E65. Disse tingene har vært mitt ankepunkt mot å skaffe meg en E65.

 

//Torgeir

Endret av twhoffma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...