Gjest Slettet+781234 Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 (endret) Har en Opel Astra 1.7 TD. I denne sitter det en kasett-spiller som jeg gjerne skulle demontert/byttet ut. har prøvd det meste forutenom brekkjern. Er det noen som har liknende erfaringer og vet hva jeg må gjøre for å få den ut? - I hjørnene er det fire like store hull. I desse hullene har jeg stukket inn pinner for å se om det var noe "utløsermekanisme"; noe som ikke var tilfellet. - Har demontert displayet øverst i bilde, kommer da bakom spilleren, men der er ingenting som "holder igjen" spilleren. legger ved bilde av spilleren: Endret 1. juli 2007 av Slettet+781234 Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 På hver side av spilleren er det to hull. Stikk en strikkepinne eller noe inn der, det vil løse ut klipsene så er det bare å dra spilleren ut uten noen form for vold. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+781234 Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 På hver side av spilleren er det to hull. Stikk en strikkepinne eller noe inn der, det vil løse ut klipsene så er det bare å dra spilleren ut uten noen form for vold. 8980248[/snapback] Har prøvd dette, uten hell. hører at det sier "klikk" når stikker inn pinner, men spilleren løsner ikke. Lenke til kommentar
onkeljan Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 antar du har forsøkt med to pinner på samme side samtidig? det kan være at man må trykke inn begge samtidig. det er jo som du sikkert skjønner meningen å bruke spesialverktøy til denne spilleren som produsenten av bilen/spilleren har. hvis du ikke får den ut må du stikke innom en forhandler som selger bilen du har, så tar de den ut for deg, eller så får du kjøpt verktøyet med dem for å ta den ut, koster vanligvis rundt en hundrings. Lenke til kommentar
onkeljan Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 for en utrolig stygg spiller forresten, er den fransk? Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 for en utrolig stygg spiller forresten, er den fransk? 8980519[/snapback] Dagens mest usaklige? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+781234 Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Spilleren har eksternt display (øverst) og fungerer ellers ganske bra. Store oversiktlige knapper. Gode funksjoner for radio og kasett. Skal forsøke med pinner en gang til, men tviler litt. Lenke til kommentar
nosbak Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 (endret) Det du trenger er Monteringstilbehør til bilstereo. Det får du kjøpt på biltema, bilxtra og andre bilstereobutikker. De stikker du bare inn i de hullene du har så er det noen kroker på disse pinnene så drar spilleren ut for deg når du drar. Hvis ikke kan du klippe eg gammel bankkort eller lignende type kort i to og stapp inn på hver side av spilleren. Da hørere du klikket og så kan du lirke den ut. Men det jeg nevnte øverst er helt klart det letteste. Endret 1. juli 2007 av nosbak Lenke til kommentar
onkeljan Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 hei, du kan putte inni f.eks umbraco/torx nøkler og bruke flatt skrujern på begge sidene og skyve den ut, men det er viktig at du skyver like mye på hver side samtidig for å få den beint ut av rommet. tok nettopp ut en slik tidligere i kveld, og det gikk etter mye slit og strev med å finne ut dette. merk at det er noen skruer forran disse hullene som må skrues ut først, da trenger du en veldig liten torx nøkkel. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+781234 Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 hei, du kan putte inni f.eks umbraco/torx nøkler og bruke flatt skrujern på begge sidene og skyve den ut, men det er viktig at du skyver like mye på hver side samtidig for å få den beint ut av rommet. tok nettopp ut en slik tidligere i kveld, og det gikk etter mye slit og strev med å finne ut dette. merk at det er noen skruer forran disse hullene som må skrues ut først, da trenger du en veldig liten torx nøkkel. 8983108[/snapback] Etter mye om og men kom jeg fram til det samme^^ Har nå fått ut spilleren og satt inn ny. Bilde kommer i morgen. Eneste som gikk skeis var at klokke-, dato- og temperatur-displayet (øverst i bilde) gikk dunken. Koplet 12V inn på tenningen, så skal vel vere fornøyd med at d ikke gikk verre. Håper det er en sikring som er lett å skifte Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 *Stolt* 8989742[/snapback] Likna da vanvittig på min opel nuh... Hadde samme spilleren før jeg smalt bakutgangene på den... Kikk i manualen til bilen ang. sikringer... Skal være et godt oversiktskart der.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+781234 Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 (endret) Likna da vanvittig på min opel nuh... Hadde samme spilleren før jeg smalt bakutgangene på den... Kikk i manualen til bilen ang. sikringer... Skal være et godt oversiktskart der.. Har funnet ut av problemet. Det er lampene bak displayet som har røket, ikke sikringene. Den ene av pærene har lenge lyst svakere enn den andre, men nå skal det nok bli liv i begge igjen snart;) Endret 4. juli 2007 av Slettet+781234 Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Likna da vanvittig på min opel nuh... Hadde samme spilleren før jeg smalt bakutgangene på den... Kikk i manualen til bilen ang. sikringer... Skal være et godt oversiktskart der.. Har funnet ut av problemet. Det er lampene bak displayet som har røket, ikke sikringene. Den ene av pærene har lenge lyst svakere enn den andre, men nå skal det nok bli liv i begge igjen snart;) 8999303[/snapback] Hva slags pærer er det?? Har lenge hatt lyst på blått lys i dette displayet.... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+781234 Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Hva slags pærer er det?? Har lenge hatt lyst på blått lys i dette displayet.... Er ikke sikker på om det går å stappe inn blått lys der. Da må vel i såfall hele displayfronten byttes. Det er sikkert fullt mulig, men spør noen som har greie på de;) De pærene som står i er standard display-pærer av noe slag (sånne med grønne hylser) ;P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå