Gå til innhold

Prosessoren flaskehalsen i min pc?

Anbefalte innlegg

Har følgende hardware:

Sapphire Radeon X1950PRO

Amd Athlon 64 3200+

Ocz 1024 mb minne med bra timings.

Har for det meste ligget på rundt 24-30 fps når jeg spiller world of warcraft og tenkte at dette skyltes grafikkortet, men når jeg nå kjører i en høyere oppløsning har jeg samme FPS. Er dette p.g.a prosessoren?

Vil jeg merke høy ytelse forbedring ved kjøp av en 2.4 Ghz core duo?

Jeg lurer også på hvilket hovedkort jeg burde ha til den nye prosessoren, det skal være gode muligheter for overklokking og ikke overstige 1500kr.

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har følgende hardware:

Sapphire Radeon X1950PRO

Amd Athlon 64 3200+

Har for det meste ligget på rundt 24-30 fps når jeg spiller world of warcraft og tenkte at dette skyltes grafikkortet, men når jeg nå kjører i en høyere oppløsning har jeg samme FPS. Er dette p.g.a prosessoren?

Jeg lurer også på hvilket hovedkort jeg burde ha til den nye prosessoren, det skal være gode muligheter for overklokking og ikke overstige 1500kr.

Takker for svar.

8980187[/snapback]

jeg hadde sagt at det var flaskehals, ja.... hvis du får 24-30 fps i wow, så er det noe gæærnt... trur nok du hadde merka litt forskjell hvis du hadde gått til en core 2 duo :thumbup:

når det angår hk, så har jeg hørt at intels p965 chipset er bra, så hvorfor ikke detta til under 1000 lappen?

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Lenke til kommentar
Har følgende hardware:

Sapphire Radeon X1950PRO

Amd Athlon 64 3200+

Takker for svar.

8980187[/snapback]

Nja prossesoren er kanskje en flaskehals her... en c2d vil selfølgelig gjøre systemet ditt betraktelig bedre, med tanke på at det tross alt er en mye bedre cpu...

Eg vil vertfall be deg vurdere å oppgradere med 1 giga mer ram, kan gjøre underverk det også...

Når det gjelder hovedkort kan du faktisk få veldig bra overklokkings kort til nevnt pris i "demovare" seksjonen på feks Komplett, som egentlig koster over 2000... du trenger bare å ha alt av kabler osv. som vanligvis følger med et HK.

Eg har vertfall god erfaring med demovarer! :thumbup:

Lenke til kommentar
Ok :-)

Jeg var rimelig nærme å ta med ett 8800GTX, men det blir vel rimelig overkill.

Når det gjelder mine skal jeg jo ha ddr2, noen anbefalinger der? Tenkte på 4gb. makspris 3 høvdinger.

8980306[/snapback]

åssen os har du? 32-eller 64 bit?

Lenke til kommentar

Det er mogeleg du er klår over dette, men for å få utnytta 4 GiB med RAM treng du eit 64-bits Windows. Vanleg 32-bits Windows klarar ikkje å utnytte meir enn litt i overkant av 3 GiB.

Redigert: He he... Eg ser at eg og apoligize tenkjer i same banar her... ;)

Endret av Garegaupa
Lenke til kommentar
Det er mogeleg du er klår over dette, men for å få utnytta 4 GiB med RAM treng du eit 64-bits Windows. Vanleg 32-bits Windows klarar ikkje å utnytte meir enn litt i overkant av 3 GiB.

Redigert: He he... Eg ser at eg og apoligize tenkjer i same banar her... ;)

8980324[/snapback]

jepp, det var akkurat det jeg lurte på om han ikke var klar over

edit: jess :p

Endret av apoligize
Lenke til kommentar
Jeg tenker mer best mulig ytelse for rundt 2 lapper.

8980392[/snapback]

da har du jo dominator brikkene, MEN de krever 2.5v ( noe jeg syns er mye ), og hvis jeg ikke husker feil, så kan det hende at mange hovedkort ikke kan levere så mye (selv om mange kanskje kan,hvis du skjønner? )

og

Lenke til kommentar

Beveger meg litt OT nå, men har noen av dere anbefalinger av kabinett? Viktig med god lyddemping. 1500kr maks.

Handlelisten min so far:

CORSAIR TWIN2X 6400C4DHX DDR2, 2048MB (TWIN2X2048-6400C4DHX)

INTEL BOX CORE 2 DUO E6600 2.40G 4M 1066 EM64T S775 (BX80557E6600)

GIGABYTE Gigabyte GA-965P-S3, P965, Socket-775, (GA-965P-S3)

Endret av Tweaky
Lenke til kommentar
Har følgende hardware:

Sapphire Radeon X1950PRO

Amd Athlon 64 3200+

Takker for svar.

8980187[/snapback]

Det der hørest velldig merkelig ut

Tviler på at prossesoren er flaskehalsen her.

Er du sikker på at det ikkje er noe gale med skjermkortdriveren din?

Det er mye rart som kan skje i Windows;)

Lenke til kommentar
Har følgende hardware:

Sapphire Radeon X1950PRO

Amd Athlon 64 3200+

Takker for svar.

8980187[/snapback]

Det der hørest velldig merkelig ut

Tviler på at prossesoren er flaskehalsen her.

Er du sikker på at det ikkje er noe gale med skjermkortdriveren din?

Det er mye rart som kan skje i Windows;)

8981560[/snapback]

Kjørte nå en oppdatering av driveren og det hjalp ikke merkbart. Det jeg derimot gjorde var å skru ned alle grafikkinstillinger og vips så kjørte det i 60 FPS, er det skjermkortet som skranter da?

Lenke til kommentar

At eit 1950pro skal ha problemer å kjøre Wow med A64 2ghz høres velldig merkelig ut for meg.

Det virker rett og slett som du har noe driver kluss med pcen din.

Men for å være sikker kan du jo overklokke Cpuen din og se om det gir noke forskjell;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...