Gå til innhold

Kina - Kunst eller faenskap

Anbefalte innlegg

Hvorfor ha en grevling i taket, når man kan ha en djevel..?! Et av virkelig få bilder hvor jeg har brukt kameraets blitz, som ofte gir horrible skygger jeg ikke klarer å leve med. Dette motivet var å finne i taket på en trang trappesats i en femten etasjers høy pagode. - Som det kanskje kommer bilder av/fra senere..

I alle fall, et litt mer Kinesisk motiv fra serien med bilder tatt i og rundt Fuzhou i den Fujianske provinsen. Tattoo anyone..? ;)

2008_China_RoofDevil.jpg

38mm, 1/60s, f5,6/200, blenderprioritet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle tar vi avbildinger av 2-D kunstverk inni mellom, men jeg føler ikke for å poste dem. De er jo bare en cropping av en annens verk, og kan neppe sees på som et selvstendig verk. Når man setter utsnitt av Michellangelos takmaleri i det Sixtinske kapell, så krediteres aldri fotografen.

Hadde det der i mot vært gjort noe med omgivelsene, så hadde det vært annerledes. Jeg har et sånn annerledes bilde fra det nevnte kapell, men kan ikke vise det her. Det er nemlig strengt ulovlig, tji hi.

Lenke til kommentar

Det var da F at du (alltid) skal ha en sånn overraskende vinkling på ting! :blink:

Det var bare en sånn kul liten detalj i mørket, som jeg og antageligvis de fleste andre sikkert hadde rast forbi i mørket - hadde det ikke vært for at jeg går med nesen i skyene innimellom.. (måtte hjelpe fruen ned de smale og mørke trappene). ;)

Anyway, det meste vi tar bilder av er strengt tatt andres "verk" - slik vi ser dem.

Lenke til kommentar

Anyway, det meste vi tar bilder av er strengt tatt andres "verk" - slik vi ser dem.

8982285[/snapback]

Mnja, den var nok i overkant drøy. Jeg tar jo stort sett bilder av naturens påvirking av menneskeskapte objekter, så hvis du mener Gud, så har du rett. Hvis du sikter til designeren av f.eks. båten min, så drøyer du definisjonen en god del.

Greit nok at du fant en detalj som var mer interessant enn resten av takmaleriet, men det er uansett en reprofotografering av presis samme type som bildet av Guds hånd fra det Sixtinske kapell.

Jeg tar jo for guds skyld slike bilder selv, men prøver da å lage et mye mindre opplagt utsnitt, slik at det blir en abstrahering av motivet. Det gjelder i alle fall hvis jeg håper å bruke bildet til noe annet enn minneboken.

Når det er sagt, så kan jeg godt komme med en kritikk av utsnittet også. Det er ikke umulig at bildet har stor verdi som utgangspunkt for en tatoo, men da er det dumt at tatovør må rekonstruere toppen av vingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...