Smultring Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 En venn av meg har kjøpt en ny dell pc. Han fikk da etterhvert beskjed om at det ikke var mye strøm igjen på batteriet på hovedkortet. Jeg har ikke vært borte i dette problemet før og lurer på om det går helt greit å ta ut batteriet og skifte det med et nytt ett. Takk Lenke til kommentar
Zink Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Joda, bare å skifte ( merkelig forresten at en ny PC melder om flatt batteri - hva sier feilmeldingen egentlig ? ) - men se nærmere på mekanismen: - hvis den har en spennfjær midt på toppen, ikke bruk for my krefter så den blir slakk etterpå. Prøv heller med å presse batteriet litt ned ytterst og på tvers av fjæra, og så vippe den opp på andre siden. Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Info: Batteriene som brukes på hovedkort er som oftest 3v Lithium-celler av en type som heter "CR 2032". Du får kjøpt slike f.eks. på Clas Ohlson, fotobutikker etc. Lenke til kommentar
Smultring Skrevet 7. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2003 takk for hjelpen syntes det var litt rart at batteriet sviktet etter så kort tid jeg også Selve problemet lå i at han ikke fikk startet opp pcen, fikk da en feilmelding "bios battery too low power" eller noe sånt Jeg gikk derfor utifra at dette var batteriet på hovedkortet siden det er det eneste batteriet jeg vet om som sitter der. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 syntes det var litt rart at batteriet sviktet etter så kort tid jeg også. Normalt holder de i årevis - lurer på hva meldingen ville vært om en annen strømkrets leverte for lite... Selve problemet lå i at han ikke fikk startet opp pcen, fikk da en feilmelding "bios battery too low power" eller noe sånt Jeg gikk derfor utifra at dette var batteriet på hovedkortet siden det er det eneste batteriet jeg vet om som sitter der. Trolig eneste batteriet - det var jo en 'presis' melding også. Lenke til kommentar
Smultring Skrevet 8. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2003 Skal forsøke å fikse det i dag, takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå