Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trenger litt hjelp etter poleringsulykke.


Anbefalte innlegg

Jeg polerte bilen min og noe rart skjedde. På bagasjelokket i kanten ble det hvitt og går ikke ann å polere av. Så nå har jeg fått en hvit kant etter poleringsmiddelet. Ventet ikke lenge fra jeg la det på til jeg tok det av. Og lakken ble helt ru å ta på. Og på bakskjermen skjedde det også noe rart. For der har jeg litt fucka lakk siden forige eier har omlakert selv pga rust. Så lakken er matt og uten nok klarlakk. Og der sprakk hele poleringen. Noen ideer om hva som er galt og hvordan det kan fikses?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har brukt turtlewax nano. Først sånn til å tette riper og så voks. Vasket bilen aller først.

8980791[/snapback]

Aha... hold deg unna Turtle, det er vanskelig å jobbe med og gir ikke bra resultat. Og du har sannsynligvis brukt alt for mye, (som de fleste gjør) siden en flaske polish skal holde til 15-20 poleringer på en vanlig personbil. Bruk heller Meguiar's, AutoGlym, Sonax el.l., så blir du mer fornøyd. Og hva enn du gjør: IKKE bruk twist/polergarn!

Når det kommer til å fjerne poleringsrester går det som regel av med en ren lakkrens; men jeg for min del bruker håndservietter av det tøffe slaget ;)

Lenke til kommentar

Har ikke brukt polergarn. Har brukt polermaskin. Så jeg bør vaske med lakkrens for å få det av og så polere med f.eks autoglym. Hvis jeg da skal ha bort småriper i lakken. Går det da med turtle sin eller bør jeg kjøpe autoglym eller andre merker. Hva vil håndservietter av det tøffe slaget si? For det ser helt forjævlig ut nå med en hvit kant på bagasjelokket.

 

Men hva med der poleringen har sprekt (blitt krakelert)? Er det noe man kan ta på for å få av igjen polermiddel eller er det lakkrens?

Lenke til kommentar

Quick Clay tar det nok ja.

Og igjen: hold deg unna turtle. Og med mindre du er proff lønner det seg å holde seg unna polermaskiner også, spesielt de til under et par tusenlapper.

(Jeg er "proff," men bruker kun maskin til de tøffe rensejobbene.)

Angående håndservietter: Jeg har bare testet Clean Plus sine HP-servietter, men det er faktisk mulig du får det bort med sånne servietter damene bruker til å fjerne sminke ;)

Lenke til kommentar

Dette skjedde meg en gang når jeg kom nær noen billige chrome lister med Quick Detailer. Lista ble helt melkehvit og det var umulig å fjerne.

 

Veldig rart fenomen. Sterk avfetting hjalp ikke. Så jeg bare fjernet lista.

 

Eneste jeg kan tenke meg er at en grov lakkrens kan få det vekk.

 

Det er nok en ide å dra til en proff bilpleier å få råd.

Endret av Rs125
Lenke til kommentar
Dette skjedde meg en gang når jeg kom nær noen billige chrome lister med Quick Detailer. Lista ble helt melkehvit og det var umulig å fjerne.

 

Veldig rart fenomen. Sterk avfetting hjalp ikke. Så jeg bare fjernet lista.

 

Eneste jeg kan tenke meg er at en grov lakkrens kan få det vekk.

 

Det er nok en ide å dra til en proff bilpleier å få råd.

9003438[/snapback]

Jeg pleier å teste forsiktig med en negl for å se hvor godt det sitter. Lar det seg skrape bort med neglen uten for mye makt, kan det fjernes for hånd.

Lenke til kommentar
Aha... hold deg unna Turtle, det er vanskelig å jobbe med og gir ikke bra resultat.

8980912[/snapback]

 

For noe tull, både jeg og de fleste jeg kjenner bruke da Turtle og oppnår flotte resultater uten noe videre strev. :p

Hvor har du det her fra?

