Gå til innhold

Kina - Bo på eller ved elven


Anbefalte innlegg

Egentlig ikke så kinesisk dette motivet heller, men det er nå fra Kina, og sånn er det stort sett i stobyer der nede. Jeg holdt meg som regel unna typiske turistmål, og da må man ta til takke med slike alternativer. - Som forøvrig ikke plager meg.

 

Synes du noe om det, eller..?

 

2071_China_Riverside.jpg

 

55mm, 1/250s, f13/200, blenderprioritet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Busker og alt ræl er i veien etter min mening. Du skulle gravd deg fram mellom de og kun fått med deg båten og stårbyen bak. DET hadde passa bildetittelen bra =)

 

Vetke om du kunne gå lengre frem ( ser vannet nesten går inn ved føttene ). Ellers likte jeg fargene, men grønnfargen i buskene på den andre siden ble kansje litt for dominerende. Aner ikke hvor lett det er og svekke de fargene, men burde jo fint gå ann =)

Lenke til kommentar

Ikke akurat Haugesund heller.

Synes det er et greit reportasjebilde. Kommer neppe med i en bok om slike bilder, men like godt som mange jeg har sett i DB Magasinet, for eksempel.

Synes det virker litt matt til å komme fra en etterbehandler som deg. Du skal jo være mye flinkere enn meg til slikt, så det synes jeg er rart. Hva jeg ville gjort? Hakke pipling.

Lenke til kommentar

Ja, det er litt for mye "ræl", men det er som du nevner ikke noe alternativ å stupe ytterligere fremover med kostbart kamerautstyr i hendene. Dessuten var det faktisk litt fart på båten, så det var ikke lange tiden jeg hadde tilgjengelig.

 

Kanskje jeg skulle ta meg bryet med å fjerne rælet, og litt vegetasjon i umiddelbar nærhet av baugen på båten?! Forøvrig synes jeg noe av det er passende for å gi en innrammende effekt. Et helt skauløst motiv føler jeg ville blitt for rent og pent.

 

Å dempe fargemetningen i bushen p hin siden er ikke noe stort foretak.

 

---

Hvis det er en bok om slike bilder, må det nå være en mulighet..

 

Hva er forresten DB Magasinet?

 

Ang. etterbehandling, så kan (vil) jeg ikke behandle ihjel alt jeg tar i bare for behandlingens del. Jeg er ikke sikker på hva du forventet deg, men det er jo ikke du heller. :) Men for å si det sånn, så er jo ikke dette et "rett fra kamera" bilde tatt på en grå og trist dag.

Lenke til kommentar

Rælet fungerer flott som ramme for hovedmotivet, så den kritikken er jeg ikke enig i. Det valget burde du klart kunne stå inne for.

Om bildet ikke hadde blitt publisert i en Time Life-bok om/med reportasjefoto, så er det et av veldig mange. Det hadde ikke storparten av min produksjon heller, selv om veldig mye er fryktelig genialt :tease:

DB er internettnavnet på DagBladet, og Magasinet er feature/reportasjebidraget som kommer med lørdagens utgave.

Lenke til kommentar

Det som plager meg med rælet, om vi snakker om samme ting nå, er at det ikke er skikkelig sort - og jeg har ikke giddet å gjøre noe med det. Det holder greit med vegetasjonen, den liker jeg som en innramming som gjør motivet noe mer intimt. Men alle disse kvistene som krusseduller seg i fri dressur mot himmelen klarer jeg ikke helt å si bastant at jeg liker.. De ryker gjerne/kanskje..

 

Dagbladet ja.. - Nei det er godt jeg ikke leser det, for da hadde jeg hatt enda mer (og kanskje snåle) meninger jeg hadde plaget normale folk med. :roll:

Lenke til kommentar
Grenene som griper etter husene gjør ikke saken snillere.

Crap, og jeg som sitter og fjerner "trollfingrene" nå.. :hmm:

 

Jækla jobb, men det blir et vesentlig ryddigere bilde. Har en god tredjedel igjen, men den tar litt tid, da det hovedsaklig er de delene som dekker bygningene. Det betyr tuttlearbeid med veldig liten klonebørste..

Endret av Autodidact
Lenke til kommentar

hehe

 

misunner deg ikke med arbeidet med å fjerne kvistene.. kan du ikke fjerne buskene på den andre siden også mens du er i gang? :p

 

kvistene forstyrrer ikke meg for å være ærlig - jeg synes dette var et bra komponert(heter det det forresten? forvirrer meg selv her jeg sitter) dokumentarbilde. bra innramming og plassering av båten, og ganske stilig at blokkene nesten går paralellt med fjellene

Endret av hardmongo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...