Lars_Olav_N Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Hei! Jeg leier nå ut leiligheten min og har sammen med leietaker skrevet under på en standard husleiekontrakt hentet fra forbrukerrådet. Avtalen er tidsbestemt med en varighet på 6 mnd. Når jeg leser husleieloven og kontrakten, så virker det på meg som om det ikke er mulighet for å si opp en tidsbestemt kontrakt. Likevel står det ingenting eksplisitt om dette, og jeg lurer på hvordan det er med oppsigelsestid på en såpass kort kontrakt. Håper noen kan hjelpe meg med å få svar! Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 (endret) Dersom det ikke står noe i kontrakten om oppsigelsestid, så er den ikke oppsigelig i avtaletiden. Derimot er det bare adgang til å avtale 3 års tidsbestemt periode (evt 1 år ved spesielle tilfeller). Unntak i spesielle tilfeller som nevnt i lovens §9-3. En problemstilling blir om din korte avtale er ugyldig, og dermed egentlig en tidsubestemt avtale.. Hvis det dreier seg om mislighold e.l., kan avtalen eventuelt heves. Endret 1. juli 2007 av klilleng Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå