Gå til innhold

Oppstart


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2001-12-29 23:00, sosohal skrev:

Hvor lang tid tar oppstarten deres?

Altså tiden fra dere trykker på på-knappen, til maskina er ferdig med å jobbe.

Skriv gjerne hvilket OS dere kjører og :smile:


Min: 2:10 Win2k. Er det treigt?



 

Win2000 Pro - 1 min 10 sek.

Win2000 Pro - 4 min 15 sek

Win98 se - 45 sek.

Linux-Mandrake 7,2 - ca. 2 min.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-29 23:00, sosohal skrev:

Hvor lang tid tar oppstarten deres?

Altså tiden fra dere trykker på på-knappen, til maskina er ferdig med å jobbe.

Skriv gjerne hvilket OS dere kjører og :smile:


Min: 2:10 Win2k. Er det treigt?



 

Mjaaa, synes nok det. Bruker 35 sek. med Win.XP :smile:

 

MSI K7T266 Pro2 RU / "Treg" T-bird 1100

XP1800´n avgikk ved døden for noen dager siden :sad:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-30 02:58, jan rune skrev:

Hva er det som er gærent med min maskin a.... bruker jo over 2 minutter på starte opp .


Du trenger nok bare å rydde opp på maskinen din tenker jeg, og optimalisere litt :smile:

 

Den ene av mine maskiner er fullstendig kaos for tiden. Brukte stoppeklokka i dag og det tok nøyaktig 3 min fra jeg trykka inn knappen og til alt var lastet og klart.

 

Det inkluderte også en liten stopp der jeg kan velge hvilket OS som skal starte, samt Ctrl + Alt + Del for å skrive inn brukernavn og passord.

Tregt ja! Men jeg gidder ikke gjøre noe med det. Win98 er korrupt (noen cabsfiler som har gått føyken), så den får jeg ikke starta.

 

Skal ta en formatering straks, der jeg legger inn Win98, Win2k og AD på nytt. AD'en min er bare en 120 dagers versjon, så den må hives inn på nytt en gang i blant uansett..

 

Så før den tid gidder jeg ikke styre med noe ekstra.

 

Og svaret til deg: Ja, maskinen din har en fryktelig treg oppstart (akkurat som min) :wink:

Lenke til kommentar

Min XP install er relativ ny, par tre uker siden jeg tok en clean install, tror det er noe med ATA100 disken min som ikke kjører på fullt.

På SISOFT SANDRA 2001 "DRIVES BENCHMARK" så går den litt tregere enn en ATA66 disk, men jeg finner ikke ut hva somer galt.

 

Har du noen aning du ?

 

 

ps. har promiseATA100 kontroller og WDVALUE20gb disk

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-30 13:18, jan rune skrev:

Min XP install er relativ ny, par tre uker siden jeg tok en clean install, tror det er noe med ATA100 disken min som ikke kjører på fullt.

På SISOFT SANDRA 2001 "DRIVES BENCHMARK" så går den litt tregere enn en ATA66 disk, men jeg finner ikke ut hva somer galt.


Har du noen aning du ?


ps. har promiseATA100 kontroller og WDVALUE20gb disk


Svarte! Der hadde jeg skrevet en hel masse til deg - også forsvant plutselig alt sammen *ARGH*

 

Vel, da tar vi kortversjonen:

 

Jeg hadde også en del trøbbel med min WD ATA100-disk da jeg bygde den første maskinen (HK: Abit KT7A).

 

Husker jeg la inn siste 4in1, en HotFix for ATA100/Win2k og et verktøy jeg lastet ned fra WD sine sider, for å enable ATA100. Husker og at disken skulle komme opp som SCSI i Device Manager.

 

Vet ikke hvilket HK du har, men du kan prøve å søke på HK'et ditt kombinert med f.eks ATA100/WinXP og se om du finner noen info.

Lenke til kommentar

Har prøvd å søke litt etter det, men jeg kommer ikke fram til noe særlig.. På WD sine hjemmesider kan jeg laste ned ett eller annet Toolbox program for å enable ATA100, men Applikasjon utviklerne til WD klarer visst ikke å komme med ett installasjons program til XP. Det er egentlig en så enkel sak at hvis jeg får lastet ned den fila på ca300kb, så skal den pakkes ut på en floppy disk(Dettte kan kun gjøres på 98/ME/NT...ikke win2k/XP)så kan jeg kjøre den på min maskin.

 

Skjønner du eller ? Og de får solgt HDèr!!

Lenke til kommentar

Det var nok det samme programmet jeg lastet ned, men da hadde de til Win2k. Var utrolig krøkkete å finne frem til det på siden til WD, men fant det omsider da.

 

Ja, det er utrolig sløvt. Nå har ATA100-diskene vært her såpass lenge at dette ikke skulle være noe problem lenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...