Gå til innhold

Min lille,ekstra vifte til skjermkortet! :)

notarget

Anbefalte innlegg

Hellois!

Hadde en 80x80mm vifte som sto og samlet støv... tenkte jeg kunne bruke den til noe, jeg fant også frem en SystemKjøler jeg hadde.. bruker den ikke fordi den støver opp pcen EKSTREMT :cry: , derfor tok jeg denne systemkjøleren, vifta, teip, limpistol og en liten kniv :wink: , begynte å skjære i systemkjøleren for å få plass til vifta. Når vifta var på plass var det bare å begynne å få festa denne skikkelig, tok derfor å limte fast vifta med limpistolen og teipet etterpå ' bare for å sikre den helt' 8)

Resultatet: Joa, utseende IKKE pent akkurat, men kortet ble ihvertfall kaldere. Tar også litt plass :oops:

Men Men... Bilder kan du se her: http://www.stjernstedt.com/sv/

Systemkjøleren så ca sånn ut: http://www.microplex.no/rubweb/prodpages/s...sc180/sc180.jpg

Ps: Ønsker også noen tilbakemeldinger :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tok like gjerne å festa ei 80x80mm vifte fast på en zalman heatpipe av 80 modelltypen :p festa den gjennom hullene ved hjelp av strips, og da kan du trygt si at det ble futt over kjølinga, for de zalmangreiene er ikke akkurat noe og overklokke med uten vifte

Lenke til kommentar

vel, det kan jo diskuteres hvorvidt hobbylim leder varme... 8) noen her kan jo teste det ut hvis de har en litt skranten CPU og kjøler... for hvis det faktisk skulle vise seg at det gjør det så er jo en tube sgs hobbylim billigere enn AS3 f eks... :D (regn med at kjøler'n vil sitte permanent på CPU'en da...

Lenke til kommentar
heh, fet sak den der, socket a kjølinga altså, men hvordan har du fått festa kjøleklossen til kortet a? jeg antar at du ikke har brukt hobbylim som substitutt for goop for å holde den på plass...?

AS3 Thermal Adhesive burde vel løse saken :p

Lenke til kommentar

For å fese en socket A kjøler på GPU kan man bruke for eksempel Arctic Silver Thermal Adhesive, eller som i dette tilfelle så er det goopet med AS3 på nesten hele GPU unntatt litt i 2 av hjørnene hvor man har lagt litt superlim. Sett på kjøleribba og legg noe tungt oppå til kaka er ferdig herda. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...