9031890[/snapback]

 

Jeg har jobbet med det. Lenge. De fleste du kjenner bruker nok Turtle fordi de har sett MASSE annonser, og du får kjøpt det både på bensinstasjonen og på europris. Er du bilentuiast og liker å ta vare på bilen din anbefaler jeg at du prøver noe som faktisk funker, så begir du deg ikke ut på slike diskusjoner som dette mer :p

(For når du først har prøvd skikkelig bilpleie kommer du aldri til å kjøpe et Turtle-produkt igjen. Sannsynligvis ikke vennene dine heller, ettersom du nok kommer til å prate mye om "halleluja-opplevelsen" du hadde)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Jeg har jobbet med det. Lenge. De fleste du kjenner bruker nok Turtle fordi de har sett MASSE annonser, og du får kjøpt det både på bensinstasjonen og på europris. Er du bilentuiast og liker å ta vare på bilen din anbefaler jeg at du prøver noe som faktisk funker, så begir du deg ikke ut på slike diskusjoner som dette mer  :p

(For når du først har prøvd skikkelig bilpleie kommer du aldri til å kjøpe et Turtle-produkt igjen. Sannsynligvis ikke vennene dine heller, ettersom du nok kommer til å prate mye om "halleluja-opplevelsen" du hadde)

Lykke til!

9032338[/snapback]

 

Jeg er vel så fornøyd med Turtle som mye anna "luksusvare" innenfor bilpleie jeg har prøvd. Så bla bla ukeblad. Takk allikevel...

Lenke til kommentar
Jeg polerte bilen min og noe rart skjedde. På bagasjelokket i kanten ble det hvitt og går ikke ann å polere av. Så nå har jeg fått en hvit kant etter poleringsmiddelet. Ventet ikke lenge fra jeg la det på til jeg tok det av. Og lakken ble helt ru å ta på. Og på bakskjermen skjedde det også noe rart. For der har jeg litt fucka lakk siden forige eier har omlakert selv pga rust. Så lakken er matt og uten nok klarlakk. Og der sprakk hele poleringen. Noen ideer om hva som er galt og hvordan det kan fikses?

8979828[/snapback]

Du har polert så det gikk varmt,dette lar seg ikke fikse uten omlakkering!

Lenke til kommentar
Jeg polerte bilen min og noe rart skjedde. På bagasjelokket i kanten ble det hvitt og går ikke ann å polere av. Så nå har jeg fått en hvit kant etter poleringsmiddelet. Ventet ikke lenge fra jeg la det på til jeg tok det av. Og lakken ble helt ru å ta på. Og på bakskjermen skjedde det også noe rart. For der har jeg litt fucka lakk siden forige eier har omlakert selv pga rust. Så lakken er matt og uten nok klarlakk. Og der sprakk hele poleringen. Noen ideer om hva som er galt og hvordan det kan fikses?

8979828[/snapback]

Du har polert så det gikk varmt,dette lar seg ikke fikse uten omlakkering!

9040808[/snapback]

 

Det er en viss fare for at han har brent lakken ja, det er veldig vanlig hvis man ikke kan bruke maskin.

Men det behøver ikke nødvendigvis være brent, jeg har fikset et par tilfeller der man trodde lakken var ødelagt etter "hobbypolering"

Lenke til kommentar
Jeg polerte bilen min og noe rart skjedde. På bagasjelokket i kanten ble det hvitt og går ikke ann å polere av. Så nå har jeg fått en hvit kant etter poleringsmiddelet. Ventet ikke lenge fra jeg la det på til jeg tok det av. Og lakken ble helt ru å ta på. Og på bakskjermen skjedde det også noe rart. For der har jeg litt fucka lakk siden forige eier har omlakert selv pga rust. Så lakken er matt og uten nok klarlakk. Og der sprakk hele poleringen. Noen ideer om hva som er galt og hvordan det kan fikses?

8979828[/snapback]

Du har polert så det gikk varmt,dette lar seg ikke fikse uten omlakkering!

9040808[/snapback]

 

Er det mulig å brenne lakken? Synes dette høres helt utrolig ut. Hvor varmt må det da være?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...