Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Fryser ved oppstart

Anbefalte innlegg

Heisann

Har et problem med pcen min som jeg gjerne skulle ha fått fikset.

Det var en dag da den plutselig frøys ved oppstart av windows, det vil si, jeg rakk å være inne i windows i 30 sekund før alt frøs. Jeg kunne bevege musa men ellers stod alt annet stille.

Jeg formaterte pcen og la inn windows på nytt (av en grunn at jeg hadde planer om å gjøre det uansett). Jeg la inn windows xp professional og begynte å legge inn programmer på nytt. etter et par restarter så frøs pcen igjen, etter jeg hadde formatert.

Jeg løste problemet med å ta pc recovery og stilte pcen tilbake 1 dag og kjørte scan og fant en trojan av noe slag. Siden da hadde pcen fungert topp, inntil igår.

Igår frøs den igjen og jeg tok pc recovery, stilte den tilbake 2 dager og da fungerte den. Nå fungerer den, men jeg er stygt redd for at dette kommer til å skje igjen.

Lurer på om noen har noe tips\ideer eller formening over hva dette kan være?

Er veldig åpen for forslag

på forhånd takk:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du alt har hatt problemer med trojaner ville jeg kjørt en hijackthislogg. Programmet finner du for eksempel på Merijn.org

Dette er et lite program (1,3MB) som finner ut hvilke programmer som kjører på maskinen din. Etter å ha kjørt det vil du få en notepad fil som viser hva som skjuler seg i maskinen din, dette kalles en HJTlogg.

Hvis du ikke vil legge ut en HJTlogg her kan du ta ut en og kjøre den gjennom en autoanalysator, f eks www.hijackthis.de, bare ikke ta alt verktøyet sier for god fisk. Den er kjent for å gi noen få falske positiver.

Lykke til.

Endret av Dr.Ittsekk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...