Gå til innhold

Kina - Bo på eller ved elven

Anbefalte innlegg

Jeg synes bildekritikken blir så hysterisk i sitt krav til total klinisk renhet for uønskede detaljer, at det har utviklet seg til en kraftig tvangsnevrose. Det finnes svært dyktige fotografer som ikke legger ut sine bilder her av den grunn, for de oppfatter kritikken som pixelpeeping i steden for bildekritikk. Derfor retter jeg en advarende pekefinger mot denne utviklingen.

Gud hjelpe oss alle, hvis alle fotografer begynte å behandle sine bilder på denne måten, og til en slik ekstrem grad som det ofte forlanges.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jaja, nå har kanskje noen her relativt høye krav til enkeltes evne til å gjøre ting bedre i ettertid enn i forkant..

Noen liker det, andre aldeles ikke. Jeg elsker det! :grin: Jeg har et annet bilde som trenger en grundig gjennomgang (motivet er fordåvidt interessant, men det er for dølt/dødt i fargene), men det får vente til dette er ferdig.

Så lenge man skiller et foto fra et bilde, så er det greit med meg. Jeg tar/viser ofte bilder, ikke foto(grafier). Kanskje jeg skulle bedt om kritikk på et par skikkelige foto også..?!

Endret av Autodidact
Lenke til kommentar

Jeg synes bare at det blir tøys når absolutt alle bilder skal vurderes ut fra sin egen stil, i steden for å sette seg inn i andres stilart. Det må da være rom for fotografier i en bildekritikk til et fotoforum, skulle jeg håpe. Slik det er nå, så har vi en photoshop-kritikk, av og til. Jeg vil oppfordre folk til å tenke litt utenfor sin egen boks, og forstå at hvis fotokunst kun handlet om å lage sterile konstruksjoner, så blir det en fattig verden.

Lenke til kommentar

Du har et poeng der, og det er derfor jeg tar enkelte delte tanker med den vanlige saltklypen. Men.. hva skal da folket ta utgangspunkt i? Det er langt fra alle som er så verbale og "omgjengelige" (våger jeg dra frem 'snål' igjen ;)) i sine tolkninger og beskrivelser som deg - dessverre!

Lenke til kommentar
Ooops. Dobbeltposting. Forbanna treighet i akam-systemet, av og til

Hehe, du må bare gi det god tid... Evt. åpne tråden på nytt i et annet vindu/tab, så kan du se om posten har kommet frem. Som oftest har den det - det er bare den nye lastingen av tråden som tar tid...
Lenke til kommentar
Jeg synes bildekritikken blir så hysterisk i sitt krav til total klinisk renhet for uønskede detaljer, at det har utviklet seg til en kraftig tvangsnevrose. Det finnes svært dyktige fotografer som ikke legger ut sine bilder her av den grunn, for de oppfatter kritikken som pixelpeeping i steden for bildekritikk. Derfor retter jeg en advarende pekefinger mot denne utviklingen.

Gud hjelpe oss alle, hvis alle fotografer begynte å behandle sine bilder på denne måten, og til en slik ekstrem grad som det ofte forlanges.

8989570[/snapback]

Beklager at jeg går off-topic i tråden din, Autodidact, men jeg måtte bare applaudere dette innlegget...

**** her hadde jeg en lang tirade som ikke har noe med Autodidacts bilder å gjøre, jeg har derfor fjernet dette og vil lage en ny tråd senere ****

Personlig synes jeg dette bildet er bra som det er, og ser ikke noe behov for å fjerne greinene/kvistene...

Endret av JohnMerrick
Lenke til kommentar
**** her hadde jeg en lang tirade..

Og jeg som ikke fikk lest den før den forsvant en gang. :dontgetit:

Anyway, OT i mine tråder er helt i orden! 8o) Etter PM's innlegg, tenkte jeg at jeg skulle finne et fint bilde som jeg ikke har klusset med, og forespør kritikk på det. Men jeg finner fa'n meg nesten ingen bilder jeg ikke faller for fristelsen til å tukle med.. Tror jeg er avhengig - kontrollfreak! :ohmy:

Lenke til kommentar

Du kan tukle så mye du ønsker med dine bilder. Det er bare ikke nødvendig at alle andre skal måtte gjøre det samme. Det jeg protesterer mot er at alt for mange ønsker at de andre tok samme bilder som en selv, i steden for å forsøke å sette seg inn i andres uttrykk, og gi kritikk til dem på deres uttrykks premisser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...